Bekijk volle/desktop versie : Den Ouden: Ajacieden boden wedstrijdpremies



28-05-2007, 01:13

Citaat door RevolutionarSur:
http://www.voetbalonline.nl, 27 mei 2007 21:06 - De bizarre ontknoping van de eredivisie lijkt nog een staartje te krijgen. Eerst was er al wat heisa rond de vermeende belofte van Ajax-spelers aan Excelsior dat het team een premie zou krijgen als het AZ punten afhandig zou maken. Die affaire ging als een nachtkaars uit. Maar nu blijkt dat de Ajacieden op nog een andere manier met omkoopachtige handelingen in verband worden gebracht.
Willem II-routinier Geert den Ouden liet in een opmerkelijk interview met BNR Newsradio doorschemeren dat enkele van zijn teamgenoten geld geboden kregen van Ajax-spelers in de laatste wedstrijd van het seizoen. Ajax moest in dat duel dringend scoren om toch nog kampioen te worden. De nood was blijkbaar zo hoog dat de Tilburgers wedstrijdpremies kregen aangeboden om het maar wat rustiger aan te doen.

“In heb het laatste kwartier van de wedstrijd in het veld gestaan en daar hebben Ajax-spelers –ik ga geen namen noemen- wedstrijdpremies beloofd. Er zei zelfs een speler, ‘je mag zelfs mijn shirt hebben’. Als je zo gaat doen maak je jezelf belachelijk”, aldus Den Ouden, die op het ongeloof van de interviewers reageert met: “De wedstrijdpremies werden echt geboden. Ik maak geen grap!”
Den Ouden, die wat lijkt te schrikken van zijn opmerkingen, krabbelt nog wat terug, maar het kwaad is al geschied: Het is niet tegen mij gezegd. Maar, op welke toon het nou is gezegd, Ajax zag dat wij niet wilden verliezen en dat we daar alles aan deden. Op een of andere manier kon Ajax dat niet uitstaan denk ik.”
.