Bekijk volle/desktop versie : Je ben een arabische meisje/jongen en trouwt



Pagina's : [1] 2 3

24-05-2007, 12:33
met een berberse jongen/meisje of andersom

Lijkt me best moelijk om met de familie te communiceren. Stel je voor je bent in Marokko jij zit met zijn/haar familie en ze praten en je verstaat er niets van voel je je dan niet buiten gesloten?

Met de tijd leer je het zeker van is ook geen rede om niet met iemand te trouwe die een andere taal spreekt maar hoe zou jij je voelen?

24-05-2007, 12:35


Om het makkelijk voor jezelf te maken gewoon met iemand trouwen waarvan je weet dat je hem en zijn familie zeker zal begrijpen.

24-05-2007, 12:54

Citaat door Machi_Hs0ma:
Om het makkelijk voor jezelf te maken gewoon met iemand trouwen waarvan je weet dat je hem en zijn familie zeker zal begrijpen.



Mektab is mektab daar kunnen we niets aan toevoegen.. mocht jouw mektab een rifi zijn en je bent arabische kan je daar verder niets aan doen

24-05-2007, 12:56

Citaat door Nijntjekonijntj:
met een berberse jongen/meisje of andersom

Lijkt me best moelijk om met de familie te communiceren. Stel je voor je bent in Marokko jij zit met zijn/haar familie en ze praten en je verstaat er niets van voel je je dan niet buiten gesloten?

Met de tijd leer je het zeker van is ook geen rede om niet met iemand te trouwe die een andere taal spreekt maar hoe zou jij je voelen?



Tegenwoordig spreken bijna alle berberse gezinnen arabisch....
Kijk om je heen er zijn zo veel arabische/berberse stellen die goed met elkaars familie kunnen communiceren.... En als je het helemaal niet red dan kun je altijd nog terugvallen op het Nederlands...

Ik zou het niet erg vinden...... Je weet aan de manier hoe iemand naar je kijkt wel of die persoon over jou praat..... en laat ze toch lekker praten...
Ik vind het niet erg in ieder geval

24-05-2007, 13:03



Citaat door eventjestijd:
Tegenwoordig spreken bijna alle berberse gezinnen arabisch....
Kijk om je heen er zijn zo veel arabische/berberse stellen die goed met elkaars familie kunnen communiceren.... En als je het helemaal niet red dan kun je altijd nog terugvallen op het Nederlands...

Ik zou het niet erg vinden...... Je weet aan de manier hoe iemand naar je kijkt wel of die persoon over jou praat..... en laat ze toch lekker praten...
Ik vind het niet erg in ieder geval




Da's waar maar stel ik je gaat op vakantie naar Nador daar spreken de meeste alleen berbers. blijft moeilijk

het gaat er niet om of ze over mij praten dat boeit me niet maar als ze met mij praten en dan ahahhaah

24-05-2007, 13:07

Citaat door Nijntjekonijntj:
Mektab is mektab daar kunnen we niets aan toevoegen.. mocht jouw mektab een rifi zijn en je bent arabische kan je daar verder niets aan doen


Je zegt het zelf. ELMEKTAB. Als het je mektab is waarom nog druk maken?

24-05-2007, 13:08

Citaat door xNabilax:
je pikt de taal na een tijdje wel op je leert het vanzelf wel mijn vader is ook arabisch en hij verstaat ook alles hij heeft het gewoon aangeleerd(mijn moeder is berbers )het is ook niet zo moeilijk



Dat weet ik ook met de tijd leer je het zeker wel maar op het begin als je nog een tasrit ben en dan

24-05-2007, 13:08

Citaat door Machi_Hs0ma:
Je zegt het zelf. ELMEKTAB. Als het je mektab is waarom nog druk maken?



ik maak me niet druk om een persoon maar om de communicatie met familie..

24-05-2007, 13:11
als je verliefd bent dan ben je verliefd het boeit je dan niet wat voor afkomt hij heeft en de meeste mensen kunnen nu allebei de talen sprelken

24-05-2007, 13:13

Citaat door Nijntjekonijntj:
ik maak me niet druk om een persoon maar om de communicatie met familie..


Dat snap ik. Ik begrijp dat je het over de communicatie gaat tussen jou en de familie. Maar goed als het elmektab is waarom daar druk om maken. Allah zal wel een goede uitweg voor je vinden.

24-05-2007, 13:17

Citaat door Machi_Hs0ma:
Dat snap ik. Ik begrijp dat je het over de communicatie gaat tussen jou en de familie. Maar goed als het elmektab is waarom daar druk om maken. Allah zal wel een goede uitweg voor je vinden.


insha allah...

maar op het begin zal het toch gek blijven naar mijn mening..



Citaat door tanger_lover:
als je verliefd bent dan ben je verliefd het boeit je dan niet wat voor afkomt hij heeft en de meeste mensen kunnen nu allebei de talen sprelken


Dat zeg ik ook niet ik praat nu niet over de man.. maar over zijn familie

24-05-2007, 13:30

Citaat door Nijntjekonijntj:
insha allah...

maar op het begin zal het toch gek blijven naar mijn mening..


Het zal zeker niet makkelijk zijn.

24-05-2007, 13:31



Citaat door Machi_Hs0ma:
Het zal zeker niet makkelijk zijn.



keey lateb we hopen dat het allemaal goed zal gaan

24-05-2007, 13:46

Citaat door Nijntjekonijntj:
keey lateb we hopen dat het allemaal goed zal gaan


Daar ga ik insAllah van uit.

Majkoun 3ier algair insAllah.

24-05-2007, 13:48

Citaat door Machi_Hs0ma:
Daar ga ik insAllah van uit.

Majkoun 3ier algair insAllah.



insha allah

Ben jij arabisch of Berbers?

Pagina's : [1] 2 3