Bekijk volle/desktop versie : Aanklacht na seksspelletjes op basisschool



Pagina's : [1] 2

26-05-2007, 07:31
Aanklacht na seksspelletjes op basisschool
Een basisschool in Heerle wordt aangeklaagd omdat drie leerlingen seksspelletjes deden met peuters.

Gemolesteerd
Volgens het Adviesbureau Bijstand en Ondersteuning Bij Omgangsonrecht (BOBO) hebben de jongetjes minstens 19 peuters gemolesteerd. De directeur van basisschool Berkenveld heeft erkend dat er dingen zijn gebeurd die niet door de beugel kunnen.

Aanklacht
Hoe de aanklacht zal luiden, is nog onduidelijk. De ouders van de peuters willen wel erkenning als slachtoffer en er zullen schadeclaims volgen. Sommige ouders willen dat de dadertjes (twee zijn zes, de derde is zeven) van school gestuurd worden. In ieder geval zullen ze - al dan niet gedwongen - hulp krijgen.

Seksuele handelingen
De drie kinderen zouden de peuters hebben aangezet tot seksuele handelingen. Ook zouden ze de peuters hebben bewerkt met stokjes, blaadjes en vingers in de anus en vagina, zegt het Adviesbureau, dat de ouders van de slachtoffertjes vertegenwoordigt.





http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2007/05_mei/25/binnenland/0525_2100_seksspelletjes_kleuters_peuters.xml

26-05-2007, 08:21


What the fxck?

Die zijn er verdomd vroeg bij....


Mijn kind krijgt thuis les

26-05-2007, 08:34



Moguh A3ir en 3ir_ana....

26-05-2007, 08:47
Morguh pseu

Ik ga alweer gedag zeggen, moet werken

26-05-2007, 11:24



Citaat door a3ir:
Aanklacht na seksspelletjes op basisschool
Een basisschool in Heerle wordt aangeklaagd omdat drie leerlingen seksspelletjes deden met peuters.

Gemolesteerd
Volgens het Adviesbureau Bijstand en Ondersteuning Bij Omgangsonrecht (BOBO) hebben de jongetjes minstens 19 peuters gemolesteerd. De directeur van basisschool Berkenveld heeft erkend dat er dingen zijn gebeurd die niet door de beugel kunnen.

Aanklacht
Hoe de aanklacht zal luiden, is nog onduidelijk. De ouders van de peuters willen wel erkenning als slachtoffer en er zullen schadeclaims volgen. Sommige ouders willen dat de dadertjes (twee zijn zes, de derde is zeven) van school gestuurd worden. In ieder geval zullen ze - al dan niet gedwongen - hulp krijgen.

Seksuele handelingen
De drie kinderen zouden de peuters hebben aangezet tot seksuele handelingen. Ook zouden ze de peuters hebben bewerkt met stokjes, blaadjes en vingers in de anus en vagina, zegt het Adviesbureau, dat de ouders van de slachtoffertjes vertegenwoordigt.






http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2007/05_mei/25/binnenland/0525_2100_seksspelletjes_kleuters_peuters.xml



kinderen die op zo'n jonge leeftijd al zo seksueel zijn gericht, zijn 9 van de 10 keer zelf slachtoffer van seksueel geweld. een zeer grondig onderzoek naar het gezin waar de daders uitkomen, lijkt mij dan ook geboden.

ik hoop dat er voor de slachtoffers adequate hulpverlening is en dat ze nog heel lang zullen worden begeleid. voor henzelf, uiteraard, maar ook om te voorkomen dat zijzelf een gestoorde seksuele ontwikkeling doormaken en van slachtoffer dader worden.

26-05-2007, 11:34

Citaat door a3ir:
Aanklacht na seksspelletjes op basisschool
Een basisschool in Heerle wordt aangeklaagd omdat drie leerlingen seksspelletjes deden met peuters.

Gemolesteerd
Volgens het Adviesbureau Bijstand en Ondersteuning Bij Omgangsonrecht (BOBO) hebben de jongetjes minstens 19 peuters gemolesteerd. De directeur van basisschool Berkenveld heeft erkend dat er dingen zijn gebeurd die niet door de beugel kunnen.

