Bekijk volle/desktop versie : Polen onderzoekt geaardheid Teletubbies



29-05-2007, 07:45
WARSCHAU - Waarom draagt Tinky Winky in het kleuterprogramma Teletubbies van de BBC een damestasje? Dit is een van de prangende vragen waarmee de Poolse overheid kampt. Ewa Sowinska van een door de regering ingesteld orgaan dat toeziet op onder meer kinderrechten in Polen, zei in een maandag gepubliceerd vraaggesprek dat wordt onderzocht of de Teletubbies tot homoseksualiteit aansporen.

„Het tasje van Tinky Winky heeft mogelijk een homoseksuele ondertoon. Ik zag het damestasje wel maar pas later realiseerde ik me dat Tinky Winky een jongen is.” aldus Sowinska. Ze gaat deskundigen zoals psychologen raadplegen om te zien wat haar te doen staat.

De huidige rechtse Poolse regering heeft zich eerder al de woede van mensenrechtenorganisaties op de hals gehaald met meningen en maatregelen die homoseksuelen zouden discrimineren. De pas overleden Amerikaanse evangelist Jerry Falwell uitte eerder ook zijn bedenkingen over de Teletubbies en dan vooral over Tinky Winky.

De tien jaar oude tv-serie is voor zeer kleine kinderen. De serie draait om vier fel gekleurde bolle verschijningen die niet uitblinken in verbale communicatie.

Bron: telegraaf

29-05-2007, 07:50


Ik denk dat het in de genen zit hoor bij tinky winky, hij is paars geboren dus zo moeilijk is het niet voor de gemeenschap om te zien dat hij een buitenbeentje is. Mijn favoriet was die lichtgroene hoe heet ie nou ook alweer..

29-05-2007, 08:14
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1446979

29-05-2007, 09:45
Mensen Hebben Echt Geen Leven!!

29-05-2007, 11:24



Citaat door Pobricito:
Ik denk dat het in de genen zit hoor bij tinky winky, hij is paars geboren dus zo moeilijk is het niet voor de gemeenschap om te zien dat hij een buitenbeentje is. Mijn favoriet was die lichtgroene hoe heet ie nou ook alweer..


Dipsy!


Ach ja homo of niet, mijn broertje kan geen dag zonder.

29-05-2007, 11:37
Een overmaat aan religie in de regering is schadelijk voor het gezond verstand. In Polen zijn het nu weer de katholieken met hun moreel superioriteitsgevoel.

Ik zie het kleine jochie van een goede vriendin wild lachen bij de teletubbies. "Lala Po" kraait hij het uit.

Maar een poolse katholiek moet nu gaan kijken of het jochie niet homoseksueel beinvloed wordt.

Ze zijn daar wel een beetje de weg kwijt geloof ik.

Na ja - het europese parlement roept ze waarschijnlijk wel tot orde.

29-05-2007, 11:41

Citaat:
Na ja - het europese parlement roept ze waarschijnlijk wel tot orde.



Denk t niet, Polen houden zich sterk vast aan hun geloof.

30-05-2007, 09:40

Citaat door dutchbirdy:
Een overmaat aan religie in de regering is schadelijk voor het gezond verstand. In Polen zijn het nu weer de katholieken met hun moreel superioriteitsgevoel.

Ik zie het kleine jochie van een goede vriendin wild lachen bij de teletubbies. "Lala Po" kraait hij het uit.

Maar een poolse katholiek moet nu gaan kijken of het jochie niet homoseksueel beinvloed wordt.

Ze zijn daar wel een beetje de weg kwijt geloof ik.

Na ja - het europese parlement roept ze waarschijnlijk wel tot orde.


een land waarvan de president de bevolking oproept om te bidden voor regen, dat jezus christus uitroept tot koning van polen en waar een rabbiate homofobie en nog altijd heel veel antisemitisme heerst vind ik een zeer bedenkelijke eu-partner.