Bekijk volle/desktop versie : Als je ouders oud zijn, neem je ze dan in huis?



Pagina's : [1] 2 3 4

26-05-2007, 12:00
Salaamu aleikom,

Stel je ouders zijn oud geworden, ze zijn niet ziek maar gewoon oud en doen veel dingen moeilijker en een beetje hulp zou welkom zijn.
Zou jij ze (wonend in NL) in huis nemen om voor ze te zorgen tot ze hun laatste adem uitblazen of juist niet?

Waarom wel/niet?

Hoe denken je ouders erover? Zouden ze bij jou in huis willen als ze oud zijn? Of juist niet?

Barak Allahu fiekoem.

26-05-2007, 12:41


Ja natuurlijk.. het zijn jouw ouders,

mr of mijn ouders dat willen... denk het niet,

26-05-2007, 12:58
jaaah zeker insha allah ... honderd % zou ik ze in huis nemen .. zou ze nooooooooit van me leven in een bejaarde huis wegstoppen

26-05-2007, 13:06
Je hebt in veel steden islamitische thuiszorg en dan als je vlakbij hen woont, kun je er vaak heen. Dat is een optie. Ook heb je in Nederland steeds meer zogenaamd kangeroewoningen. Dat is een huis voor oudere mensen en hun kinderen. Op de begane grond wonen dan de ouders. En boven de kinderen. Je hebt dan toch privacy en je kunt je ouders verzorgen.

26-05-2007, 13:07


die tweede optie is ideaaaaaaaaaaal

26-05-2007, 19:28

Citaat door Najib26:
Je hebt in veel steden islamitische thuiszorg en dan als je vlakbij hen woont, kun je er vaak heen. Dat is een optie. Ook heb je in Nederland steeds meer zogenaamd kangeroewoningen. Dat is een huis voor oudere mensen en hun kinderen. Op de begane grond wonen dan de ouders. En boven de kinderen. Je hebt dan toch privacy en je kunt je ouders verzorgen.


dit is ideaal... ik ben bereid voor me ouders en schoonouders te verzorgen als dat nodig is insha-allah

ik weet zeker dat me ouders het nooit zouden accepteren om door hun schoonzoon verzorgt te worden... zeker als ze zelf zonen hebben

26-05-2007, 19:38
Ik zou het zeker weten doen, het zijn immers je ouders en hoeveel je ook voor ze doet, je zal ze nooit kunnen teruggeven voor wat ze voor je hebben gedaan (vooral je moeder).
Wij gaan inshaAllah in Marokko samen met mijn schoonouders wonen.

26-05-2007, 20:18

Citaat door Mutawakkila:
Ik zou het zeker weten doen, het zijn immers je ouders en hoeveel je ook voor ze doet, je zal ze nooit kunnen teruggeven voor wat ze voor je hebben gedaan (vooral je moeder).
Wij gaan inshaAllah in Marokko samen met mijn schoonouders wonen.



Zoo tbarkellah 3liek..Dat je dat kan !

Ik zou zelf nooit in Marokko kunnen wonen

26-05-2007, 20:27

Citaat door berkania_zina:
Zoo tbarkellah 3liek..Dat je dat kan !

Ik zou zelf nooit in Marokko kunnen wonen


Baraka Allaho fieki,
hamdoulillah is het na lang discussieren onze keuze geworden om binnen korte termijn in Marokko te gaan wonen inshaAllah samen met mijn schoonouders. Ik doe het vooral omwille van ons kind en eventuele toekomstige kinderen. Ik wil de mogelijkheid hebben om ze op te laten groeien in een islamitisch land, en waar ik het vooral voor doe is dat mijn zoon inshaAllah naar de koranschool gaat bi'idni Allah. Mijn man heeft daar ook op school gezeten en heeft daar de koran geleerd mashaAllah.
Moge Allah swt het voor iedereen makkelijk maken om de hidjra te verrichten!