Aanklacht
Hoe de aanklacht zal luiden, is nog onduidelijk. De ouders van de peuters willen wel erkenning als slachtoffer en er zullen schadeclaims volgen. Sommige ouders willen dat de dadertjes (twee zijn zes, de derde is zeven) van school gestuurd worden. In ieder geval zullen ze - al dan niet gedwongen - hulp krijgen.

Seksuele handelingen
De drie kinderen zouden de peuters hebben aangezet tot seksuele handelingen. Ook zouden ze de peuters hebben bewerkt met stokjes, blaadjes en vingers in de anus en vagina, zegt het Adviesbureau, dat de ouders van de slachtoffertjes vertegenwoordigt.





http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2007/05_mei/25/binnenland/0525_2100_seksspelletjes_kleuters_peuters.xml

Jong geleerd oud gedaan!

26-05-2007, 13:07
Nou, zo zie maar weer, je kunt niet vroeg genoeg beginnen met voorlichting. Uit een opinie-onderzoek in het NRC van vorige week bleek dat ruim 84% van de deelnemers wil dat lagere scholen met die voorlichting beginnen.

Overigens, ik weet niet of wat die kleuters deden onder 'seksueel geweld' valt. Ik noem het experimenteren.

26-05-2007, 13:19

Citaat door __SummerBreeze:
ik snap niet dat sommige mensen hier grapjes om kunnen maken .. wacht maar tot het je eigen kidz overkomt, zien wie er dan nog gaat lachen


Sommige leden zijn niet wijs, en bewezen idioten.

Geen aandacht aan schenken helpt.

26-05-2007, 13:23

Citaat door Scottie:
Nou, zo zie maar weer, je kunt niet vroeg genoeg beginnen met voorlichting. Uit een opinie-onderzoek in het NRC van vorige week bleek dat ruim 84% van de deelnemers wil dat lagere scholen met die voorlichting beginnen.

Overigens, ik weet niet of wat die kleuters deden onder 'seksueel geweld' valt. Ik noem het experimenteren.



stokjes en blaadjes in vagina en anus duwen en peuters tegen hun zin betasten noem jij 'experimenteren'?

me dunkt dat er bij experimenten op dit gebied toch minimaal de goedkeuring van degene op wie wordt geoefend noodzakelijk is. dit is toch wel van geheel andere orde dan 'doktertje spelen'.

26-05-2007, 13:28

Citaat door Scottie:
Nou, zo zie maar weer, je kunt niet vroeg genoeg beginnen met voorlichting. Uit een opinie-onderzoek in het NRC van vorige week bleek dat ruim 84% van de deelnemers wil dat lagere scholen met die voorlichting beginnen.

Overigens, ik weet niet of wat die kleuters deden onder 'seksueel geweld' valt. Ik noem het [COLOR="Red"]experimenteren.[/COLOR]


Spoor jij wel Zeker in je jeugd een megacactus in je kringspier gehad? Pleurt op met je experimenteren

26-05-2007, 13:32

Citaat door Einherjer:
Spoor jij wel Zeker in je jeugd een megacactus in je kringspier gehad? Pleurt op met je experimenteren



kinderen, zelfs peuters, kunnen idd heel gefascineerd bezig zijn met de eigen edele deeltjes en die van leeftijdgenootjes. dat is volkomen normaal en dat mag natuurlijk ook. dat is heel iets anders dan wanneer veel oudere kinderen - basisschoolleeftijd - zulke peutertjes misbruiken. ik vind het sneu voor scottie dat hij dat onderscheid niet ziet.

26-05-2007, 13:36

Citaat door a_tropos:
kinderen, zelfs peuters, kunnen idd heel gefascineerd bezig zijn met de eigen edele deeltjes en die van leeftijdgenootjes. dat is volkomen normaal en dat mag natuurlijk ook. dat is heel iets anders dan wanneer veel oudere kinderen - basisschoolleeftijd - zulke peutertjes misbruiken. ik vind het sneu voor scottie dat hij dat onderscheid niet ziet.


Ben ik mee eens.Maar hoe komt een kind van 6/7 jaar erop om zaken in gaatjes te stoppen die er absoluut niet horen? Waar heeft zo'n kind dat vandaan eigenlijk? Kijken de ouders wellicht ranzige filmpies..en gluurt zo'n kind stiekem mee? Ik noem dat zeer zeker geen experimenteren.

