Bekijk volle/desktop versie : 'Amsterdamse nachtclubs discrimineren allochtonen'



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

28-05-2007, 20:07
'Amsterdamse nachtclubs discrimineren allochtonen'

Uitgegeven: 28 mei 2007 19:03
Laatst gewijzigd: 28 mei 2007 19:13

AMSTERDAM - Amsterdamse discotheken discrimineren bij hun deurbeleid door allochtonen stelselmatig te weigeren. Dat stelt GroenLinks zondag op basis van een eigen onderzoek.
Inertia Stock

De partij gaat dinsdag in de Tweede Kamer om actie vragen van minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin (CDA) en minister voor Wonen, Wijken en Integratie Ella Vogelaar (PvdA).

GroenLinks denkt aan het invoeren van een zwarte lijst.

De partij nam de proef op de som door GroenLinks-Kamerlid Tofik Dibi, van Marokkaanse afkomst, erop uit te sturen in Amsterdam. Hij probeerde zaterdag samen met zijn jongere broer vier discotheken in te komen maar werd door alle vier de toegang geweigerd, laat de partij maandag weten.

Twee autochtone jongeren, gestuurd door het programma EditieNL, zouden geen enkel probleem hebben ondervonden om binnen te komen.

GroenLinks wil dat de vergunning van horecaonderneming worden ingetrokken als zij herhaaldelijk discrimineren.

De partij wil bovendien dat het deurbeleid helder zichtbaar is bij de ingang en stelt een zwarte lijst voor.

Link

Nou, daar vind je geen moslims dus daar kunnen ze in ieder geval niet over beginnen

Hebben die mensen misschien een hele goede reden om allochtonen te weigeren, het is alleen zo jammer dat je het niet aan het gezicht kunt zien wie voor hun plezier uit gaan en wie om het plezier van een ander te verpesten..

28-05-2007, 20:21


Een goede reden?

Voor mijn afstudeeronderzoek kwam ik op een site terecht waar dit ook besproken werd.

De redenen die de portiers aangaven waren wel discriminerend.

zoals: er zijn al genoeg van jouw soort binnen of het is geen multiculturele bijeenkomst...

Wat zal hier dan de goede reden voor zijn geweest?

28-05-2007, 20:27

Citaat door 3ir_ana:
Een goede reden?

Voor mijn afstudeeronderzoek kwam ik op een site terecht waar dit ook besproken werd.

De redenen die de portiers aangaven waren wel discriminerend.

zoals: er zijn al genoeg van jouw soort binnen of het is geen multiculturele bijeenkomst...

Wat zal hier dan de goede reden voor zijn geweest?


Zo weet ik nog een site waar men zegt dat ze voor veel overlast zorgen, vooral de marokkaanse jongeren die maar niet de handjes thuis kunnen houden van al het vrouwelijk blond e.d.

Gezien alle media berichten kan iedereen zich daar natuurlijk vanalles bij voorstellen. Ik ga niet eens zeggen de recente mediaberichten want het is niet van de laatste tijd..

Is dat dan ook discriminatie, want tegenwoordig mogen we het woord zelf al bijna niet gebruiken. Anders zijn we rascist, dat is als we blank zijn, maar dat vraagt iedereen zich af

28-05-2007, 20:34

Citaat door stip_nl:
GroenLinks denkt aan het invoeren van een zwarte lijst.


Die nachtclubs hebben er al een zo te horen

28-05-2007, 20:52



Citaat door stip_nl:
Zo weet ik nog een site waar men zegt dat ze voor veel overlast zorgen, vooral de marokkaanse jongeren die maar niet de handjes thuis kunnen houden van al het vrouwelijk blond e.d.

Gezien alle media berichten kan iedereen zich daar natuurlijk vanalles bij voorstellen. Ik ga niet eens zeggen de recente mediaberichten want het is niet van de laatste tijd..

Is dat dan ook discriminatie, want tegenwoordig mogen we het woord zelf al bijna niet gebruiken. Anders zijn we rascist, dat is als we blank zijn, maar dat vraagt iedereen zich af



Als het steeds dezelfde jongeren zijn, dan zeg ik ook weiger ze. Maar als de portieren deze jongeren helemaal niet kennen en ze bij de deur weigeren omdat ze Marokkaans, of surinaams of weet ik veel wat zijn, dan is het fout. en dat moet aangepakt worden.

