Bekijk volle/desktop versie : Huwelijksreis



Pagina's : [1] 2 3 4 5

31-05-2007, 16:08
Waar zou jij naartoe willen op huwelijksreis?
Ben benieuwd...

31-05-2007, 16:10


Dubai inscha Allah

31-05-2007, 16:11
Dubai!

31-05-2007, 16:13
Dubai is een grote afrader!!! Niks anders dan gebouwen en shopping centers met overgeprijzde kleren!!

Dubai is natuurlijke een must als je daarvan houdt!

31-05-2007, 16:25


Cuba of Brazilië bijvoorbeeld..

31-05-2007, 16:28
Mekka inchAllah.
Aangezien andere locaties allemaal afvallen omdat een huwelijksreis haram is, mits de reis naar Mekka bedoeld is.

31-05-2007, 16:29

Citaat door Imane_Arab:
Mekka inchAllah.
Aangezien andere locaties allemaal afvallen omdat een huwelijksreis haram is, mits de reis naar Mekka bedoeld is.


Heb je misschien bronnen mbt je uitspraak..?
Jgazik allah

31-05-2007, 16:33
ik zou naar brazil wilen gaan ... ooh kan niet wachten tot de huwelijks nacht hehehehe

31-05-2007, 16:34

Citaat door IslamicGirl:
hoezo is een huwelijksreis haram?

of bedoel je het in de zin van, dat we de kuffar dan imiteren?

kijk maar goed uit, met dingen haram verklaren


Daarom vroeg ik ook om bronnen mbt haar uitspraak..
Ik heb het trouwens nog nooit gehoord dat een huwelijksreis HARAM is..
Maar allah wa3lem..

31-05-2007, 16:35

Citaat door friss24:
ik zou naar brazil wilen gaan ... ooh kan niet wachten tot de huwelijks nacht hehehehe


Brazilië lijkt me inderdaad ook erg mooi

31-05-2007, 16:37
Maladieven, da's pas mooi!

31-05-2007, 16:37

Citaat door FZ_oujdia:
Heb je misschien bronnen mbt je uitspraak..?
Jgazik allah


Ik kon de hadieth niet meer terugvinden.
Maar geleerde zegt o.a. dit over de huwelijksreis:

"Zogenaamd « op huwelijksreis gaan » is nog erger, want dit is het zuiver imiteren van de niet-moslims. Bovendien worden hiervoor enorme sommen geld uitgegeven en veel godsdienstige verplichtingen worden verwaarloosd, zeker al je op reis gaat naar een niet-moslim land. Vaak komt het getrouwd paar terug met tradities die schadelijk zijn voor hen en voor de maatschappij waarin ze leven.
Maar als de echtgenoot met zijn vrouw op reis vertrekt om de 'umra te verrichten of om Medina te bezoeken, dan kan dat geen kwaad - als Allah het wil -.

: En overdrijf niet. Voorwaar, Hij houdt niet van de buitensporigheden :


Hieruit kun je dus opmaken dat een huwelijksreis bakken met geld kost - voor niets - en het een immitatie is van de niet-moslims.
En Allah weet het beste.

(moge Allah mij vergeven als ik iets fouts heb gezegt).

31-05-2007, 21:44



Citaat door friss24:
ik zou naar brazil wilen gaan ... ooh kan niet wachten tot de huwelijks nacht hehehehe


Typisch mannelijk antwoord.. Ja die zal er ook aankomen, wees gerust.. HIHI

31-05-2007, 21:51

Citaat door Imane_Arab:
Ik kon de hadieth niet meer terugvinden.
Maar geleerde zegt o.a. dit over de huwelijksreis:

"Zogenaamd « op huwelijksreis gaan » is nog erger, want dit is het zuiver imiteren van de niet-moslims. Bovendien worden hiervoor enorme sommen geld uitgegeven en veel godsdienstige verplichtingen worden verwaarloosd, zeker al je op reis gaat naar een niet-moslim land. Vaak komt het getrouwd paar terug met tradities die schadelijk zijn voor hen en voor de maatschappij waarin ze leven.
Maar als de echtgenoot met zijn vrouw op reis vertrekt om de 'umra te verrichten of om Medina te bezoeken, dan kan dat geen kwaad - als Allah het wil -.

: En overdrijf niet. Voorwaar, Hij houdt niet van de buitensporigheden :


Hieruit kun je dus opmaken dat een huwelijksreis bakken met geld kost - voor niets - en het een immitatie is van de niet-moslims.
En Allah weet het beste.

(moge Allah mij vergeven als ik iets fouts heb gezegt).



Zuster Jij bent de enige die een mooi antwoord gaf hierboven(een antwoord waar ik op had gehoopt).. Umrah te verrichten..!
Je geeft dan je geld uit aan iets waar je wat aan heb insha allah..!
Ik had meerdere meiden verwacht die zo een antwoord zouden geven.. Ach ja als ze liever naar brazilie willen dan mag dat natuurlijk van mij ook.. Maar meiden ik denk dat het goed is om met een zuivere intentie umrah te verrichten samen met je man insha allah..
Misschien dat je daliel kan zoeken voor de zusters die het niet wisten.. Ik zal insha allah ook opzoek gaan.

31-05-2007, 22:04
Ik ga op huwelijksreis naar de malediven!

Pagina's : [1] 2 3 4 5