Bekijk volle/desktop versie : Bouwprojecten, sociale projecten gestart voor provincie AlHoceima



27-05-2007, 15:17
[B]Bouwprojecten voor herhuisvesting slachtoffers aardbeving en andere bouwprojecten.[/B]

26-5-2007

De afgevaardigde minister van Huisvesting en de Stedebouwkunde, Toufiq Hejira, heeft de projecten van relogement van ramp van de aardbeving die de provincie Al-Hoceima in 2004 heeft getroffen bezocht.

Mohamed Mhidia, van het gemeentebestuur Imzouren heeft de bouwterreinen van bouw van projecten tijdens implementatie in verband met het programma van relogement bezocht. Van kosten van 41 miljoen DH, het eerste gedeelte van dit programma, verwezenlijkt op een oppervlakte van 78 ha, doelwit met name de wijken van Wadi EL Maleh, Aït Ouamar, Boumakad en WVP. Dit gedeelte voorziet de bouw van 1.850 huisvestingen. , eveneens van de projecten die in verband met het tweede gedeelte van het herstructureringsprogramma van de sous-équipés wijken worden geprogrammeerd, waarvan de implementatie kredieten van 6 miljoen DH zal vereisen. Deze projecten, die uit de bouw van 4.500 huisvestingen op een oppervlakte van 59 ha bestaan, betreffen de wijken van Sidi Al Haj Abdeslam, Sidi Mhand, Abi Taleb, middelbare school 2 en moskee. In de stad Bni Bouayach, enquis de minister van het programma van relogement in het stadsmilieu, dat voor kosten van 14 miljoen DH zal verwezenlijkt worden. Dit programma beoogt de bouw van 1.150 huisvestingen op een oppervlakte van 40 ha. Het tweede gedeelte van het herstructureringsprogramma van sous-équipés wijken zal aan de bouw van 2.790 huisvestingen aan de wijken Bougharman, Agadir en wijken 1 en 2 op een oppervlakte van 52 ha voor totale kosten van 8 miljoen DH gewijd worden. In de stad Al-Hoceima, enquis de Heer Hejira van het programma van de stadspool "Aboulay" tijdens implementatie voor kosten van 300 miljoen DH. Dit project (46 ha) voorziet in de bouw van 100 economische villa's en 40 flatgebouwen. Hij zal aan een bevolking van 15.000 personen ten goede komen en zal bijna 4,5 miljoen werkdag creëren. De minister enquis eveneens van het project "Turismo", dat het programma "Steden zonder sloppenwijken" past. Hij voorziet de bouw van 250 appartementen ten gunste van 390 families op een oppervlakte van 0,99 ha.












financieringsovereenkomst van het tweede gedeelte van het herstructureringsprogramma van de sous-équipés wijken van de provincie Al-Hoceima, van een envelop van 30 miljoen Dhs, werd, maandag aan Al-Hoceima ondertekend.

Deze overeenkomst, die door de afgevaardigde minister van Habitat en de Stedebouwkunde wordt ondertekend, beogen de Heer Ahmed Toufiq Hejira en wali van het gebied van Taza-Al Hoceima-Taounate, de Heer Mohamed Mhidia, in aanwezigheid van de voorzitters van de gemeenten van Al-Hoceima, van Imzouren, Bni Bouayech en Targhist, de kwalificatie van de stadsruimtes en de oprichting van nieuwe meer evenwichtige en attractievere centra die de basis van een economische en sociale ontwikkeling kunnen vormen. . Deze overeenkomst betreft crreeren van 9.430 huisvestingen. Hij heeft eveneens betrekking op de bouw van projecten van wegennet en de werkzaamheden van sanering in 18 wijken, betreffende een oppervlakte van 164,5 Ha betreffende de gemeenten van Al-Hoceima, van Imzouren, van Bni Bouayech en Targhist . In een verklaring aan de pers, heeft de Heer Hejira medegedeeld dat deze overeenkomst het bijzondere belang weergeeft dat aan de provincie Al-Hoceima wordt toegekend. Deze projecten, heeft -hij toegevoegd, zullen bijdragen tot de bescherming van de waardigheid van de burgers, en zullen de inwoners sous-équipés wijken toelaten om binnen een gezonde ruimte en geïntegreerde wijken te leven die de plaatselijke specificiteit behouden.

http://www.nadorcity.com/news/?c=118&a=1218

http://www.lematin.ma/Info/Article.asp?id=5526

Foto's




27-05-2007, 15:31


Dat werd tijd...

27-05-2007, 17:06
kan je wel zeggen jah

27-05-2007, 17:09
Ik zie daar staan ''40 flatgebouwen'' damnn dat is wel veel, welk hoogte hebben die flatten

27-05-2007, 18:57



Citaat door THE_AWAYAGHER:
Ik zie daar staan ''40 flatgebouwen'' damnn dat is wel veel, welk hoogte hebben die flatten



Ik weet het niet. Denk kleine flats....

01-06-2007, 16:10
AlHoceima:




15-06-2007, 23:24
jah klopt heb van die moskee gehoord, die wordt de grootste van noord marokko

18-06-2007, 13:14
eindelijk dat werd echt tijd
maar we zullen zien wat er van komt
ik heb er alle vertrouwen in dat alhoceima mooier wordt en beter
het is de beste en mooiste stad van marokko en dat wordt het helemaal als deze project is afgemaakt

18-06-2007, 13:16

Citaat door THE_AWAYAGHER:
jah klopt heb van die moskee gehoord, die wordt de grootste van noord marokko


ewa mlih
dat zegt wel iets over alhoceima
alhoceima beste en mooiste stad

18-06-2007, 13:18

Citaat door Mister1979:
Ik weet het niet. Denk kleine flats....


ik denk wel iest grotere flats
zo iets van 4 hoog ofzo denk ik
gewoon normaal weet je

18-06-2007, 15:26

Citaat door doody:
ewa mlih
dat zegt wel iets over alhoceima
alhoceima beste en mooiste stad



Alhoceima is een parel. Er is mooie natuur en mooie stranden.















18-06-2007, 15:32





18-06-2007, 16:55



Citaat door pacito:
wat een bullshit het is maar dat de drugsbaronnen geld investeren in marokko anders was het nog erger als in rwanda
al die miljoenen die marokko heeft gekregen tijdens de aardbeving van 2004 waar is dat geld gebleven ????????nou ik weet in iedergeval waar het niet is niet in alhoceima en omstreken

, maar het klopt wel. In Marokko heb je zwaar georganiseerde maffia met super veel macht.

18-06-2007, 16:57

Citaat door pacito:
wat een bullshit het is maar dat de drugsbaronnen geld investeren in marokko anders was het nog erger als in rwanda
al die miljoenen die marokko heeft gekregen tijdens de aardbeving van 2004 waar is dat geld gebleven ????????nou ik weet in iedergeval waar het niet is niet in alhoceima en omstreken
geen woorden voor..... ik hoop voor je dat je max 14 jaar oud bent, dan kan het nog goedkomen met je!

18-06-2007, 17:53
Affff


oefffff wat mis ik die stadd niet normaaallll


tasekothh n'arriff