Bekijk volle/desktop versie : Opstelling PVV over voetbalrellen Tilburg racistisch



26-05-2007, 11:33
Opstelling PVV over voetbalrellen Tilburg racistisch[/SIZE]

De opstelling en de schriftelijke vragen van Geert Wilders' Partij Voor de Vrijheid (PVV) over het uit de hand gelopen oefenduel dinsdagavond 22 mei 2007 in het Willem II-stadion te Tilburg tussen Jong Oranje en Jong Marokko is volgens het Collectief Voor Moderne Beschaving (CVMB) hypocriet en racistisch. Als het om autochtone relschoppers zou gaan, dan had PVV zeker geen Kamervragen gesteld, zo stelt CVMB.

PVV-leider Geert Wilders vindt naar aanleiding van de onrust in Tilburg dat er de komende vijf jaar geen mensen van Marokkaanse afkomst meer in voetbalstadions mogen zijn. Maar toen er rellen waren tijdens wedstrijden van Feyenoord en Ajax, of toen er racistische leuzen geroepen werden richting donkere voetbalspelers heeft niemand van Wilders gehoord dat autochtonen uit voetbalstadions geweerd moeten worden. Dat Wilders zijn pijlen nu richt op de onrust in Tilburg heeft racistische motieven.

CVMB keurt uiteraard vandalisme af, of het gepleegd wordt door autochtonen of allochtonen maakt daarbij verder niet uit. De recente rellen in Tilburg kunnen echter ook vanuit een andere perspectief bekeken worden: de integratie van jongeren van Marokkaanse afkomst gaat goed, deze jongeren hebben van hun leeftijdsgenoten geleerd hoe ze zich moeten gedragen na een voetbalwedstrijd.

Wilders vraagt verder schriftelijk ook of de opgepakte jongeren in Tilburg niet verplicht kunnen worden om met hun eigen tandenborstel enkele voetbalstadions schoon te maken. Het beantwoorden van Kamervragen kost per vraag – dus ook deze in een melige bui verzonnen vraag – gemiddeld 1750 euro. CVMB is benieuwd hoe Wilders dit aan de belastingbetalers gaat uitleggen.

[SIZE="1"]Bron: http://www.nieuwsfeit.nl

26-05-2007, 11:39


ik vind het ook een belachelijk voorstel van wilders. geen mensen van marokkaanse afkomst tout court in stadions toelaten, is je reinste discriminatie, ja.

als we zo gaan beginnen, mag er gewoon helemaal niemand meer aanwezig zijn bij een voetbalwedstrijd.

26-05-2007, 11:44

Citaat door krabbel33:
Journalistiek hoogstaand onderzocht. Dat nieuwsfeit waar Palestijntje (Farid) een motor van is, toont echt dat het nieuws uit journalistieke bronnen haalt



reageer eens inhoudelijk met je hersenkronkels

26-05-2007, 11:51

Citaat door David:
Dat lijkt me nog het beste.


dat gebeurt ook al, soms, dat er geen publiek aanwezig is bij wijze van straf voor supportersgedrag...

wat ik zeer griezelig vind aan de uitspraak van wilders, is dat hij de marokkanen als groep benoemt en ze daarmee isoleert van de samenleving. dat is het begin van segregatie: het verantwoordelijk houden van een groep voor het gedrag van een aantal van haar leden.

26-05-2007, 11:52



Citaat door David:
Dat lijkt me nog het beste.



overdraging alleen op het grote doek en speciale kastjes....uhm uhm o ja decoders

Maar die Wilder kost de belasting betalen handen vol met geld zeg ieder vraag (waar hij zeer kwistig mee omspringt) wel 1.750,-- pleuro's

26-05-2007, 11:55
Kaaskopland is in z'n geheel racistisch ingesteld; ze weten het alleen nog niet.. Stelletje klompendansende zeeuwen, is het een autochtoon, bagataliseren ze het, is het een ''Allochtoon'' dan schreeuwen ze moord en brand.. Watjes.. en Wilders is daar het grootste voorbeeld van.. hoop dat zijn hongaarse vrouw nog met hem kan leven...

