Bekijk volle/desktop versie : Employee steelt miljoenen van ABN Amro



Pagina's : [1] 2

30-05-2007, 07:43
ROTTERDAM - Een Rotterdamse manager van ABN Amro heeft de bank naar verluidt voor enkele miljoenen opgelicht. De man verstrekte in z'n eentje ruim honderd zakelijke kredieten aan personen en bedrijven die daar helemaal geen aanspraak op konden maken. In ruil hiervoor stak hij een deel van de lening in eigen zak.

Dit melden betrouwbare bronnen bij de bank. ABN Amro bevestigt de fraude en is inmiddels een diepgaand onderzoek gestart. "Onze medewerker heeft bij het verstrekken van de ondernemerskredieten gemanipuleerde gegevens gebruikt", zo stelt een woordvoerster.

Veel vragen

De oplichter liep tegen de lamp omdat er tijdens zijn vakantie opvallend veel vragen voor hem van klanten uit het hele land bij de bank binnenkwamen, wat ongebruikelijk is. De bank heeft betrokken klanten afgelopen dagen benaderd en hen gevraagd aan te tonen dat zij voor de verstrekte lening in aanmerking komen.

De betrapte accountmanager is momenteel geschorst voor de tijd dat de bank naspeuringen doet. Ook het openbaar ministerie is met een grootschalig onderzoek naar de kredietfraude gestart. Naar verluidt heeft het OM afgelopen week op tientallen plaatsen in het land tegelijkertijd invallen gedaan. Het zou gaan om adressen van personen die verdacht worden van betrokkenheid bij de oplichting. Het OM kon hier gisteren niet op reageren. Volgens insiders zou de bewuste bankmedewerker, die inmiddels in voorarrest zit, bij zijn praktijken hebben samengewerkt met een financiële tussenpersoon. Beiden streken zij duizenden euro's op voor ieder frauduleus verstrekt krediet.

De bank stelt maatregelen te hebben genomen om herhaling te voorkomen. " Dit overkomt ons geen tweede keer", aldus de woordvoerster, die niet wil zeggen wat de maatregelen inhouden. Naar verluidt werden bij ABN Amro tot voor kort zakelijke kredieten tot een maximum van 125.000 euro automatisch gefiatteerd. Niet duidelijk is of dit heeft bijgedragen aan de fraude

Bron: telegraaf

30-05-2007, 11:13


slechte karma abn amro ken hun verleden ?

30-05-2007, 17:48
het is een neger

30-05-2007, 17:53

Citaat door Ssmile:
Ik denk dat hij Marokkaans is



Tja je denkt wel te veel.


ik denk dat het een mortopotokokso was


trouwens wat een oplichterij wat een dief.

30-05-2007, 17:55


wasn't me........

30-05-2007, 18:04

Citaat door fauna:
wasn't me........



Yes it whas you I saw you.

30-05-2007, 18:10

Citaat door UNDISCOVERED:
Yes it whas you I saw you.


Talk to my lawyer

30-05-2007, 18:44

Citaat door Marroqui:
vandaar dat het slecht gaat met ABN


Dit gebeurt bij elke bank. Ikzelf werk ook bij een bank van vergelijkbare grootte en bij ons gebeurt het ook regelmatig..

30-05-2007, 19:10

Citaat door fauna:
Talk to my lawyer



Is that your lawyer

moskofiets is back

30-05-2007, 19:35

Citaat door Bada_Bing:
Dit gebeurt bij elke bank. Ikzelf werk ook bij een bank van vergelijkbare grootte en bij ons gebeurt het ook regelmatig..

Wil je iets kwijt??

30-05-2007, 19:41

Citaat door Bada_Bing:
Dit gebeurt bij elke bank. Ikzelf werk ook bij een bank van vergelijkbare grootte en bij ons gebeurt het ook regelmatig..



ewa dan ga je klikken.

31-05-2007, 08:08

Citaat door UNDISCOVERED:
ewa dan ga je klikken.


31-05-2007, 09:21



Citaat door MASTERDAM:



saffie niks ik zeg al niks meer.

31-05-2007, 10:44

Citaat door UNDISCOVERED:
saffie niks ik zeg al niks meer.


31-05-2007, 13:28

Citaat door Ssmile:
Ik denk dat hij Marokkaans is


Gezien de hier bekende feiten lijkt mij dat niet waarschijnlijk!

Pagina's : [1] 2