Bekijk volle/desktop versie : Mijn hart moet dit echt kwijt



Pagina's : [1] 2

29-05-2007, 23:32
sallam wa allaikoem broeders en zusters,

Weet door dat ik hier mijn hart ga luchten niemand weet wie ik ben, vandaar dat ik het ook op deze manier wil doen inschaallah.....

wil enkel en alleen advies, en zoals ik al eerder zijn gewoon wat kwijt wat me diep heeft gekwetst en misschien zijn hier ook broeders en zusters die hetzelfde hebben meegemaakt

hier komt mijn verhaal, om het kort en krachtig te zeggen een aantal zusters hebben misbruik gemaakt van mijn vertrouwen in hun.....dat hebben ze gedaan door mij leugens te vertellen waarvan ik pas later pas achter kwam, en waardoor ik op dat moment mijn hulp heb aan geboden, in de vorm van dat ik ze geld heb geleend, en ook in de vorm van doordat ik zo goed meevoelde met deze zuster dat ik ook nachten lang wakker was om te bedenken hoe we deze probleem toendertijd konden oplossen, nu wat later kom ik erachter dat ik ben bedrogen en dat hiervan niets waar was, heb het deze zuster vergeven, maar wat me nog steeds pijn doet , is hoe kan iemand nou zo'n misbruik van iemand anders maken zonder ook dan maar aan allah swt te denken.....ik zelf zou het nooit gedurfd hebben omdat ik aan allah swt moet denken, waar is de zuster schap gebleven van vroeger dat iedereen voor elkaar door het vuur ging, waarom is dat er niet meer, het is één en al alleen maar leugens en elkaar het slechte toewensen en misbruik van elkaar maken, ik zal jullie eerlijk zeggen, heb het misschien deze zuster vergeven maar zal nooit en te nimmer iemand zo snel vertrouwen en misbruik van me laten maken, het heeft me echt pijn gedaan en doet me tot op de dag van vandaag nog steeds veel pijn, heb er echt om gerauwd, maar elhamdoelaialah heb het nu een plekje in me hart gegeven, moge allah swt haar het vergeven inschaallah, ik heb het al gedaan, maar het vergeten zal ik nooit, het heeft zijn littekens bij me achter gelaten, hetergste is nog wel dat ik het hier met niemand over kan hebben, ze zullen me uitlachen en me zeggen hoe kan je nou iemand vertrouwen en dat doen....ik heb het gedaan, en heb nu van me fouten geleerd, wil hierbij ook en al zeggen.......denk niet alleen aan jezelf maar denk ook aan de mensen die je kwetst als je iemand hebt gekwetst vraag om vergiffenis aan die persoon, en laat je niet leiden door sjaitan, in ieder geval vertrouw enkel en alleen op allah swt

29-05-2007, 23:49


Salaam oegtie Barakaa,

Allereerst wil ik zeggen dat ik het dapper vind dat je je verhaal hier neerzet om op die manier je verhaal kwijt te kunnen, waar anderen misschien wel van kunnen leren. Ik zou zeggen oegtie, jij hebt het beste met ze voor gehad en dat heb jij zoals je omschrijft correct gedaan. Dat zij jou achteraf kwetsen, is hun probleem. Iedereen die je pijn doet, lelijk tegen je doet, je kwetst, je naar beneden haalt, uiteindelijk ben jij degene die hier hesseneth voor ontvangt en ben jij de winnaar en zij de verliezers.

Ik wil je in ieder geval meegeven vertrouw niet op deze wereld, je hebt overal van dat type mensen, maar vertrouw op Allah soebahan wa ta'ala, je hebt er in ieder geval lering uit kunnen trekken. Dit bewijst achteraf dat het geen goede vriendinnen van je zijn geweest, je kunt beter één goede vriendin hebben die je in alles kan steunen, dan meerdere die je achteraf teleurstellen.

Wa Salaam

30-05-2007, 08:34
Barakaaa je hebt een goed hart! Ik heb ooit hetzelfde meegemaakt maar ik heb haar in haar gezicht gespuugd en gezegd dat ze op kon rotten! Je hebt echt een goed hart dat je haar hebt vergeven!

