Bekijk volle/desktop versie : School voor gesluierde meisjes op komst



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

27-05-2007, 12:35
In het Belgische Molenbeek komt waarschijnlijk binnen zeer korte tijd een islamitische meisjesschool. Alleen meisjes die een hijab dragen zijn welkom. Het doel van de school is het verbod van het dragen van een hoofddoek in het grote deel van de Brusselse scholen te omzeilen.

De school zou in de Vanderstraetenstraat komen te liggen. Daar staat ook de Al Khalilmoskee. De instelling zou naast de algemene vakken ook Arabisch en islamitische lessen geven. De inschrijving voor de school bedraagt 500 euro. Een geldinzameling is al gestart. Wanneer de school 200 tot 250 leerlingen weet binnen te halen komt de school mogelijk in aanmerking voor subsidies.

De komst van de islamitische meisjesschool is op verschillende reacties gestuit.

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_474015.html?wt.bron=homeArt1

27-05-2007, 12:36


Goede zaak

27-05-2007, 12:48
ja inderdaad , ze kunnen nergens aan de bak!

27-05-2007, 12:48

Citaat:
Alleen meisjes die een hijab dragen zijn welkom

27-05-2007, 12:52


Ze kunnen bij mijn oom en tante aan de bak hoor, heb veel liever een goede moslima dan sletjes op het kantoor.

27-05-2007, 12:57

Citaat door Wayagher:
Ze kunnen bij mijn oom en tante aan de bak hoor, heb veel liever een goede moslima dan sletjes op het kantoor.

dus alle meiden die gewoon naar een normale school gaan zijn sletjes?

27-05-2007, 12:58
wie kaatst kan de bal terug verwachten

krabbel, is geen discriminatie heeft te maken met capaciteit als die school er komt voor gesluierdemeisjes en er gaan meisjes op zonder sluier dan hebben de meisjes met sluier geen plek meer

snap je wat ik bedoel

27-05-2007, 13:31

Citaat door SonOfJiebriel:
sterker nog alle vrouwen en mesijes zijn sletten volgens de islam en dienen ook zo behandelt te worden.





wat wil je hier nou mee bereiken??




je weet zelf ook dat dit de meest domme reactie is wat een persoon kan plaatsen....

Kraam alsjeblieft geen onzin uit en laat iedereen in zijn eigen waarde...

respect, mooi woordje he???

27-05-2007, 13:35
What's next? School voor peniskokerdragers? Aparte school voor keppeltjes? nudisten?

My god, ik wordt hier zooooooo ziek van.....

Stop alles in aparte hokjes en dan komt het goed......

Van mij mogen ze die hokjes meteen dichtlijmen, in een raket laden en richting het eerstvolgende melkwegstelsel schieten.......

27-05-2007, 13:38

Citaat door fauna:
What's next? School voor peniskokerdragers? Aparte school voor keppeltjes? nudisten?

My god, ik wordt hier zooooooo ziek van.....

Stop alles in aparte hokjes en dan komt het goed......

Van mij mogen ze die hokjes meteen dichtlijmen, in een raket laden en richting het eerstvolgende melkwegstelsel schieten.......







wolahila.....de hokjes moeten juist uit de samenleving verdwijnen...maar daar waar het al erg is maken ze het nog erger....

27-05-2007, 13:41
Als men gesluierde meisjes weigert, dan neemt men zelf het recht in hand om zodoende toch gesluierd van school te genieten. Mooie ontwikkeling.

Zo zie je maar dat niet-moslims toch als afgeslagen schuimbekkende hyena's afdruipen..of te wel aanpassen aan de realiteit, namelijk dat moslims integraal deel uitmaken van de samenleving.

27-05-2007, 13:43
joden hebben ook een eigen school. waarom moslims dan niet? goed intiatief

27-05-2007, 13:45



Citaat:
Als men gesluierde meisjes weigert, dan neemt men zelf het recht in hand om zodoende toch gesluierd van school te genieten.
Heb je gelijk in, de regering heeft dom gehandeld door het hoofddoekje te verbieden, de gevolgen ervan is dus apartheid.[/SIZE]



Citaat:
aanpassen aan de realiteit, namelijk dat moslims integraal deel uitmaken van de samenleving.
[SIZE="2"]

Of dat een gezonde samenleving is? Ik ben bang van niet....

27-05-2007, 13:48

Citaat door Salima-moi:
joden hebben ook een eigen school. waarom moslims dan niet? goed intiatief



Joden apart, moslims apart, christenen apart, atheïsten apart
[/SIZE][SIZE="2"]apart [/SIZE] [SIZE="3"]apart[/SIZE] [SIZE="4"]apart[/SIZE] [SIZE="5"]apart[/SIZE].........







[SIZE="2"]We gaan de goede kant op, people..........

27-05-2007, 13:50

Citaat door Salima-moi:
joden hebben ook een eigen school. waarom moslims dan niet? goed intiatief


HM ik vraag me dat wel af.

Een maatregel uit nood geboren is niet bepaald een ideaal begin lijkt mij.

Ik ben so wie so tegen scholen op religieuze grondslag.
Ik heb het altijd Onderwijs-getto-vorming genoemd.

Alsof het een uitgemaakte goede zaak is dat jonge mensen zich apart houden in een onderwijs systeem.

Ik geloof dat het alleen maar extra stigmatiserend werkt op den duur (naar beide kanten dan).


Terug naar AF!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7