Bekijk volle/desktop versie : Cohen omzeilt echte probleem



31-05-2007, 21:29
Volgens Veronk is het relevant dat probleemjongeren in Amsterdam van Marokkaanse afkomst zijn. „De opvoeding van Marokkaanse jongeren is heel anders, ze worden veel meer aan hun lot overgelaten.” Dat vereist volgens haar een aparte aanpak.

Zie verder

31-05-2007, 21:34



Citaat door klariet:
Volgens Veronk is het relevant dat probleemjongeren in Amsterdam van Marokkaanse afkomst zijn. „De opvoeding van Marokkaanse jongeren is heel anders, ze worden veel meer aan hun lot overgelaten.” Dat vereist volgens haar een aparte aanpak.

Zie verder


IDD, zie verder

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1450420

31-05-2007, 21:42
idd de zelfde nieuwsserie,

maar ik was benieuwd naar reacties op de noodzaak van een aparte aanpak vanwege de andere opvoeding van marokkaanse jongeren

31-05-2007, 21:47

Citaat door klariet:
idd de zelfde nieuwsserie,

maar ik was benieuwd naar reacties op de noodzaak van een aparte aanpak vanwege de andere opvoeding van marokkaanse jongeren

Klopt

Misschien kunnen de moderators het samenvoegen.

31-05-2007, 21:52


Het ligt eraan wat je met "aanpak" bedoelt.

Ik vind dat mensen die een gelijke overtreding maken, gelijk gestraft dienen te worden. Geen verschil op basis van afkomst dus.

Maar het identificeren en benoemen van het probleem kan wel van nut zijn voor een betere en gerichtere preventie.

31-05-2007, 21:54
kan natuurlijk,

maar waarom de algemene diensplicht weer ingevoerd moet worden omdat het met een bepaalde groep jongeren niet goed gaat en van die bepaalde groep ook nog eens een deel...

overigens vind ik sociale dienstplicht geen slecht idee

(en die laatste opmerking hoort weer bij jouw item!)

31-05-2007, 22:00
Cohen is 1 van de weinige realistische nuchtere Hollanders van deze tijd, de man ziet zoveel dingen die misgaan tegenwoordig, zoveel bij de allochtonen als bij de autochtonen en hij pakt de problemen aan in het algemeen en zonder de afkomst of de kleur erbij te halen, hij is 1 van de weinigen die niet naar de anderen met de vinger wijst maar elke inwoner van Amsterdam als Amsterdammer ziet. In tegendeel tot die mestkever Wilders die slaapt wanneer de blanken negatief in het nieuws komen maar opeens wakker wordt als het om de minderheden gaat.

31-05-2007, 22:07
Hier staat het bericht ook al: http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1451172

kennelijk populair!

overigens vreemd om iets zo te laten, omdat we dat altijd zo doen...
soms is het gewoon nodig om een andere aanpak te kiezen. Wat mij betreft wel samen met Marokkanen die zich er zelf ook zorgen over maken. Die zijn er genoeg!