Bekijk volle/desktop versie : Hoe moet ik het een getrouwde man duidelijk maken????



24-05-2007, 19:11
Beste mensen ik zit eigenlijk met een probleem

Ik ben namelijk bevriend met een jongen, eigenlijk meer een man van rond de 30 jaar. Ik heb hem leren kennen op universiteit, nu kennen we elkaar al twee jaar.
Hij is getrouwd en heeft 3 kindjes en ik heb al kennis gemaakt met zijn vrouw en kindjes. Ik beschouw hem eigenlijk als mijn oudere broer, iemand waar ik naar opkijk, maar de laatste tijd begint alles zo wat te veranderen. Hij begint zo raar te doen. Geeft commentaar op mijn kledij alsof hij mijn man is, maar zijn vrouw loopt erbij hoe ze wilt.
Hij heeft het niet graag als ik met andere jongens van de klas spreek of zelfs naar jongens kijk en doet dan heel jaloers en geeft mij bijna onder mijn voeten.
Ook spreekt hij slecht over zijn vrouw en zijn kindjes interesseren hem blijkbaar ook niet meer en hij probeert altijd thuis heel laat te komen om gewoon zijn gezin niet te zien. Hij belt me meer dan normaal en probeert altijd met mij af te spreken wat niet normaal is voor een getrouwde man. Ik heb bijna geen vrijheid meer. Het was zo erg geworden dat ik moest liegen tegen hem en dat ik ben weggelopen. Ik probeer hem zoveel mogelijk te negeren en niet op te nemen als hij belt, maar ja dat gaat na een tijdje opvallen, maar die gaat dan nog ALTIJD de reden niet weten.
Hij begint ook meer familiaal te worden, een beetje aantastelijk. Komt altijd heel dicht naast me zitten,... Hij degouteert mij gewoon. Dat wil ik niet ik wil dat er een afstand is tussen ons en dat onze vriendschap GEWOON is!
Ik wil geen problemen of ruzie met hem, maar hij wil het blijkbaar niet begrijpen en zit steeds commentaar te geven over mijn kledij en over zijn gezin. Ik hou mij gewoon in om niks te zeggen, om hem niet te kwetsen, maar ik denk niet dat ik het langer zal kunnen volhouden. Ik wil ook geen spijt hebben voor wat ik gezegd heb enzo.

Hoe moet ik daarmee omgaan met zo een situatie of hoe moet ik het zeggen of hem duidelijk maken zonder hem te moeten kwetsen en zonder grove woorden te moeten gebruiken.

.

24-05-2007, 19:24


Hoi Meid,


Wat ik je kan aanraden is afstand van hem nemen. Heel simpel.
Wat de reden is dat je afstand wil nemen? Omdat je het niet leuk vind hoe hij met je omgaat. Klaar. En aangeven dat als hij weer eens nefatief praat over zijn familie dat hij maar naar een oplossing moet gaan zoeken hiervoor en jou hier niet mee lastig moet vallen.

24-05-2007, 19:33
heey meid deze gast wil blijkbaar mmeer dan aallleen vrienden te zijn ik zu de contact vet wel verbreken met deze oude bok die niet genoegen neemt met zijn vrouw en kinderen 1 tip neem noooit een vriendschappelijke relatie met een marokaanse getrouwde man dat gaaat nooit goed ze zoeken er altijd wel wat achter en later zal jij de slechterik zijn maar veel suces

24-05-2007, 19:42
Je bent veel te aardig voor hem. En met de meeste Marokkaanse mannen geldt : je geeft ze 1 vingertje en ze nemen je hele hebben en houwen..

Zeg hem dat je geen contact meer wil, das enige oplossing. En als hij dat niet wil, moet je je broer maar eens met hem laten praten. Dat zal nog meer indruk maken.
En voortaan zou ik veel afstandelijker zijn met mannen die je kent van werk of school..vaak denken ze dat je ze leuk vindt als je met ze praat /lacht..

24-05-2007, 20:15


ik zou zeggen mkowed wat denkt die wel niet en ik snap jou ook niet helemaal blijkbaar voelt die meer voor jou dan alleen vriendschap, en denk dat zijn vrouw dat ook wel door zou hebben, wat denk je dat zijn vrouw zich daar gelukkig bij voelt ??? als ik jou was zou ik het contact verbreken hoor, en als die comentaar geeft over je kleding heel simperl JE BENT MIJN MAN NIET EN NIET MN VADER DUS OPKK

24-05-2007, 20:48
Ik sluit me aan bij de dames die zeggen dat je het contact moet verbreken., maar ik geloof ook niet in ECHTE vriendschap tussen man en vrouw (buiten het huwelijk om).