Sterkte ermee

30-05-2007, 12:13
salam alaykum ugti,

wat jij mee hebt gemaakt met die zuster is nog niets vergleijken wat ik mee heb gemaakt. Ugti ik ging met een stel zusters om die ik weer had leren kennen via me man omdat hij met hun mannen bevriend was. ik probeerde ook iedereeen te helpen en mijn deur stond altijd voor iedereen open. toen ik eenmaal verhuisde. hoorde ik opeens dat ik volgens hun zina had gepleegd en allerlei leugens subhanallah ik kreeg de bons van me alllerbeste vriendin omdat ze haar ook die gif in haar oren hadden gespoten door allerei leugens tegen haar te vertellen. en vervolgens lieten ze me allemaal weten niets meer met me te maken willen hebben. en toen ik vroeg waarom? wist niemand een antwoord te geven. ze waren dus duidelijk door saytaan gegrepen. Later kwam ik er achter dat het meisje die ik het meeste van hun vertrouwde iedereen tegen mij had opgestookt en eerst ontkende ze tot iedereen het toe gaf en deze dames dragen niqaab. Zuster het heeft mij ook heel veel pijn gedaan ik ben door hun in een depressie geraakt en het ergste is dat ik dacht ok misschien heb ik iets fout gedaan dus heb ze vergeving gevraagd, en guess what????? ze wilden er niet eens op in gaan wallah klinkt misschien raar maar ben ze gaan haten uit het diepste van mijn hart. het was gewoon zo een smerig spelletje. En nu alhamdulillah heb ik veel betere zusters leren kennen in de plaats die zich helemaal niet met praatjes van anders mans bemoeien.
Ik kijk nog wel steeds uit want deze tijd is gevaarlijk. We hebben te veel overgenomen van de kufaar en die dingen kunnen we maar niet loslaten.
gair inshallah. moge allah ons vergeven en leiden ameen.
wa alaykum salam

30-05-2007, 12:32


Welkom in het wereldse van de hedendaagse moslims


Moge Allah je versterken en belonen beste zus

30-05-2007, 12:34

Citaat door The_Rebel:
Welkom in het wereldse van de hedendaagse moslims


Moge Allah je versterken en belonen beste zus


Welkom in het wereldse levens van de hedendaagse mens.

30-05-2007, 12:38

Citaat door Oempje:
Welkom in het wereldse levens van de hedendaagse mens.



onzin!

30-05-2007, 12:44

Citaat door batata112:
onzin!


Een beetje onzin maar, niet helemaal.

30-05-2007, 12:49

Citaat door Oempje:
Een beetje onzin maar, niet helemaal.


geen schaamte voor de waarheid hebben!

30-05-2007, 13:18
Hey lieverd,

knap van je dat je haar hebt vergeven.
Inshallah zal god jou belonen.

30-05-2007, 13:30
zuster je hebte goed behandels,goed zo,machallah je bent een goede meid en je hebt een goede hartje en je laat het aan allah swt over,heel goed van je ,je hebt hun vergeven ,dat is nog beter ,allah is tevreden over jou nu hoe je hebt gehandelt ,ook als je ze tegenkomt groet hun met salamoulikom dan zou je zien wat het met hun doet....

Barmhartigheid voor de mensen
Jareer Ibn Abdullah, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft overgeleverd: "De Profeet heeft gezegd: Wie geen barmhartigheid voor mensen heeft, zal geen barmhartigheid van Allah ontvangen'." [De uiteindelijke overlevering door Moesliem]

De uitleg van de hadith: De hadith verklaart dat men barmhartig moet zijn voor alle schepselen, hieronder vallen de gelovigen en alle dieren, met of zonder eigenaar. De barmhartigheid voor dieren bestaat uit het geven van voedsel, van drinkwater, niet te veel bagage laten dragen en ze zeker niet te mishandelen. Wie de opdrachten van Allah niet opvolgt en wat Hij heeft afgeraden niet vermijdt, is niet barmhartig. Daardoor toont Allah, de Verhevene, ook geen barmhartigheid voor hem. Hij mist de belofte daarvoor bij Hem, de Verhevene.

Met de eerstgenoemde barmhartigheid worden de daden tegenover anderen bedoeld en met de daarna genoemde barmhartigheid wordt de beoordeling van Allah bedoeld. Dit is een bevestiging van het feit dat slechts zij die deugdzaam hebben gehandeld de barmhartigheid van Allah, de Verhevene, ontvangen.

Vergeven en verdragen
Aïcha, moge Allah met haar tevreden zijn, heeft overgeleverd: "Elke keer dat de Profeet tussen twee zaken mocht kiezen dan koos hij het eenvoudigste, mits daarmee geen zonde werd begaan. Als dat wel het geval is dan was hij de eerste die het vermeed. De Profeet nam nooit wraak voor zichzelf maar wel als de voorschriften van Allah, de Verhevene, werden overtreden." [De uiteindelijke overlevering door Boekhaarie en Moesliem]

De uitleg van de hadith: De hadith weerspiegelt de eenvoud en de tolerantie binnen de Islam. Hier wordt gewezen op het feit dat wanneer de Profeet moest kiezen tussen twee zaken, hij voor de eenvoudigste zaak koos mits dit geen aanleiding gaf tot een zonde. Als dat wel het geval was koos hij voor de oprechtheid.

