Bekijk volle/desktop versie : Amerikaanse moslimjeugd veroordeelt zelfmoordaanslagen



Pagina's : [1] 2

23-05-2007, 06:39
BRON

Amerikaanse moslimjeugd veroordeelt zelfmoordaanslagen


Een op de vier Amerikaanse moslims onder de 30 jaar vindt zelfmoordaanslagen onder bepaalde omstandigheden een acceptabele manier om hun geloof te beschermen. Dat blijkt uit onderzoek van het Amerikaanse onderzoeksbureau Pew, waarvoor tussen januari en april meer dan duizend moslims ondervraagd werden. Daarentegen beschouwt 80 procent van alle Amerikaanse moslims zelfmoordaanslagen als een volstrekt onacceptabel middel en 13 procent alleen in uitzonderlijke gevallen als toegestaan.

Geïntegreerd
Op alle vlakken zijn de ruim twee miljoen moslims in de Verenigde Staten net zo goed geïntegreerd als andere bevolkingsgroepen, zo blijkt uit het onderzoek. In vergelijking met andere landen valt de rechtvaardiging van zelfmoordaanslagen dan ook mee. In sommige islamitische landen beschouwt meer dan de helft van de bevolking het als een gerechtvaardigd middel. Onder moslims in Groot-Brittannië en Spanje is dat een kwart en in Frankrijk zelfs een derde, zo is gebleken uit vorig jaar door Pew verricht onderzoek.

9/11
Een andere opvallende uitkomst van het Amerikaanse onderzoek was dat maar 40 procent van de moslims in de VS gelooft dat de aanslagen van 11 september 2001 door mensen van Arabische afkomst werden gepleegd. Iets meer dan de helft van de ondervraagden zei dat het leven voor moslims in de VS sinds de aanslagen moeilijker is geworden. (novum/hln)

25% van de moslims in Amerika vinden aanslagen kunnen om het geloof te beschermen!!
Ik vraag mezelf af hoe je met aanslagen op onschuldigen je geloof kan beschermen.
In sommige islamitische landen zelfs 50%, hier gaat de droom van de vredige islam!!
Zouden ze ook de vele aanslagen in Irak in gedachten hebben gehad als ze dit vonden??
Ik zelf vind dat aanslagen op onschuldigen nooit mogen gebeuren, zelfs niet om het geloof te beschermen.
Het bewijst namelijk dat er wat schort met dat geloof en zijn volgelingen.
Maar kom, de menselijke geschiedenis is vergeven van de godsdienstoorlogen..groot en klein.
God is liefde.....en whisky ziet groen.

23-05-2007, 08:08



Citaat door rijmaran:
BRON

Amerikaanse moslimjeugd veroordeelt zelfmoordaanslagen


Een op de vier Amerikaanse moslims onder de 30 jaar vindt zelfmoordaanslagen onder bepaalde omstandigheden een acceptabele manier om hun geloof te beschermen. Dat blijkt uit onderzoek van het Amerikaanse onderzoeksbureau Pew, waarvoor tussen januari en april meer dan duizend moslims ondervraagd werden. Daarentegen beschouwt 80 procent van alle Amerikaanse moslims zelfmoordaanslagen als een volstrekt onacceptabel middel en 13 procent alleen in uitzonderlijke gevallen als toegestaan.

Geïntegreerd
Op alle vlakken zijn de ruim twee miljoen moslims in de Verenigde Staten net zo goed geïntegreerd als andere bevolkingsgroepen, zo blijkt uit het onderzoek. In vergelijking met andere landen valt de rechtvaardiging van zelfmoordaanslagen dan ook mee. In sommige islamitische landen beschouwt meer dan de helft van de bevolking het als een gerechtvaardigd middel. Onder moslims in Groot-Brittannië en Spanje is dat een kwart en in Frankrijk zelfs een derde, zo is gebleken uit vorig jaar door Pew verricht onderzoek.

9/11
Een andere opvallende uitkomst van het Amerikaanse onderzoek was dat maar 40 procent van de moslims in de VS gelooft dat de aanslagen van 11 september 2001 door mensen van Arabische afkomst werden gepleegd. Iets meer dan de helft van de ondervraagden zei dat het leven voor moslims in de VS sinds de aanslagen moeilijker is geworden. (novum/hln)

25% van de moslims in Amerika vinden aanslagen kunnen om het geloof te beschermen!!
Ik vraag mezelf af hoe je met aanslagen op onschuldigen je geloof kan beschermen.
In sommige islamitische landen zelfs 50%, hier gaat de droom van de vredige islam!!
Zouden ze ook de vele aanslagen in Irak in gedachten hebben gehad als ze dit vonden??
Ik zelf vind dat aanslagen op onschuldigen nooit mogen gebeuren, zelfs niet om het geloof te beschermen.
Het bewijst namelijk dat er wat schort met dat geloof en zijn volgelingen.
Maar kom, de menselijke geschiedenis is vergeven van de godsdienstoorlogen..groot en klein.
God is liefde.....en whisky ziet groen.

Vele moslims voelen zich aangevallen door het westen en dat is begrijpelijk het enige wat het westen de moslims heeft gegeven is niks en zelfs minder.
Als het westen moslims aanvalt en daarbij onschuldige mensen dood is het ogisch dat de moslims hetzelfde doen doden vallen in elk oorlog.