26-05-2007, 20:32

Citaat door Mutawakkila:
Baraka Allaho fieki,
hamdoulillah is het na lang discussieren onze keuze geworden om binnen korte termijn in Marokko te gaan wonen inshaAllah samen met mijn schoonouders. Ik doe het vooral omwille van ons kind en eventuele toekomstige kinderen. Ik wil de mogelijkheid hebben om ze op te laten groeien in een islamitisch land, en waar ik het vooral voor doe is dat mijn zoon inshaAllah naar de koranschool gaat bi'idni Allah. Mijn man heeft daar ook op school gezeten en heeft daar de koran geleerd mashaAllah.
Moge Allah swt het voor iedereen makkelijk maken om de hidjra te verrichten!


Inshallah lieverd..
Yarabbie Amien

26-05-2007, 21:20
Ik zou me ouders ook zker in huis nemen, ik zou ze zolang mogelijk bij mij zelf willen houden als dat ik zelf nog in staat ben voor ze te zorgen. Voor je het weet is die tijd zo voorbij, Ik geniet elk moment met me ouders, hamdoulilaah. En als het tijd is om heen te gaan kan er niets tegen op, Inna li lahi wa inna ilayhi rajioen.....

26-05-2007, 21:33
Vergeet niet dat we in Nederland vooral in steden als Amsterdam héle kleine huizen hebben, zelfs onze kinderen hebben niet eens een eigen kamer, hoe zien jullie dat voor je? En hoe denken jullie ouders erover? Zouden ze wel bij jullie in huis willen? En wat als je man voorsteld dat zijn moeder bij jullie intrekt (in jullie kleine huis) en jij haar totaal niet mag en zij jou niet mag? Is dit niet vragen om problemen of heb je sabr (misschien wel voor 10 of 20 jaar)?

26-05-2007, 21:35



Citaat door Najib26:
Je hebt in veel steden islamitische thuiszorg en dan als je vlakbij hen woont, kun je er vaak heen. Dat is een optie. Ook heb je in Nederland steeds meer zogenaamd kangeroewoningen. Dat is een huis voor oudere mensen en hun kinderen. Op de begane grond wonen dan de ouders. En boven de kinderen. Je hebt dan toch privacy en je kunt je ouders verzorgen.



Dit lijkt me een betere optie...Met je ouders of schoonouders in een klein huis in NL zorgt denk ik alleen maar voor problemen en irritaties.

26-05-2007, 21:36

Citaat door Umm_Al_Irbaadh:
Vergeet niet dat we in Nederland vooral in steden als Amsterdam héle kleine huizen hebben, zelfs onze kinderen hebben niet eens een eigen kamer, hoe zien jullie dat voor je? En hoe denken jullie ouders erover? Zouden ze wel bij jullie in huis willen? En wat als je man voorsteld dat zijn moeder bij jullie intrekt (in jullie kleine huis) en jij haar totaal niet mag en zij jou niet mag? Is dit niet vragen om problemen of heb je sabr (misschien wel voor 10 of 20 jaar)?



Nee sorry..Dan moet mijn man maar een andere oplossing gaan vinden..Ik zou het echt niet kunnen volhouden met een schoonmoeder die mij niet mag..

26-05-2007, 21:36

Citaat door Mutawakkila:
Baraka Allaho fieki,
hamdoulillah is het na lang discussieren onze keuze geworden om binnen korte termijn in Marokko te gaan wonen inshaAllah samen met mijn schoonouders. Ik doe het vooral omwille van ons kind en eventuele toekomstige kinderen. Ik wil de mogelijkheid hebben om ze op te laten groeien in een islamitisch land, en waar ik het vooral voor doe is dat mijn zoon inshaAllah naar de koranschool gaat bi'idni Allah. Mijn man heeft daar ook op school gezeten en heeft daar de koran geleerd mashaAllah.
Moge Allah swt het voor iedereen makkelijk maken om de hidjra te verrichten!


! Alhamdullilah, wees Allah 3azza wa djal heel dankbaar dat jullie die kans krijgen om weg te gaan van bilaad alkufr. Moge Allah het voor jullie vergemakkelijken.

Pagina's : [1] 2 3 4