Bekijk volle/desktop versie : Dringende vraag



Pagina's : [1] 2

26-05-2007, 17:13
Salaam 3halikeoem wah rahemtoe lah wa baraketoe

IK heb een dringende vraag: Ik heb onder mijn matras een koraan en een zakje zout en een zakmes.

Dat zout en dat zakmesje is bedoeld van het weg houden van enge dromen. Nouw heb ik ergens gelezen dat dat shrik is.

nouw was mijn vraag of dat echt zo is.


ma3 salama

26-05-2007, 17:19


Een zakje zout houwt jou dromen niet weg alleen Allah swt bepaald wat er gebeurt met jou.

Dus ja dat is een vorm van shirk. Lees het boek de Grote zonden.

26-05-2007, 17:50

Citaat door _Muwahida_:
Een zakje zout houwt jou dromen niet weg alleen Allah swt bepaald wat er gebeurt met jou.

Dus ja dat is een vorm van shirk. Lees het boek de Grote zonden.



Maar als je dit niet wist is dat nog steeds een zonden?

26-05-2007, 18:18

Citaat door Roukajah:
Maakje geen zorgen,je wist het niet. Maar nu weet je het wel,dus je weet wat je te doen staat


jah klopt ik heb alle zoutzakjes enz weggehaald bij iedereen in het huis.
maar ik had nog een vraagje

bij een van het zakje zout zat een soort geur steentje genaamd: sheba oe 3armel ofzo kent iemand dat en is dat ook soort van shirk

26-05-2007, 19:36


Nooit van gehoord,van dat zakje zout
Maar het hoort wel bij shirk,Subhana'Allah..

Als je enge dromen enzo hebt moet je doe'as doen en op Allah s.w.t vertrouwen.

Moge Allah s.w.t ons leiden .Amien!!

A3aleikom salaam warahmatoellahi wabarkatoeh ; )

26-05-2007, 19:38
Shirk shirk en nog eens shirk, dat gaat je helemaal NIET beschermen. Zelf een koran opzich(dus het gewoon in bezit hebben) gaat je niet beschermen.

Dit behoort tot de onwetendheid dat de marokkanen van hun thuisland hebben meegenomen, daar is de shirk onder de onwetenden nog groter.

26-05-2007, 19:41

Citaat door Roukajah:
Maakje geen zorgen,je wist het niet. Maar nu weet je het wel,dus je weet wat je te doen staat

Pardon? maak je geen zorgen? Het is wel shirk voor alle duidelijkheid.

Ik weet dat ze het in onwetendheid heeft gedaan maar jou antwoord komt een beetje over als "och, geen probleem hoor".

De topicstarter moet inscha'allah oprecht tauwba verrichten voor deze daad.

wa aleikoum salaam

26-05-2007, 19:42
dus die koraan die ik onder me kussen heb is voor niks?

26-05-2007, 19:43

Citaat door anash:
Pardon? maak je geen zorgen? Het is wel shirk voor alle duidelijkheid.

Ik weet dat ze het in onwetendheid heeft gedaan maar jou antwoord komt een beetje over als "och, geen probleem hoor".

De topicstarter moet inscha'allah oprecht tauwba verrichten voor deze daad.

wa aleikoum salaam


wat is tauwba

sorry voor de domme vraag

26-05-2007, 19:47
en ooh jah ik heb dat zakje zout en mesje niet zelf onder me kussen gedaan maar me moeder

of maakt dat niet uit wie het heeft gedaan?

26-05-2007, 19:55

Citaat door manar_gangster:
dus die koraan die ik onder me kussen heb is voor niks?

Tenzij je die daar plaats zodat je altijd weet waar ie ligt, maar dat zal niet het geval zijn(en ik vraag me af of je de koran daar mag plaatsen, beetje onrespectvol).
Maar ik begrijp je wel, antwoord is: koran gaat je niet beschermen.


Citaat:
wat is tauwba
Is geen domme vraag, is een goede vraag.

Tauwba is vergiffenis vragen. En Allah houdt van de mensen die tauwba verrichten.

wa aleikoum salaam


Citaat:
en ooh jah ik heb dat zakje zout en mesje niet zelf onder me kussen gedaan maar me moeder
of maakt dat niet uit wie het heeft gedaan?
Wist jij dat die daar lag? Dacht jij dat het iets tegen u beschermde?
Dan zat jij ook fout...

maar niet meer inscha'allah

26-05-2007, 19:59
Ik ben het wel met broeder Anash eens.

Oughti in plaats van die koran onder je kussen te zetten,kun je eruit lezen voor het slapen gaan.Dat zal je beschermen insha allah
En Ayat Al-Kursie reciteren. ; )

26-05-2007, 20:08



Citaat door anash:
Tenzij je die daar plaats zodat je altijd weet waar ie ligt, maar dat zal niet het geval zijn(en ik vraag me af of je de koran daar mag plaatsen, beetje onrespectvol).
Maar ik begrijp je wel, antwoord is: koran gaat je niet beschermen.
.................................................. ...........................................
oh oke
ik zal het daar weg halen en gwn op me nachtkasje zeggen.

.................................................. .................................................. ....................
Is geen domme vraag, is een goede vraag.

Tauwba is vergiffenis vragen. En Allah houdt van de mensen die tauwba verrichten.
.................................................. ................................................
ooh oke ik wist het niet
weer wat geleerd
.................................................. .................................................. .
wa aleikoum salaam


Wist jij dat die daar lag? Dacht jij dat het iets tegen u beschermde?
Dan zat jij ook fout...

maar niet meer inscha'allah
.................................................. .................................................. ...........

Ik wist wel dat het zakje zout daar lag maar het ligt daar al meer dan 1 jaar

ik dacht niet dat het zout zakje me zou beschermen want ik wist in die tijd niet voor wat het was. tot vandaag
.................................................. ..................

26-05-2007, 20:24

Citaat door lombokgirl:
Ik ben het wel met broeder Anash eens.

Oughti in plaats van die koran onder je kussen te zetten,kun je eruit lezen voor het slapen gaan.Dat zal je beschermen insha allah
En Ayat Al-Kursie reciteren. ; )



dat wil ik wel maar ik kan geen arabisch lezen
en ben pas begonnen met ayat al kursie te leren

ik ben pas echt begonnen met islam te praktiseren enzo
want ik leer niet zo veel dingen van me ouders over het islam


als iemadn een leuke leerzame islam site voor me heeft kan iemand me dan die link geven.





P.S Has got acquainted with the girl, http://cyberblady.com, how it to you? Only it is fair!

26-05-2007, 21:48

Citaat door manar_gangster:
dat wil ik wel maar ik kan geen arabisch lezen
en ben pas begonnen met ayat al kursie te leren

ik ben pas echt begonnen met islam te praktiseren enzo
want ik leer niet zo veel dingen van me ouders over het islam


als iemadn een leuke leerzame islam site voor me heeft kan iemand me dan die link geven.


P.S Has got acquainted with the girl, http://cyberblady.com, how it to you? Only it is fair!


Dus? Jij behoort zelf de Islam te onderwijzen. Maar gair inchallah en inchallah wordt je tauwbah geaccepteerd.

ps.: je krijgt een link bij je reactie, wat inhoudt dat je een virus hebt op deze site. ga naar feedback en lees hoe je dat kunt laten verwijderen.

Pagina's : [1] 2