Bekijk volle/desktop versie : ‘Verplichte hulp voor ouders Marokkaanse criminele jeugd’



Pagina's : [1] 2

26-05-2007, 20:19
Een deel van de Marokkaanse jongeren uit Eindhoven maakt zorgwekkend snel carrière in de criminaliteit. De politie wil dat ook hun ouders verplicht hulp krijgen. De ’sociale aanpak’ die de stad tot dusver voorhield, werkt bij deze groep niet.

Zie verder

26-05-2007, 20:23


Donder toch een eind op, terug sturen die handel.

26-05-2007, 20:23
Bij dit soort gezin werkt alleen vroegtijdig ingrijpen en harde aanpak.

26-05-2007, 20:25

Citaat door gabriel1890:
Donder toch een eind op, terug sturen die handel.



Terugsturen? waar naar toe? Het blijven Hollandse jongeren, met een Marokkaanse achtergrond. Er waar laten wij al die autochtonen criminelen? Bij elkaar zetten op een eiland, hek er omheen en gewoon negeren? Wat hebben wij toch weer een inzicht!!!

26-05-2007, 21:34


Ik ken al drie gezinnen in Amsterdam en183 in Tilburg die in aanmerking lijken te komen. Misschien kan die familie van die tasjesdief ook nog, met terugwerkende kracht in aanmerking komen.

26-05-2007, 21:49
Ik neem aan dat men hiermee bedoeld de opvoeding...

opvoeding begint bij jaar 0 en niet bij 16 en daarboven...

27-05-2007, 00:24
ik heb zo mijn twijfels hierover sommige mgarba kunnen koppig zijn en alles wat je hun toe fluisters gaat er in het ene oor in en het andere eruit dus ik weet niet maar ja als hulp vrijwillig word aangeboden wie weet

27-05-2007, 00:29
niks er aan doen wat is er mis met een crimineel . het is ook maar een mens die ze geld verdient .

27-05-2007, 07:51
Ik ben daar voor als het inderdaad gaat om ouders van jonge jongeren gaat. Verplichte hulp dus. Werkt men als ouders niet mee dan moeten daar ook sancties op staan.

27-05-2007, 11:05
Alle risicogezinnen, ongeacht afkomst, zouden in een vroeg staduim hulp moeten krijgen.

27-05-2007, 11:13
ach , een papa die altijd werkt in de metaalfabriek , pas om 10 uur s'avonds thuis komt , dan regelrecht naar het Marokkaans cafétje gaat , endaarna pas thuis komt....
of een moeder die alleen maar kan koken en kinderen kweken , die op haar kroost van 10 let en meestal ook geen woord Nederlands verstaat...


van zo'n marokkanen moet je niets verwachten , als ze zelfs in hun thuisland aangezien worden als marginalen

27-05-2007, 11:29

Citaat door Globi:
Ik ben daar voor als het inderdaad gaat om ouders van jonge jongeren gaat. Verplichte hulp dus. Werkt men als ouders niet mee dan moeten daar ook sancties op staan.



Zou je niet eerst de hulpverlening verbeteren voordat je zulke drastische maatregelen neemt?
Weet je hoe dat gaat in de hulpverlening? Je staat op een wachtlijst voor een intakegesprek. Daarna sta je op een wachtlijst voor een onderzoek. Daarna sta je op een wachtlijst voor een behandeling. En dan mag je hopen dat het de juiste behandeling is anders sta je weer op een wachtlijst.
Dat vergeet men als het om Marokkaanse jongeren gaat. Ouders worden jarenlang van het kastje naar de muur gestuurd en staan er ondertussen alleen voor. Heb je kritiek dan 'werk je niet mee' en ben je kind kwijt doe je dat niet dan kan je wachten tot het goed mis gaat met je kind en je het alsnog kwijt bent.

Maar tja het klinkt zo dapper van achter een pc als je totaal niet weet waar je het over hebt. Maar daar heb je wel vaker last van.

27-05-2007, 11:33


Ik zeg, enkeltje Afghanistan.

27-05-2007, 11:39

Citaat door Amin4you:
Ik zeg, enkeltje Afghanistan.


Weer zo 1 met veel inhoud, heft dus weinig betekennis voor de economie, ook uitzenden naar Afghanistan om daar oorlogje te spelen. weer een zwakbegaafde minder.

27-05-2007, 11:39

Citaat door Mariska:
Zou je niet eerst de hulpverlening verbeteren voordat je zulke drastische maatregelen neemt?
Weet je hoe dat gaat in de hulpverlening? Je staat op een wachtlijst voor een intakegesprek. Daarna sta je op een wachtlijst voor een onderzoek. Daarna sta je op een wachtlijst voor een behandeling. En dan mag je hopen dat het de juiste behandeling is anders sta je weer op een wachtlijst.
Dat vergeet men als het om Marokkaanse jongeren gaat. Ouders worden jarenlang van het kastje naar de muur gestuurd en staan er ondertussen alleen voor. Heb je kritiek dan 'werk je niet mee' en ben je kind kwijt doe je dat niet dan kan je wachten tot het goed mis gaat met je kind en je het alsnog kwijt bent.

Maar tja het klinkt zo dapper van achter een pc als je totaal niet weet waar je het over hebt. Maar daar heb je wel vaker last van.


Ja, je moet natuurlijk goede hulp bieden. Ik denk wel dat veel van die ouders nu vrij weinig zelf ondernemen als het gaat om zoeken naar hulp. Dát is ook wat wordt aangegeven......en kan hen moeilijk 'bereiken'. Het gaat in veel gevallen ook gewoon om en falende opvoeding. Da kun je hulpverlenng wel de bal toeschuiven.....het eerste probleem ligt toch echt bij de ouders.

Ik zeg helemaal niets dappers vanachter mijn pc. Jij wil gewoon de hele zeuren over kleine puntjes......zoals in een eerder onderwerp waar wij elkaar tegen kwamen. Voor jou kan een marokkaan bijna niets fout doen. Je manier van discussieren is ook niet koosjer. Ik heb bij jou het beeld van een beetje te assertieve dame met een fel gillende stem. Klopt dat?

Pagina's : [1] 2