26-05-2007, 12:02
Ja hoor... en omdat Nederlanders elke dag de metro
afbreken, bevuilen, herrie schoppen en zakken rollen
mag ik dan zeker de komende 5 jaar op de fiets naar
de Bijlmer omdat ik het openbaar vervoer
niet meer in kom?

28-05-2007, 13:54

Citaat door gaviel:


Maar die Wilder kost de belasting betalen handen vol met geld zeg ieder vraag (waar hij zeer kwistig mee omspringt) wel 1.750,-- pleuro's


En dan te bedenken dat het record kamervragen van vorig jaar staat op 143, op naam van Jan de Wit(SP).
Wilders stond in anderhalve maand al op 169....en dan moet de rest van het jaar nog komen

28-05-2007, 14:30

Citaat door JAMIE_3:
Kaaskopland is in z'n geheel racistisch ingesteld; ze weten het alleen nog niet.. Stelletje klompendansende zeeuwen, is het een autochtoon, bagataliseren ze het, is het een ''Allochtoon'' dan schreeuwen ze moord en brand

Ja, het zijn soms net Marokkanen die Nederlanders.

28-05-2007, 14:31

Citaat door a_tropos:

wat ik zeer griezelig vind aan de uitspraak van wilders, is dat hij de marokkanen als groep benoemt en ze daarmee isoleert van de samenleving. dat is het begin van segregatie: het verantwoordelijk houden van een groep voor het gedrag van een aantal van haar leden.


Waarom geeft de Marokkaanse gemeenschap dan toch steeds zoveel munitie aan Wilders?
Een deel werpt zich op in de daderrol en de rest van de gemeenschap durft het niet af te keuren of gaat zelfs dit achterlijke gedrag verdedigen. Dát is het grote verschil met rellen bij Ajax of Feyenoord. Door de autochtone bevolking wordt dit gedrag van Nederlandse hooligans wel keihard afgekeurt en als achterlijk gedrag bestempeld. Ook de media duiken er dan bovenop net als nu.

Durf eens met zijn allen uit die slachtofferrol te komen. Wilders segrageert nadat Marokkanen eerst zichzelf segrageren.

En trouwens, volgens mij hebben de journalisten van de Telegraaf de boel in Tilburg niet kort en klein geslagen, maar de Marokkaanse "supporters". Ik was in het stadion en dit ging alle perken te buiten en dat ook nog zonder enige aanleiding. Marokko won notabene....

De krant is niet schuldig aan stigmatisering, dat is in de eerste plek de Marokkaanse gemeenschap zelf door ten eerste de boel zonder reden te vernielen en ten tweede de rest die dit gedrag niet af keurt.

Met deze instelling komen we er nooit uit...en maar het grote slachtoffer uithangen

Beeldvorming wordt altijd door de brongroep zelf gecreëerd en in vooroordelen zit altijd een grote kern van waarheid.

Doe er eens wat aan als je er ooit van af wil!

28-05-2007, 14:50

Citaat door Locolame:
Waarom geeft de Marokkaanse gemeenschap dan toch steeds zoveel munitie aan Wilders?
Een deel werpt zich op in de daderrol en de rest van de gemeenschap durft het niet af te keuren of gaat zelfs dit achterlijke gedrag verdedigen. Dát is het grote verschil met rellen bij Ajax of Feyenoord. Door de autochtone bevolking wordt dit gedrag van Nederlandse hooligans wel keihard afgekeurt en als achterlijk gedrag bestempeld. Ook de media duiken er dan bovenop net als nu.

Durf eens met zijn allen uit die slachtofferrol te komen. Wilders segrageert nadat Marokkanen eerst zichzelf segrageren.

En trouwens, volgens mij hebben de journalisten van de Telegraaf de boel in Tilburg niet kort en klein geslagen, maar de Marokkaanse "supporters". Ik was in het stadion en dit ging alle perken te buiten en dat ook nog zonder enige aanleiding. Marokko won notabene....