De Profeet nam ook geen wraak als het om zichzelf ging, hij vergaf een boer toen deze met een boze stem tegen hem sprak. Ook vergaf hij een andere man die aan zijn kleren trok tot hij er last van kreeg aan zijn schouders. Het is dus van belang om te vergeven in zaken waar het niet om de rechten van Allah, de Verhevene, gaat.

Godvrezendheid en een goed karakter leiden tot het paradijs
Overgeleverd door Aboe hourayra dat De Profeet zei: Godvrezendheid en een goed karakter zijn de belangrijkste zaken die leiden tot het paradijs. (Tirmidi)

moge allah je belonnen inchallah amien.
zuster ik heb heel erge dingen meegemaakt,slechte verleden ,allemaal door mensen ,ze wouden onze gezin kapot maken ,,was al kapot eigenlijk.,ze hadden mijn vader iets gegeven en hij was lang ziek en hij was bijna dood gegaan en al die dingen,,,,echt erg,ik kijg echt trannen elke keer als ik er aan denk en mijn ma meskiena telkens laat ze een traan vallen ze hebnen haar echt veel pijn en vediret gedaan ,van waarom hebben mensen dit voor mij gedaan wat heb ik voor hun gedaan,,de schijtaan flusiterde in hun oren ,,,,moge allah hun vergeven ..wallah ,ik wens hun alleen het goede en ik wens hun het jenna inchallah ,,moge allah hun vergeven,want ik word wel vedrietig als ik eraan denk wat ze gedaan hebben .en ik heb over de famielie die dit gedaan hebben,ik krijg pijn aan mijn hart ,hoe kan je nou je famielie of iemand anders pijn doen.en zijn leven verpesten,maar hmdl voor alles ,door de geduld en vertrowudn op allah swt,is onze gezien niet stuk gegaan,maar juist leven we heel gelukkig samen ,en mijn ouders zijn hmdl niet gescheiden ,hmdl,terwijl iedereen de schuld aan mijn moeder gaf dat zij iets gegeven heeft aan mijn vader zodat hij dood gaat,soebhana allah ,weleke vrouw gaat haar man vermoorden?en vooraal mijn moeders,mijn moeder is een goede mens,,ze gaat altijd op bezoek naar die mensen koopt voor hun alles ,want ze vrees allah ,hmdl.
allah is degene die alles kan geven en wegnemen niet een mens
dus een tip vergeef iedereen ook al hebben veel gedaan want uiteindelijk zul je deze dunya verlaten ,dus zorg dat je lief bent tegen iedereen en vericht de goede daden en vertrouw op allah en zeg ina lilahi waina iljahie rajih3oen.allahoe akbar ,zoe zie je dat als ej sbar hebt dat je word je beloont of in deze dunya of in alagera.
inchallah dat je hartje nu een beetje opgelucht is .inchallah
wasalmoulikom

30-05-2007, 20:45
Salaam wa'alaykom,

Oegtie Barakaa, hoe is het nu met je?

Wa Salaam

30-05-2007, 22:16



Citaat door Rood79:
Salaam oegtie Barakaa,

Allereerst wil ik zeggen dat ik het dapper vind dat je je verhaal hier neerzet om op die manier je verhaal kwijt te kunnen, waar anderen misschien wel van kunnen leren. Ik zou zeggen oegtie, jij hebt het beste met ze voor gehad en dat heb jij zoals je omschrijft correct gedaan. Dat zij jou achteraf kwetsen, is hun probleem. Iedereen die je pijn doet, lelijk tegen je doet, je kwetst, je naar beneden haalt, uiteindelijk ben jij degene die hier hesseneth voor ontvangt en ben jij de winnaar en zij de verliezers.

Ik wil je in ieder geval meegeven vertrouw niet op deze wereld, je hebt overal van dat type mensen, maar vertrouw op Allah soebahan wa ta'ala, je hebt er in ieder geval lering uit kunnen trekken. Dit bewijst achteraf dat het geen goede vriendinnen van je zijn geweest, je kunt beter één goede vriendin hebben die je in alles kan steunen, dan meerdere die je achteraf teleurstellen.

