Bekijk volle/desktop versie : Schoenen kopen heeft bij vrouwen zelfde effect als sporten



31-05-2007, 14:26
De verhoogde hartslag die een vrouw krijgt bij het kopen van nieuwe schoenen is goed voor haar gezondheid. Minder goed voor je portemonnee, maar de opwinding van het zien en aanschaffen van nieuwe schoenen doet de hartslag stijgen naar 120. Dat is eenzelfde hartslag die je haalt na vijf minuten bewegen in de sportschool.

Uit Brits onderzoek blijkt dat de verhoogde staat van opwinding alleen geldt voor schoenen. Andere nieuwe kleren geven een vrouw kennelijk minder genot.

Onderzoekers hebben 25 shoppende vrouwen in Engeland intensief gevolgd. De gemiddelde hartslag van 70 schoot omhoog als ze alleen al een paar zagen dat ze graag zouden willen hebben. Maar nog opmerkelijker is dat als een vrouw enthousiast reageert, de hartslag van de mensen in haar omgeving eveneens stijgt. Zelfs van de mensen die haar helemaal niet kennen.

Psychologe Linda Papadopoulos zegt in de Daily Mail dat de studie aantoont waarom juist vrouwen graag in een groepje shoppen. Uit een ander onderzoek blijkt dat een kwart van de vrouwen zich zelfverzekerder voelt op hoge hakken. Eenzelfde aantal neemt de schoenen altijd als uitgangspunt bij het aankleden.


http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_476882.html?wt.bron=detailArt

31-05-2007, 14:27


Als de dames maar niet aan de Epo geraken

31-05-2007, 14:36

Citaat door 2kewl:
Klopt.






Dat van die Epo ?

31-05-2007, 14:38

Citaat door Satyr:
Dat van die Epo ?



nee oelewapper. wat dat artikel zegt

31-05-2007, 14:42


De juiste schoenen vinden is al een sport opzich
kan niet iedereen hoor.......

31-05-2007, 15:14
Print dit artikel uit en geeft het aan de wederhelft, zie je nou wel, ik MOET schoenen kopen, is nodig voor mijn gezondheid en ook nog goed voor de mensen in mijn omgeving.

Heerlijk dit soort stukjes, hou ik van

31-05-2007, 17:16

Citaat door corrie2:
Print dit artikel uit en geeft het aan de wederhelft, zie je nou wel, ik MOET schoenen kopen, is nodig voor mijn gezondheid en ook nog goed voor de mensen in mijn omgeving.

Heerlijk dit soort stukjes, hou ik van


Het slaat ook over op mannen jij gevaarlijke gek. Daarom worden die half overspannen na een middagje schoenen (for crying out loud) shoppen.