De krant is niet schuldig aan stigmatisering, dat is in de eerste plek de Marokkaanse gemeenschap zelf door ten eerste de boel zonder reden te vernielen en ten tweede de rest die dit gedrag niet af keurt.

Met deze instelling komen we er nooit uit...en maar het grote slachtoffer uithangen

Beeldvorming wordt altijd door de brongroep zelf gecreëerd en in vooroordelen zit altijd een grote kern van waarheid.

Doe er eens wat aan als je er ooit van af wil!


Je brengt het leuk en je hebt ook wel gelijk ergens, maar wat je weglaat is dat deze groep kansloze jongeren, ik was er ook in tilburg en het waren echt allemaal jongeren, zich onbegrepen voelen en gehaat, deze haat (die zij denken te voelen) voedt hun weer in hun haat jegens de nederlandse samenleving. Het is een vicieuze cirkel waar gewoon heel lastig uit te komen is. Maar aan de andere kant zijn het nog wel vooroordelen te noemen als iedere dag de vooroordelen bevestigd worden door deze groep. En je zou ook kunnen zeggen dat deze jongeren hele goede voorbeelden hebben gehad van autochtonen jongeren die rellen veroorzaken bij utrecht, ajax, feyenoord etc etc. Smoesjes te over, we moeten verantwoordelijkheid nemen voor onze problemen die we hebben, maar niet gaan overdrijven en meegaan in de redenatie van sommige autochtonen die doen alsof het in ons bloed zit, dat is gewoon onzin namelijk.

28-05-2007, 15:28
@ Maroqqui,

Je mist mijn punt even, want ik beweer namelijk niet dat ik me geroepen voel welke hooligan dan ook tot de orde te roepen. Daar is inderdaad politie en justitie voor uitgevonden. Wél constateer ik dat bij Marokkaans hooliganisme in tegenstelling tot Nederlands hooliganisme gelijk weer naar externe factoren wordt gewezen als de krant.

Neem als voorbeeld dit topic. Dit topic gaat over de stigmatiserende berichtgeving van o.a. Wilders, terwijl (en corrigeer me vooral als ik eroverheen heb gelezen) ik nog geen topic heb gezien die in het teken staat van: hebben onze landgenoten de Marokkaanse gemeenschap weer mooi voor aap gezet. Nee, het is gelijk weer de krant die het allemaal weer overdrijft. Nogmaals ik was er bij en de berichtgeving in de krant was helemaal niet overdreven, maar de keiharde waarheid.
Daarbij, die krant heeft geen stewards in elkaar geslagen of het stadion afgebroken hoor dat waren de Marokkaanse supporters en niemand anders. Open daar dan eens een topic over, waarin de verbolgenheid minstens 2 keer zo groot is als in dit topic. Daar ligt de bron, de krant doet er enkel en alleen verslag van.

Als Ajax supporters rellen in de binnenstad van Amsterdam staan de kranten er ook vol van, dan wordt ook het beestje bij de naam genoemd en verschijnt het niet op pagina 97 tussen de advertenties zoals sommigen op dit forum beweren.

@ Hicham,

Dit gedrag zit zeker niet in ons bloed. Waarom krijgen de autochtonen dan toch dit beeld? Omdat ze achteraf ook nauwelijks geluiden horen vanuit de Marokkaanse gemeenschap zelf dat dit afgekeurd wordt. Dat is een groot verwijt wat we onszelf kunnen maken. We moeten eens met zijn allen in de spiegel gaan durven kijken.

Die afkeer van die raddraaiers ten opzichte van de Nederlandse maatschappij... Kijk ik kan er dus met mijn botte hersens niet bij dat je nog wel woonachtig bent in dit land. Je blijft toch niet in een land wonen waarvan je walgt?

Maar goed, dit is de visie van een jongen van Marokkaanse origine, maar wel door Marokkanen als Kaaskop Marokkaan wordt gezien

Ik wil alleen zeggen. Ik schaam me kapot als ik mijn landgenoten zich zo vreselijk zie misdragen en daarmee alle Marokkanen in een kwaad daglicht stellen en ik baal er van dat op een forum als deze eerst naar een krant of Wilders wordt verwezen. Zolang we onze landgenoten zo het hand boven het hoofd blijven houden komt er denk ik helaas nooit een oplossing voor dit grote probleem in ONZE samenleving.