Wa Salaam



Baraka louh fiek voor je reactie.....jullie allemaal zusters en broeders...het gaat met mij elhamdoelialah....heb het echt achter me gelaten...zit er niet mee eerst wel dat ik echt niet van kon slapen en eten...maar nu ik het echt met heel mijn hart heb vergeven zit ik er niet meer mee en denk er ook niet echt aan...geef het nu wel een plekje in me hartje...en heb echt veel geleerd van deze les.....weet je wat voor een soort vriendinnen je echt nodig hebt....vriendinnen met angst en imaan....dat zijn echte vriendinnen...geen vriendinnen...die soms islamitische woorden gebruiken etc en ghimaar enzo wil ze niet zomaar allemaal over 1 kam scheren....helemaal niet....ieder individu voor zich...maar juist zij horen een betere voorbeeld te geven tegenover de zusters die wat minder bezig zijn met de dien.....

maar in ieder geval baraka louh fiek voor je lieve reactie oeghty

30-05-2007, 22:27

Citaat door oumsaffiya:
salam alaykum ugti,

wat jij mee hebt gemaakt met die zuster is nog niets vergleijken wat ik mee heb gemaakt. Ugti ik ging met een stel zusters om die ik weer had leren kennen via me man omdat hij met hun mannen bevriend was. ik probeerde ook iedereeen te helpen en mijn deur stond altijd voor iedereen open. toen ik eenmaal verhuisde. hoorde ik opeens dat ik volgens hun zina had gepleegd en allerlei leugens subhanallah ik kreeg de bons van me alllerbeste vriendin omdat ze haar ook die gif in haar oren hadden gespoten door allerei leugens tegen haar te vertellen. en vervolgens lieten ze me allemaal weten niets meer met me te maken willen hebben. en toen ik vroeg waarom? wist niemand een antwoord te geven. ze waren dus duidelijk door saytaan gegrepen. Later kwam ik er achter dat het meisje die ik het meeste van hun vertrouwde iedereen tegen mij had opgestookt en eerst ontkende ze tot iedereen het toe gaf en deze dames dragen niqaab. Zuster het heeft mij ook heel veel pijn gedaan ik ben door hun in een depressie geraakt en het ergste is dat ik dacht ok misschien heb ik iets fout gedaan dus heb ze vergeving gevraagd, en guess what????? ze wilden er niet eens op in gaan wallah klinkt misschien raar maar ben ze gaan haten uit het diepste van mijn hart. het was gewoon zo een smerig spelletje. En nu alhamdulillah heb ik veel betere zusters leren kennen in de plaats die zich helemaal niet met praatjes van anders mans bemoeien.
Ik kijk nog wel steeds uit want deze tijd is gevaarlijk. We hebben te veel overgenomen van de kufaar en die dingen kunnen we maar niet loslaten.
gair inshallah. moge allah ons vergeven en leiden ameen.
wa alaykum salam



zuster toen ik dit las, las ik het met grote verbazing....stagfieroealah...........moest gelijk aan onze geliefde moeder der gelovigen aicha denken...toen zij werd beschuldigd van het plegen van overspel.........heb het laatst nog weer eens gelezen en de straf die de schuldenaren staat te wachten...is gewoon verschrikkelijk...het staat gewoon zelfs in de edele koran.....hoe erg het is als je iemand beschuldigd van het plegen van zina....elhamdoelialah..zuster u heeft goed gehandeld.....echt waar...en inderdaad wat jij hebt meegemaakt is veeeel en eveel erger...wens je je ergste vijand nog niet eens toe.........en het is zeker waar wat je zegt dat we veel hebben over genomen van de kuffaar.....dit soort dingen zijn de weinige dingen die we hebben overgenomen....er is meer...moge allah swt ons allemaal leiden inschaallah naar het rechte pad....deze zusters die u hiervan hebben beschuldigd moeten echt tauba verrichten bij allah swt en vergiffenis bij u vragen...want wat zij hebben gedaan is echt erg....en tegenwoordig is het ieder voor zich..zal je echt zeggen zal niemand niet meer zo snel vertrouwen...weet je op wie ik nu vertrouw op allah swt en me moeder hoezo...ze heeft het beste met me voor en zal altijd onvoorwaardelijk van me blijven houden.......

30-05-2007, 22:34

Citaat door The_Rebel:
Welkom in het wereldse van de hedendaagse moslims


Moge Allah je versterken en belonen beste zus


amin inschaallah......wens dat me alle broeders en zusters inschaallah...dat onze imaan elke moment van de dag versterkt mag worden...dat is gewoon iets wat we nu nodig hebben....en wat je zei over welkom in het wereldse leven......hoop niet dat het inderdaad zo is...weet zeker dat er zusters en broeders buiten lopen die niet zo ingesteld zijn...en proberen na te leven wat we moeten doen volgens de islam....

Pagina's : [1] 2