28-05-2007, 20:55

Citaat door 3ir_ana:
Als het steeds dezelfde jongeren zijn, dan zeg ik ook weiger ze. Maar als de portieren deze jongeren helemaal niet kennen en ze bij de deur weigeren omdat ze Marokkaans, of surinaams of weet ik veel wat zijn, dan is het fout. en dat moet aangepakt worden.


Die zaak hebben ze waarschijnlijk met veel moeite opgebouwd. Laat ze zelf uit maken welke gasten ze willen ontvangen......

28-05-2007, 21:00

Citaat door LieverMens:
Die zaak hebben ze waarschijnlijk met veel moeite opgebouwd. Laat ze zelf uit maken welke gasten ze willen ontvangen......



Onzin, je dient je ook aan de wet en regelgeving te houden. Het is toch de overheid die vergunning verleent en het is zo weer ingenomen...

28-05-2007, 21:08

Citaat door 3ir_ana:
Onzin, je dient je ook aan de wet en regelgeving te houden. Het is toch de overheid die vergunning verleent en het is zo weer ingenomen...


Zoiets als het recht op samen zijn verbieden. Er is toch ook niks mis met een club voor marokkanen of turken etc......

28-05-2007, 21:11

Citaat door LieverMens:
Zoiets als het recht op samen zijn verbieden. Er is toch ook niks mis met een club voor marokkanen of turken etc......



Er is niks mis met clubs voor Turken of Marokkanen als er maar geen andere mensen worden geweigerd vanwege hun ras, geaardheid etc. Dit geldt voor elke club...

28-05-2007, 21:13

Citaat door stip_nl:
Zo weet ik nog een site waar men zegt dat ze voor veel overlast zorgen, vooral de marokkaanse jongeren die maar niet de handjes thuis kunnen houden van al het vrouwelijk blond e.d.

Gezien alle media berichten kan iedereen zich daar natuurlijk vanalles bij voorstellen. Ik ga niet eens zeggen de recente mediaberichten want het is niet van de laatste tijd..

Is dat dan ook discriminatie, want tegenwoordig mogen we het woord zelf al bijna niet gebruiken. Anders zijn we rascist, dat is als we blank zijn, maar dat vraagt iedereen zich af

Net of hollanders lieverdtjes zijn, die zitten ook vaak zat aan vrouwen. Hollanders zijn goed om andere zwart te maken.

28-05-2007, 21:13

Citaat door 3ir_ana:
Als het steeds dezelfde jongeren zijn, dan zeg ik ook weiger ze. Maar als de portieren deze jongeren helemaal niet kennen en ze bij de deur weigeren omdat ze Marokkaans, of surinaams of weet ik veel wat zijn, dan is het fout. en dat moet aangepakt worden.


Voorkomen is beter als genezen zeg ik vaak maar, als het gezellig is en je ziet kaalkoppies komen weet je ook dat er poep op komst is. Moet je ze dan binnen laten en wachten tot het misgaat met alle risico's voor de andere mensen die wel voor hun lol op stap zijn

Ik kan de portiers wel eens begrijpen, 1 of 2 allochtonen is vaak niets aan de hand. Maar een groepje geeft geheid problemen en als je ze een goed pak slaag geeft is het discriminatie..

28-05-2007, 21:15

Citaat door Qouraichi:
Net of hollanders lieverdtjes zijn, die zitten ook vaak zat aan vrouwen. Hollanders zijn goed om andere zwart te maken.


Och dat ontbrak er nog net maar weer aan

Kijk het bewijs van het vingertje

Gelukkig hebben allochtonen niemand anders nodig om ze zwart te maken

28-05-2007, 21:18



Citaat door 3ir_ana:
Onzin, je dient je ook aan de wet en regelgeving te houden. Het is toch de overheid die vergunning verleent en het is zo weer ingenomen...


Kijk eens in voornamelijk wijken met allochtonen, waarom denk je dat er geen mens meer een winkel wil beginnen die mensen verkassen allemaal naar betere plaatsen om de ellende te ontlopen..

Dat geeft toch stof om over na te denken..

28-05-2007, 22:01
wat maakt het uit de moslims hebben dr niks te zoeken,, naar een discotheek gaan is haraam,, dus eigenlijk wel goed dat ze niet naar binnen mogen

28-05-2007, 22:37

Citaat door AlMujahida:
naar een discotheek gaan is haraam,,


Als dat zo in de koran staat wordt ik moslim.......

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7