Bekijk volle/desktop versie : Toppic huisdieren... ***Mijn parkieten***



Pagina's : [1] 2 3

24-05-2007, 11:26
Effe wat anders...

vertel hier alles over je huisdier...
Heb je een poes, een vogel, misschien ongewilde huisdieren zoals muizen, vlooien, spinnen
nieuwe dingen die ie doet etc etc etc....

Misschien heb je enge ervaringen gehad met het diertje/insect...
vertel vertellllll...... deel het met ons....

24-05-2007, 11:27


Zaterdag heeft me man, eindelijk na lang zeuren, parkieten gekocht... Hij heeft altijd thuis parkieten gehad, het waren er tig stuks, en iedereen die kwam gaf hij 2 mee, en ze bleven maar paren en paren...

Vroeger hebben we thuis ook altijd kanarie's gehad, maar ik ben niet zo dol op die dingen gewoon om hun viezigheid in de kooi... Me man heeft beloofd ze zelf schoon te maken... we shall see ... ik heb ze van de week zelf een keer schoongemaakt met handschoenen aan...

Mohiem, na 5 jaar gezeur, zei ik van het weekend... okeee we kunnen het proberen... als ze maar geen troep maken en jij hun kooi schoonmaakt...

Nou dus hebben we er 2 gehaald, ik mocht de kleur uitzoeken...
We hebben een groene (mannetje) gehaald en een blauwe (vrouwtje)...

(foto lukt niet)

Ze heten Kays wa Laila... genoemd door me moeder, ze vertelde me dat ze een mooi verhaal hadden (net als Antar en Abla), ik moet hem nog steeds te horen krijgen...

Me man en ik proberen ze tam te maken, de mannetje is zo lief, en komt gauw op me mans zijn vinger zitten, en laat het toe dat me man hem een kusje geeft... Het vrouwtje is een gemenerik.... (mesmoema) ze wil nog niet luisteren, maar gisteren had me man haar zo moe gemaakt, dat ze niet anders kon dan het opgeven en effe op de hand te komen...

Gisteren was het voor het eerst gelukt dat het mannetje op me hand kwam ... toen ik bezig was met Kays en niet veel beweegde kwam Laila op me rug zitten... was wel grappig...

Zo willen we de 2 vogeltjes tam maken en meer leren

24-05-2007, 11:28
de mijne is subhanallah zaterdag weggevlogen

had zaterdag bezoek en hun kinders hebben het kooitje opgemaakt. vond het echt erg

fatt wees lief voor ze

24-05-2007, 11:31
zwijg me over dieren

ik werk opt bureel van een dierenspeciaalzaak


kweet er alles van ...echt ALLES

24-05-2007, 11:33



Citaat door ellae:
de mijne is subhanallah zaterdag weggevlogen

had zaterdag bezoek en hun kinders hebben het kooitje opgemaakt. vond het echt erg

fatt wees lief voor ze


owww wat ergggg... hoelang had je hem??? wat voor vogel was het...

24-05-2007, 11:34

Citaat door SweetRose:
zwijg me over dieren

ik werk opt bureel van een dierenspeciaalzaak


kweet er alles van ...echt ALLES


Dus voor vragen kan ik bij jou terrecht yaakkie...?

24-05-2007, 11:40

Citaat door fatt:
owww wat ergggg... hoelang had je hem??? wat voor vogel was het...



een jaartje had ik hem nu was een zij trouwen ik zal zo een foto plaatsen das het enige wat ik nog heb herinneringen

24-05-2007, 11:40

Citaat door fatt:
Zaterdag heeft me man, eindelijk na lang zeuren, parkieten gekocht... Hij heeft altijd thuis parkieten gehad, het waren er tig stuks, en iedereen die kwam gaf hij 2 mee, en ze bleven maar paren en paren...

Vroeger hebben we thuis ook altijd kanarie's gehad, maar ik ben niet zo dol op die dingen gewoon om hun viezigheid in de kooi... Me man heeft beloofd ze zelf schoon te maken... we shall see ... ik heb ze van de week zelf een keer schoongemaakt met handschoenen aan...

