Bekijk volle/desktop versie : witte illegalen woest op regering en 26000 gezichten



26-05-2007, 12:42
de witte illegalen zijn woest op de nederlandse regering omdat ze op een sluwe manier in een vergeten hoek zijn geduwd.

ze zijn vooral boos omdat ze ook deel uit maakten van de 26000 gezichten maar toch de aandacht gaat naar de overgebleven 3000
asielzoekers van Verdonk.

deze mesen werken hier soms wel 20 jaar betaalden gewoon belasting
en hebben hier school gaande kinderen



http://www.volkskrant.nl/binnenland/article429352.ece/De_pardonregeling_is_humaan%2C_en_die_gaan_we_uitv oeren

26-05-2007, 15:20


Illegaal en belasting betalen ????

26-05-2007, 16:15

Citaat:
‘De pardonregeling is humaan, en die gaan we uitvoeren’
Van onze verslaggever Ron Meerhof


DEN HAAG - ‘De ultieme rechtvaardigheid bereik je nooit. Maar dit akkoord is humaan en dat gaan we uitvoeren’, zegt Ronald Bandell.

‘Deze mensen hebben lang genoeg tussen hoop en vrees geleefd.’ Bandell, PvdA-burgemeester in Dordrecht, leidde de delegatie van de Vereniging Nederlandse Gemeenten (VNG) in de onderhandelingen met staatssecretaris van justitie Albayrak over een pardonregeling voor asielzoekers. Vrijdag werd het akkoord ondertekend.

Veel gemeenten hielden een slag om de arm. Zo gaat de Amsterdamse wethouder Marijke Vos de noodopvang níet sluiten.

‘Vos moet maar met burgemeester Cohen gaan praten. Ze hebben ingestemd. Dat betekent ook dat ze de noodopvang sluiten.’

Er is onduidelijkheid over wat de regeling kost. Binnen de VNG zou een schatting van 800 miljoen euro circuleren voor de rest van deze kabinetsperiode.

‘Zulke berekeningen bestaan niet. Wel is duidelijk dat die 55 miljoen euro die het kabinet heeft gereserveerd, erg mager is.

‘Bos had tranen in de ogen toen de motie over de pardonregeling was aangenomen. Maar als minister van Financiën was hij bepaald op de penning. Bos zou toch ook de middelen moeten vinden om uitvoering van zijn eigen motie te betalen.’

U loopt al lang mee in dit dossier. Hoe verliepen de contacten met Albayraks voorgangster Verdonk?

‘Die was duidelijk en hard. Een probleem was dat ze in toenemende mate diva-gedrag vertoonde. Ik heb slechte momenten gehad. We wilden klachten laten onderzoeken, door een commissie van echt goeie, onafhankelijke mensen: ze mochten gewoon niet met haar ambtenaren praten. Als ze opvattingen tegenkwam die niet spoorden met de hare, leidde dat tot woede.’

Hoe groot schat u de groep die in aanmerking komt?

‘Mijn persoonlijke inschatting: hooguit twintigduizend mensen. Als het er meer worden, zou me dat verbazen.’

Zo’n groep kost al snel honderden miljoenen euro’s, alleen al aan bijstandsuitkeringen. Verwacht u problemen over geld?

‘Als een stad als Dordrecht er nou honderd mensen in de bijstand bij krijgt, daar gaan we dan toch niet over zitten mauwen? Ik zou het wat typisch vinden als daar nou opeens een punt van zou worden gemaakt. Trouwens, misschien vinden die mensen wel heel snel een baan. Dit zijn overlevers, hoor.’
Dit is de tekst die bij de link staat. Ik weet niet waar je nu precies je verhaal over die 'witte illegalen' vandaan haalt, maar het zal waarschijnlijk wel je duim zijn ofzo? Niet uit dit artikel in ieder geval... Verkeerde link ofzo misschien?

26-05-2007, 16:25

Citaat door wammeswaggel:
Illegaal en belasting betalen ????


Dat is zo vreemd nog niet; zelfs een drugsdealer is belastingplichtig. De belastingwet (Wet IB 2001) sluit namelijk illegale en moreel omstreden activiteiten niet uit.