Bekijk volle/desktop versie : Berber zijn is hip



26-05-2007, 17:16
Als Walid Mimoun begint te spelen, gaan de blauw-groen-gele vlaggen de lucht in. Jongeren en hun ouders zingen mee, klappen geestdriftig op de maat en dansen op de liedjes. Die gaan over de Rif, over vroeger, over het land van de Imazighen, de vrije mensen, zoals de Berbers zichzelf graag noemen. De Belgische protestzanger is door het bestuur van Berbersite tawiza.nl naar het Utrechtse bevrijdingsfestival gehaald. Een cameraploegje van de nieuwe zender Amazigh TV verzorgt de registratie.

2007 is een goed jaar voor de Berberbeweging in Nederland. De circa twintig Nederlandse Berberverenigingen floreren. Nederlandse, Marokkaanse en Europese websites staan bol van verhandelingen over het Tamazight (het Berber), muziek, literatuur, poëzie en geschiedenis. De boeken van Abdelkader Benali en Hafid Bouazza worden verslonden.

Berber zijn is hip. Steeds meer Nederlands-Marokkaanse jongeren – ongeveer driekwart is Berber – willen hun culturele wortels ontdekken. Bovendien voeden anti-Arabische sentimenten en frustratie over het Nederlandse klimaat hun zoektocht naar een eigen identiteit, met als gevolg dat de beweging zich op andere terreinen begint te manifesteren.

Bron: http://www.xxxxxxxxxxxxxxx.nl/2007/05/13/berber-zijn-is-hip/

26-05-2007, 17:20


Ik vind dat boek van David Hart ofzo nergens en allemaal doen ze daar vaag over en ik wil dat boek zolang en zo graag hebben maar ik krijg 'm maar niet en niemand weet wat, dus ik haat ze nu!

26-05-2007, 17:25
hater

26-05-2007, 17:28
moeten ze maar niet zo geheimzinnig doen

26-05-2007, 17:46



Citaat door Shinny:
Ik vind dat boek van David Hart ofzo nergens en allemaal doen ze daar vaag over en ik wil dat boek zolang en zo graag hebben maar ik krijg 'm maar niet en niemand weet wat, dus ik haat ze nu!



Het ging als warme broodjes over de toonbank.... je moet wachten op de tweede druk...
http://www.tawiza.nl/content/actueel.php?id=340&igg=actueel

26-05-2007, 17:49

Citaat door KloteSite:
Het ging als warme broodjes over de toonbank.... je moet wachten op de tweede druk...
http://www.tawiza.nl/content/actueel.php?id=340&igg=actueel



Damnnn nee he, nee! Neeee!! zeg alsjeblieft niet dat ze allemaal uitverkocht zijn!
Waarom komen jullie ook aaaltijd met dit soort slechte nieuws!! Ik heb meer dan 3 jaar gewacht op die 1ste druk!! en nou moet ik weer jaaaaren wachten op de 2de druk!! ieggggggg

26-05-2007, 18:41

Citaat door Shinny:
Damnnn nee he, nee! Neeee!! zeg alsjeblieft niet dat ze allemaal uitverkocht zijn!
Waarom komen jullie ook aaaltijd met dit soort slechte nieuws!! Ik heb meer dan 3 jaar gewacht op die 1ste druk!! en nou moet ik weer jaaaaren wachten op de 2de druk!! ieggggggg


Nee hoor... je moest toen op de vertaling wachten, dat is wat anders! Die duren nou eenmaal lang!! Nu is het boek vertaald al (deel-1 dan!) die hoeft alleen maar (her)gedrukt te worden zal enkele weken duren schat ik zo...

Sbar a-ur inu sbar...

26-05-2007, 18:46
Ze zijn onderweg hoor


'Hip' Waha

26-05-2007, 18:47

Citaat door krabbel33:
HIP Een echt jaren '60 woordje, geinig hoor


Is wel een leuk woord toch a Bokito ?

26-05-2007, 19:01

Citaat door KloteSite:
Is wel een leuk woord toch a Bokito ?




ja toch

26-05-2007, 20:01

Citaat door KloteSite:
Nee hoor... je moest toen op de vertaling wachten, dat is wat anders! Die duren nou eenmaal lang!! Nu is het boek vertaald al (deel-1 dan!) die hoeft alleen maar (her)gedrukt te worden zal enkele weken duren schat ik zo...

Sbar a-ur inu sbar...


Jaa op die vertaling en die originele heb ik zitten wachten en bijna smeken voor niks! En nou moet ik weer op herdruk wachten, en nog uitzoeken waar ik dat verdomde boek kan krijgen. Het word weer een lange lijdensweg, dus ik bespaar me moeite

26-05-2007, 20:03
is inderdaad hip... het is de derde topic al

26-05-2007, 20:07


Berbers overal in Marokko opkomend voor hun rechten:


[B]Rabat:[/B]





[B]Marrakech:[/B]




[B]Agadir:[/B]


27-05-2007, 19:48
Topic 4 al hierover..Leuk..

27-05-2007, 21:31

Citaat door Romaysah:
Topic 4 al hierover..Leuk..


Ik wacht vol spanning naar de 5e. Hoe meer hoe beter!!!