Mohiem, na 5 jaar gezeur, zei ik van het weekend... okeee we kunnen het proberen... als ze maar geen troep maken en jij hun kooi schoonmaakt...

Nou dus hebben we er 2 gehaald, ik mocht de kleur uitzoeken...
We hebben een groene (mannetje) gehaald en een blauwe (vrouwtje)...

(foto lukt niet)

Ze heten Kays wa Laila... genoemd door me moeder, ze vertelde me dat ze een mooi verhaal hadden (net als Antar en Abla), ik moet hem nog steeds te horen krijgen...

Me man en ik proberen ze tam te maken, de mannetje is zo leef, en komt gauw op me mans zijn vinger zitten, en laat het toe dat me man hem een kusje geeft... Het vrouwtje is een gemenerik.... (mesmoema) ze wil nog niet luisteren, maar gisteren had me man haar zo moe gemaakt, dat ze niet anders kon dan het opgeven en effe op de hand te komen...

Gisteren was het voor het eerst gelukt dat het mannetje op me hand kwam ... toen ik bezig was met Kays en niet veel beweegde kwam Laila op me rug zitten... was wel grappig...

Zo willen we de 2 vogeltjes tam maken en meer leren


ik heb precies de zelfde mannetje als die van jou zelfde kleur
wij hebben hem kado gekregen van een vriend van mijn man
hij wil egt niet dat iemand in zijn buurt komt we hoeven maar inz ijn buurt te komen en hij pikt je vinger eraf
en wat een troep hij maakt soms heb ik de neiging om hem los te laten en dan denk ik weer en als hij het niet buiten haalt
ik heb niet zo veel ervaringen met parkieten
hoe heb jij het voor elkaar gekregen om hem tam te krijgen

24-05-2007, 11:41
2goudvissen

t waren visJES ..nu zijn t haaien zo groot geworden soubhanallah.. mn man wil ze inruilen voor kleine visjes.. volgns hem werken ze teveel voer aar binnen..maar da wil ik niet..ze blijven hier !!


en

1 konijntje

lief grijs beest..

die super irritant steeds zijn bak met voer omgooit . toen ik m net had gekregen hadden ze ook voer meegeven..dat was n mix..later had ik zelf n zak konijnvoer gekocht en dat wren gewoone grijze korrels..nou dat laatste doet ie alsof hij t niet lust ofzo.. maar iets anders krijgt ie niet


mn dochtertje is gek op dat mormel!

24-05-2007, 11:41
Heb een kat
momenteel logeert ze in ons nieuw huis vorig week was ze weggelope en kwam ze terug met een knauw in haar oor madam is gaan vechten



24-05-2007, 11:44
hmdl hmdl hmdl heb ik geen huisdieren meer

24-05-2007, 11:45

Citaat door f_mouslima2:
2goudvissen

t waren visJES ..nu zijn t haaien zo groot geworden soubhanallah.. mn man wil ze inruilen voor kleine visjes.. volgns hem werken ze teveel voer aar binnen..maar da wil ik niet..ze blijven hier !!


en

1 konijntje

lief grijs beest..

die super irritant steeds zijn bak met voer omgooit . toen ik m net had gekregen hadden ze ook voer meegeven..dat was n mix..later had ik zelf n zak konijnvoer gekocht en dat wren gewoone grijze korrels..nou dat laatste doet ie alsof hij t niet lust ofzo.. maar iets anders krijgt ie niet


mn dochtertje is gek op dat mormel!


Mijn pa zou hem allang in de pan hebben gegooid

24-05-2007, 11:50



dit is mij parkietje noemde haar Lola

24-05-2007, 11:52

Citaat door achermijnpc:
Mijn pa zou hem allang in de pan hebben gegooid
Ik zie iedereen die hier binnenkomt ook met kwijlende en de-konjn-al-in-de-tajine blikken naar dat arme beest kijken

hok mag niet open, behalve voor kinderen..die zullen niet zo snel n slagersmes op zak hebben!

24-05-2007, 11:52
iemand interesse in een lege kooi?

Pagina's : [1] 2 3