Bekijk volle/desktop versie : Pasar Malam, straks een Pasar Medina?



29-05-2007, 20:42
Nou, ik kan niet wachten op de Pasar Medina in Den Haag volgend jaar. Leuk met elkaar eten, drinken, herinneringen ophalen?

Ik heb even geen tekst, mijn bami staat op maar ik hoop dat het met onze andere inlanders, die derde generatie inboorlingen ook nog eens komt tot een leuke Pasar Medina.

Als dat met die strijdvaardige moslims kan, moet het met onze huidge inboorlingen ook kunnen ...[/SIZE]


Citaat:
[SIZE="2"]Pasar Malam Besar trekt 125.000 bezoekers[/SIZE]

[SIZE="1"]Op de Pasar Malam Besar op het Haagse Malieveld zijn dit jaar 125.000 bezoekers afgekomen. De organisatie, stichting Tong Tong, sprak zondagavond van ,,een zeer geslaagde 49e editie''.

Hoogtepunten waren onder meer het optreden van jazzgitarist I Wayan Balawan uit Bali en de expositie over het leven van KNIL-soldaten en hun familie in de kazerne en tijdens hun repatriëring.

De Pasar Malam Besar (grote avondmarkt) is het grootste Euraziatische festival ter wereld met tientallen eettentjes, kledingwinkels en culturele onderdelen. ,,De naam is afgeleid van de evenementen die al in de 19e eeuw in het voormalige Nederlands-Indië werden georganiseerd en die een mengeling waren van jaarbeurs en festival, waar kooplieden uit heel Zuidoost-Azië op af kwamen'', aldus Tong Tong.

Grand Prix 2007

De stichting organiseert sinds 1959 culturele programma's ,,vanuit de gedachte dat de Indische cultuur onlosmakelijk verbonden is met het Nederlandse culturele erfgoed''.

Het twaalf dagen durende evenement ontving onlangs de Grand Prix 2007 van de Nationale Evenementenprijzen. De prijs wordt 5 juni in Rotterdam uitgereikt. Eerdere winnaars waren het Oerol-festival op Terschelling, het Internationaal Filmfestival Rotterdam en North Sea Jazz.

De jubileumeditie van de Pasar Malam Besar -een halve eeuw- is volgend jaar van 21 mei tot en met 1 juni in samenwerking met de Koninklijke Schouwburg in Den Haag.