26-05-2007, 13:44



Citaat door Einherjer:
Ben ik mee eens.Maar hoe komt een kind van 6/7 jaar erop om zaken in gaatjes te stoppen die er absoluut niet horen? Waar heeft zo'n kind dat vandaan eigenlijk? Kijken de ouders wellicht ranzige filmpies..en gluurt zo'n kind stiekem mee? Ik noem dat zeer zeker geen experimenteren.



zoals ik al eerder schreef, hebben de meeste kinderen die zulke dingen doen, zelf een en ander meegemaakt op seksueel gebied. een duchtig onderzoek naar de ouders en verzorgers van de daders is geboden.

niks privacy-bescherming - het gaat hier om kinderen met een gestoorde affectieve en seksuele ontwikkeling: kennelijk missen ze ook empathisch vermogen, gezien hoe ze met hun slachtoffers omgaan.

26-05-2007, 16:41

Citaat door Einherjer:
Ben ik mee eens.Maar hoe komt een kind van 6/7 jaar erop om zaken in gaatjes te stoppen die er absoluut niet horen? Waar heeft zo'n kind dat vandaan eigenlijk? Kijken de ouders wellicht ranzige filmpies..en gluurt zo'n kind stiekem mee? Ik noem dat zeer zeker geen experimenteren.



Op leeftijden van 3/4 jaar zijn ze al bezig met dingen onderzoeken etc. Het is niet vreemd dat een 6/7 jarige dingen in gaatjes gaan stoppen maar ze weten niet wat voor consequenties het heeft, dat hebben ze immers nooit geleerd. Het is wel bizar dat ze het bij andere kinderen uitoefenen en daar moet veel en veel meer onderzoek naar worden gedaan want het gebeurd vaker dan men denkt. Het lijkt wel een nieuwe trent ofzo hoor het de laatste te veel! Ouders spelen naar mijn idee ook een heel belangerijke rol.

Maar we moeten ook niet vergeten dat er zelfs volwassene mensen naar het ziekenhuis gaan om een fles of i.d. uit hun lichaam te laten verwijderen omdat ze die in een van de gaatjes hadden gestopt en het er niet meer uitkregen. Is toch belachelijk...? Vind ik wel.

Ik ga zeker goed op me kinderen letten later...inshallah

26-05-2007, 16:49

Citaat door marocdiva:
Op leeftijden van 3/4 jaar zijn ze al bezig met dingen onderzoeken etc. Het is niet vreemd dat een 6/7 jarige dingen in gaatjes gaan stoppen maar ze weten niet wat voor consequenties het heeft, dat hebben ze immers nooit geleerd. Het is wel bizar dat ze het bij andere kinderen uitoefenen en daar moet veel en veel meer onderzoek naar worden gedaan want het gebeurd vaker dan men denkt. Het lijkt wel een nieuwe trent ofzo hoor het de laatste te veel! Ouders spelen naar mijn idee ook een heel belangerijke rol.

Maar we moeten ook niet vergeten dat er zelfs volwassene mensen naar het ziekenhuis gaan om een fles of i.d. uit hun lichaam te laten verwijderen omdat ze die in een van de gaatjes hadden gestopt en het er niet meer uitkregen. Is toch belachelijk...? Vind ik wel.

Ik ga zeker goed op me kinderen letten later...inshallah


peutertjes die lekker in bad zitten, kunnen met veel belangstelling aan hun eigen lichaam zitten frunniken. dat is meer de fascinatie van de ontdekking dan dat het iets met seks te maken heeft: dat dingetje tussen je peuterbeentjes is gewoon heel interessant en grappig.

kinderen van de basisschool ontwikkelen langzaam een seksueel bewustzijn. aan jezelf zitten, geeft een fijn gevoel. 'dokterje spelen' om te kijken hoe het er bij ándere kinderen uitziet, is een heel normaal spelletje op die leeftijd - en volstrekt onschuldig.

7- en 8-jarigen die kleine peuters zonder seksueel bewustzijn zo bruut betasten, dat is NIET normaal. er is dan echt wel iets meer aan de hand...

Pagina's : [1] 2