28-05-2007, 15:32


Zijn de kwartjes vierkant in Holland?

We weten al lang dat Wilders een racist is

28-05-2007, 15:35

Citaat door Locolame:
@ Maroqqui,

Je mist mijn punt even, want ik beweer namelijk niet dat ik me geroepen voel welke hooligan dan ook tot de orde te roepen. Daar is inderdaad politie en justitie voor uitgevonden. Wél constateer ik dat bij Marokkaans hooliganisme in tegenstelling tot Nederlands hooliganisme gelijk weer naar externe factoren wordt gewezen als de krant.

Neem als voorbeeld dit topic. Dit topic gaat over de stigmatiserende berichtgeving van o.a. Wilders, terwijl (en corrigeer me vooral als ik eroverheen heb gelezen) ik nog geen topic heb gezien die in het teken staat van: hebben onze landgenoten de Marokkaanse gemeenschap weer mooi voor aap gezet. Nee, het is gelijk weer de krant die het allemaal weer overdrijft. Nogmaals ik was er bij en de berichtgeving in de krant was helemaal niet overdreven, maar de keiharde waarheid.
Daarbij, die krant heeft geen stewards in elkaar geslagen of het stadion afgebroken hoor dat waren de Marokkaanse supporters en niemand anders. Open daar dan eens een topic over, waarin de verbolgenheid minstens 2 keer zo groot is als in dit topic. Daar ligt de bron, de krant doet er enkel en alleen verslag van.

Als Ajax supporters rellen in de binnenstad van Amsterdam staan de kranten er ook vol van, dan wordt ook het beestje bij de naam genoemd en verschijnt het niet op pagina 97 tussen de advertenties zoals sommigen op dit forum beweren.

@ Hicham,

Dit gedrag zit zeker niet in ons bloed. Waarom krijgen de autochtonen dan toch dit beeld? Omdat ze achteraf ook nauwelijks geluiden horen vanuit de Marokkaanse gemeenschap zelf dat dit afgekeurd wordt. Dat is een groot verwijt wat we onszelf kunnen maken. We moeten eens met zijn allen in de spiegel gaan durven kijken.

Die afkeer van die raddraaiers ten opzichte van de Nederlandse maatschappij... Kijk ik kan er dus met mijn botte hersens niet bij dat je nog wel woonachtig bent in dit land. Je blijft toch niet in een land wonen waarvan je walgt?

Maar goed, dit is de visie van een jongen van Marokkaanse origine, maar wel door Marokkanen als Kaaskop Marokkaan wordt gezien

Ik wil alleen zeggen. Ik schaam me kapot als ik mijn landgenoten zich zo vreselijk zie misdragen en daarmee alle Marokkanen in een kwaad daglicht stellen en ik baal er van dat op een forum als deze eerst naar een krant of Wilders wordt verwezen. Zolang we onze landgenoten zo het hand boven het hoofd blijven houden komt er denk ik helaas nooit een oplossing voor dit grote probleem in ONZE samenleving.


Je mist mijn ount, natuurlijk schaam ook ik me dood en keur ik het gedrag af met name als zijnde moslim, en medeburger in hetzelfde land. Waar we helaas mee moeten oppassen is dat we in onze drang om de problemen op te lossen bepaalde waarden uit het oog verliezen, met name gelijkheid. Deze reljongeren zijn mijnsinziens niet ineens anders dan de autochtonen pak ze hetzelfde aan. Zo een oproep van Wilders om alle marokkanen een stadionsverbod te geven is gewoon te gek voor woorden en voedt deze jongeren alleen maar in hun gevoelens van haat jegens een maatschappij waar 1/15 mensen ongeveer op wilders heeft gestemd. Ik neem afstand van deze jongeren, het hoort niet en kan niet en diegene die niet meer te redden zijn moeten maar hard aangepakt worden, maar er moet ook ruimte zijn om deze problemen te ontgroeien.