Bekijk volle/desktop versie : Niqaab dragende zusters hier komen inshallah!



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

30-05-2007, 20:50
Salaamoe aleikoem zusters,

Ik ben een praktiserende zuster en ik ben op het punt gekomen dat ik de niqaab wil gaan dragen. Ik ben er van overtuig dat de niqaab verplicht, en ik weet dat waneer je iets als verplicht ziet je het ook moet doen want anders bega je een zonden.
En ik wil dus ook inshallah de niqaab gaan dragen, Maar mijn ouders zijn hierop tegen vanwege mijn veiligheid en zij zijn van mening dat het niet te doen is om een niqaab te dragen in dit land, en ook al zijn ze er tegen ga ik het alsnog inshallah de niqaab dragen.

Mijn vraag is aan de niqaab dragende zusters hoe gingen jullie ouders/ familie er mee om, toen je er voor koos om de niqaab te dragen.
En wat adviseren jullie mij?

Doe een doea voor mij inshallah!

En waar kun je het de fijnste dragende niqaabs kopen??

Moge Allah jullie rijkelijk belonen inshallah!

Ma3a Salama, jullie zuster Leila

30-05-2007, 20:56


Moge Allaah je bijstaan en het voor jou vergemakkelijken en je beschermen.

Ik geef je een advies mee en dat is dat je voorzichtig moet zijn en niet alleen moet zijn wanneer je de niqaab draagt zorg ervoor dat je met je broer of vader bent....

Mensen kunnen erg agressief zijn als het op Niqaab aankomt ik wil je geen angst inboezemen maar alleen dat je beseft dat alleen over straat lopen vele risico's met zich mee kan brengen.


alaikoem selaam (niet-niqaabdragende)

30-05-2007, 20:58
zuster je ouders gaan hoe dan ook boos reageren!
als je geluk hebt zal je ouders het goed vinden!
maar na wat ik zie en hoor !zijn ze toch meerendeeels van de ouders!dr tegen!
en ze gebruiken altijd als zin:draag geen niqab!het is voor je eigenveilgheid!

oegti praat eerst met je ouders!dr goed over en misschien zullen ze merken dat je het echt wiltt en het als een verplichting ziet!

moge Allah azza wa jal het voor je maklijk maken
en moge Allah azza wa jal je belonen omdat je nog stap wilt maken!

ameen!ya rabbi

30-05-2007, 21:00
indd zuster@medinah)2006@

je moet nooit alleen zijn!ik ben ook nooit alleen als ik het draag je weet maar nooit wat dr kan gebeuren!

@topicstarter@
ik zelf draag niqab's van moskee(al tawheed)
zit lekker fijn!en heb nog vorige vrijdag een niqab gekocht!met klittebandjes!van hajarpaleis!

30-05-2007, 21:02


Dat je niet alleen kan lopen is onzin, m'n vrouw draagt niqab en ze doet alleen de boodschappen, gaat zelf naar de bieb, gaat alleen naar haar zusters toe e.d. M'n vrouw staat sterk in haar schoenen en laat niet over zich heen lopen, als ze een opmerking krijgt dan reageert ze daar vriendelijk op. Meestal staan die mensen met hun mond vol tanden omdat ze dachten dat ze geen Nederlands sprak

30-05-2007, 21:07
mashallah broeder!dat je vrouw een niqab draagt!

agy als ik naar moskee ga dan loop ik ook wel!
maar precies het weg dat ik moet nemen om me gebed te verichten in moskee!
daar is een politie berau!!
en ze kijken me altijd vaag aan!en soms rijden ze nog letterlijk achter me!en kijken naar waar ik ga!gayr

en agy! dr zijn van die mannen die geen respect hebben!o.a de kuffar!
e die kunnen doen wat ze willen!
geloof me agy! ik heb echt genoeg gezien !

30-05-2007, 21:08

Citaat door Medinah_2006:
Moge Allaah je bijstaan en het voor jou vergemakkelijken en je beschermen.

Ik geef je een advies mee en dat is dat je voorzichtig moet zijn en niet alleen moet zijn wanneer je de niqaab draagt zorg ervoor dat je met je broer of vader bent....

Mensen kunnen erg agressief zijn als het op Niqaab aankomt ik wil je geen angst inboezemen maar alleen dat je beseft dat alleen over straat lopen vele risico's met zich mee kan brengen.


alaikoem selaam (niet-niqaabdragende)



Salaamoe aleikoem,

Bedankt voor je advies zuster, maar me vader die gaat nooit naar buiten tenzij hij naar zn werk gaat.
En ik heb gene broers, dus binnen de stad ga ik meestal alleen of anders met een zusje, ik neem alleen ene mahraam mee waneer ik de stad verlaat.