Spreek hem op zijn gedrag aan, want als je stil blijft is de kans groot dat er grenzen overschreden worden...allah ie hfad. Wees direct en ga niet voor hem liegen. Mocht hij in de negatieve zin over zijn gezin praten, zeg dan duidelijk dat hij GETROUWD is en het met zijn vrouwtje moet uitpraten en dat jij er verder buiten staat. Maak hem duidelijk dat je niet de rol in zijn leven wil spelen, die hij je langzaam aan begint op te dringen.

Het is een getrouwde man. Hij dient al die tijd in zijn vrouw en kinderen te steken. Hij zoekt blijkbaar een uitvlucht in jou...hij moet zich gewoon als een vent gedragen en niet weglopen voor zijn problemen. Als ik jou was zou ik niet stil zijn, want dit kan echt erg slecht aflopen, als hij steeds verder gaat. Door niets te zeggen geef je hem namelijk het idee dat hij alles kan maken.

Ik vind het ook erg ernstig, dus als ik jou was zou ik me niet bezighouden met"aardig gevonden worden of niet", want als ik kijk naar hoe hij zijn familie behandelt, is hij dat niet eens waard. Ook houdt hij geen rekening met JOU als hij begint over jouw kleding en met wie jij praat (wat hem dus echt niets aangaat). Hij is gewoon hypocriet, want zelf zou hij nooit de (vriendschappelijke) relatie die jullie hebben goedkeuren als het om zijn eigen vrouw gaat en hij begint jou te zien als zijn vrouw, dus..

Ik wil niet zeggen dat je onbeschoft moet zijn, maar wees wel duidelijk en eerlijk tegen hem.

24-05-2007, 20:57
Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Het is wel geen marokkaanse man, maar een turkse. Wat het nog erger maakt is dat hij leraar islam is en het voorbeeld moet geven.

Ik weet wat me nu te doen staat. Er is helaas geen andere manier dan contact te verbreken.

24-05-2007, 21:07

Citaat door algerienne:
Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Het is wel geen marokkaanse man, maar een turkse. Wat het nog erger maakt is dat hij leraar islam is en het voorbeeld moet geven.

Ik weet wat me nu te doen staat. Er is helaas geen andere manier dan contact te verbreken.


Ik wens je er veel succes mee incha' Allah .

25-05-2007, 08:19

Citaat door algerienne:
Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Het is wel geen marokkaanse man, maar een turkse. Wat het nog erger maakt is dat hij leraar islam is en het voorbeeld moet geven.

Ik weet wat me nu te doen staat. Er is helaas geen andere manier dan contact te verbreken.


Dit praat jouw gedrag niet goed. Wat doe jij in de buurt van een getrouwde man Je hebt alles zelf zover laten komen. Vriendschap vanaf een man zijn kant bestaat niet ze willen allemaal maar 1 ding. En jij bent zo te merken een gemakkelijke prooi omdat je er niet tegen in durft te gaan. Grenzen aangeven meid dat moet je doen en volgens mij zitten jullie daar beiden al ver over heen. Denk aan zijn vrouw en kindjes en verbreek het contact onmiddelijk dit is mijn advies.

25-05-2007, 09:06
Jij als moslima moet weten dat het gewoon Haram is om op die manier met een man om te gaan.
Niet alleen jij bent schuldig maar BEIDEN.!!!!

Dit soort situaties gaan zorgen voor problemen.
In zijn huwelijk en met jou gemoedstoestand.
Vertrouw op Allah en vraag Hem Leiding.

Ameen.

25-05-2007, 09:52
Laat hem duidelijk merken dat je van dit gedrag niet gediend bent. Hij is getrouwd, ik zou het contact helemaal verbreken met hem.

25-05-2007, 09:59
Verbreek het contact, vriendschappen tussen mannen en vrouwen zijn simpelweg niet mogelijk.

25-05-2007, 10:12


Dat contact kan en mag niet, punt.

25-05-2007, 10:23

Citaat door Lila_:
Dat contact kan en mag niet, punt.[/SIZE]



[SIZE="7"].