Maar wat mensen zeggen of doen maakt mij niet veel uit.
Inna laha mara sabrien (Allah is met de geduldigen)!

doe doea inshallah voor mij

Ma3a Salama

30-05-2007, 21:12

Citaat door umm_dawoed:
zuster je ouders gaan hoe dan ook boos reageren!
als je geluk hebt zal je ouders het goed vinden!
maar na wat ik zie en hoor !zijn ze toch meerendeeels van de ouders!dr tegen!
en ze gebruiken altijd als zin:draag geen niqab!het is voor je eigenveilgheid!

oegti praat eerst met je ouders!dr goed over en misschien zullen ze merken dat je het echt wiltt en het als een verplichting ziet!

moge Allah azza wa jal het voor je maklijk maken
en moge Allah azza wa jal je belonen omdat je nog stap wilt maken!

ameen!ya rabbi


Salaamoe aleikoem,

Amien op je doea!!

Ik heb al met me ouders hier over gepraat, en ik heb hen bewijzen laten zien van geleerden die het verplicht vinden en van de rest van de geleerden die het niet verplicht vinden maar wel sterk aanbevolen vinden.
Maar ondanks dit, blijven ze het zelfde zeggen.
Ik ga de niqaab ongeacht dragen wat ze ook zeggen, aangezien ik dit voor Allah doe en niet voor me ouders of iemand anders.
Alleen ik vind het jammer dat zij er zo over denken, en ik hoop hen toch van mening te laten veranderen inshallah!

Gair

Ma3a salama, je zuster Leila

30-05-2007, 21:15

Citaat door umm_dawoed:
indd zuster@medinah)2006@

je moet nooit alleen zijn!ik ben ook nooit alleen als ik het draag je weet maar nooit wat dr kan gebeuren!

@topicstarter@
ik zelf draag niqab's van moskee(al tawheed)
zit lekker fijn!en heb nog vorige vrijdag een niqab gekocht!met klittebandjes!van hajarpaleis!



Salaamoe aleikoem,

Moskee al- tawheed ligt die niet in Amsterdam?
En Hajarpaleis ligt toch in Utrecht als ik me niet vergis?

Ma3a Salama, je zuster Leila

30-05-2007, 21:16
na3am oegti gewoon volhouden hoor!niet opgeven!

30-05-2007, 21:17
na3am zuster!al tawheed ligt in amsterdam
en hajar-paleis hebbe ze oook in amsterdam west(slotermeer)

30-05-2007, 21:20

Citaat door luiaard:
Dat je niet alleen kan lopen is onzin, m'n vrouw draagt niqab en ze doet alleen de boodschappen, gaat zelf naar de bieb, gaat alleen naar haar zusters toe e.d. M'n vrouw staat sterk in haar schoenen en laat niet over zich heen lopen, als ze een opmerking krijgt dan reageert ze daar vriendelijk op. Meestal staan die mensen met hun mond vol tanden omdat ze dachten dat ze geen Nederlands sprak



Salaamoe aleikoem,

Machallah dat vind ik mooi om te horen!

Hoop gauw ook de niqaab te kunnen dragen vol trots en overtuiging (Amien)

Ma3a Salama

30-05-2007, 21:20



Citaat door umm_dawoed:
mashallah broeder!dat je vrouw een niqab draagt!

agy als ik naar moskee ga dan loop ik ook wel!
maar precies het weg dat ik moet nemen om me gebed te verichten in moskee!
daar is een politie berau!!
en ze kijken me altijd vaag aan!en soms rijden ze nog letterlijk achter me!en kijken naar waar ik ga!gayr

en agy! dr zijn van die mannen die geen respect hebben!o.a de kuffar!
e die kunnen doen wat ze willen!
geloof me agy! ik heb echt genoeg gezien !


Ik weet niet waar je woont maar hier laat iedereen je gewoon met rust.
Als je bang bent dan kun je ook thuis bidden, is niet verplicht voor een vrouw in de moskee te bidden hé.

30-05-2007, 21:20

Citaat door Oeght_Islamiyah:
Salaamoe aleikoem,

Bedankt voor je advies zuster, maar me vader die gaat nooit naar buiten tenzij hij naar zn werk gaat.
En ik heb gene broers, dus binnen de stad ga ik meestal alleen of anders met een zusje, ik neem alleen ene mahraam mee waneer ik de stad verlaat.

Maar wat mensen zeggen of doen maakt mij niet veel uit.
Inna laha mara sabrien (Allah is met de geduldigen)!

doe doea inshallah voor mij

Ma3a Salama



Eigen veiligheid gaat voor, woorden zullen je niet schaden de mensen zullen altijd praten ongeacht wat je doet en hoe goed je ook bent...

Moge Allaah je beschermen!

Bevind je dan in ieder geval altijd tussen de mensen en vermijdt stille en donkere plaatsen

30-05-2007, 21:23
Salaamoe aleikoem,

umm_dawoed: Ik geef niet zo gauw op hamdoelilah!
Hoop inshallah gauw de niqaab te dragen!

Oh oke dus in Amsterdam, Dat is helaas te ver voor mij.
Ken je misschien nog andere steden die de niqaab;s verkopen?

Moge Allah je belonen voor je reactie;s!

Ma3a Salama, je zuster Leila

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13