23-05-2007, 08:22

Citaat door ReleasePeace:
Vele moslims voelen zich aangevallen door het westen en dat is begrijpelijk het enige wat het westen de moslims heeft gegeven is niks en zelfs minder.
Als het westen moslims aanvalt en daarbij onschuldige mensen dood is het ogisch dat de moslims hetzelfde doen doden vallen in elk oorlog.

Wat een onzin, maar in de lijn van wat in het bericht staat.
Aanslagen plegen op onschuldigen is dus ook volgens jou gerechtvaardigd.
Merkwaardig dat mensen zoals jij enkel kritiek kunnen geven op het westen waar nochtans vele moslims onderdak zochten en vonden, maar blind blijven voor het geweld in eigen geloofsrangen.

23-05-2007, 08:27
"Een op de vier Amerikaanse moslims onder de 30 jaar vindt zelfmoordaanslagen onder bepaalde omstandigheden een acceptabele manier om hun geloof te beschermen."

Als ik zo'n zin lees heb ik al twee vragen:

Onder de 30: is dat van 0 tot en met 29?
Wat zijn die bepaalde omstandigheden waarover gesproken wordt?

23-05-2007, 08:38



Citaat door ReleasePeace:
Vele moslims voelen zich aangevallen door het westen en dat is begrijpelijk het enige wat het westen de moslims heeft gegeven is niks en zelfs minder.
Als het westen moslims aanvalt en daarbij onschuldige mensen dood is het ogisch dat de moslims hetzelfde doen doden vallen in elk oorlog.



Ze vreten en wonen oin het westen!!!!!!!!

En waarom moeten moslims "krijgen" ????

Het westen valt geen moslims aan!

23-05-2007, 08:42

Citaat door alrachman1:
Ze vreten en wonen oin het westen!!!!!!!!

En waarom moeten moslims "krijgen" ????

Het westen valt geen moslims aan!


en werken en bouwen het westen op, en wat doet de zogenaamde westen? aanslagen plegen in islamitische landen verraders. doe ik voor niets zo goed mijn best..

23-05-2007, 08:43
dat 25% vind dat aanslagen kunnen om de geloof te beschermen, wil niet zeggen dat de aanslagen op onschuldigen gericht moeten worden.

Ik vind ook dat aanslagen moet kunnen voor het geloof, maar alleen ter zelfverdediging en tegen de agressors.

23-05-2007, 08:44

Citaat door SOMAS:
en werken en bouwen het westen op, en wat doet de zogenaamde westen? aanslagen plegen in islamitische landen verraders. doe ik voor niets zo goed mijn best..


U is de weg kwijt!

Zoek hulp!!!

Ga maar ergens anders je best doen! die hulp van jou voor de 'OPBOUW" kunnen we wel missen.

23-05-2007, 08:45

Citaat door SOMAS:
en werken en bouwen het westen op, en wat doet de zogenaamde westen? aanslagen plegen in islamitische landen verraders. doe ik voor niets zo goed mijn best..

Wat een simplistische verklaring.
Kan je dan niet beter gaan opbouwen in het land waar je afkomstig van bent.
Nou ja..mag ik even

23-05-2007, 08:49

Citaat door rijmaran:
Wat een simplistische verklaring.
Kan je dan niet beter gaan opbouwen in het land waar je afkomstig van bent.
Nou ja..mag ik even


Ik ben niet zo oud, ik heb dus niet zo lang door dat wij hier genaaid worden.

En het land waar ik afkomstig van ben doet het zelfde, het is namelijk een wannabe westerse land... ik hou eerlijk gezegd niet zo van wannabe's, dan liever in een echte westerse land wonen, waar ik helaas ook geboren ben.

23-05-2007, 08:49

Citaat door SOMAS:
dat 25% vind dat aanslagen kunnen om de geloof te beschermen, wil niet zeggen dat de aanslagen op onschuldigen gericht moeten worden.

Ik vind ook dat aanslagen moet kunnen voor het geloof, maar alleen ter zelfverdediging en tegen de agressors.

Tuurlijk niet, de 3000 doden in de WTC towers waren allen schuldig, net als de doden in Londen en Madrid..enz...enz.
Ik walg van elke moslim die durft te stellen dat aanslagen op onschuldigen verantwoord zijn om het geloof te verdedigen.
Gewoon omdat ze hun geloof er niet mee verdedigen, maar het de dieperik inwerken!!

En een zelfmood of bomaanslag heeft niets met verdediging te maken.
En waar zitten die agressors volgens jou?

23-05-2007, 08:50

Citaat door alrachman1:
U is de weg kwijt!

Zoek hulp!!!

Ga maar ergens anders je best doen! die hulp van jou voor de 'OPBOUW" kunnen we wel missen.


Je mag ook Je zeggen hoor

Ik doe het ook niet voor jou hoor, en je mist pas iets wanneer het er niet meer is

23-05-2007, 08:50



Citaat door SOMAS:
Ik ben niet zo oud, ik heb dus niet zo lang door dat wij hier genaaid worden.

En het land waar ik afkomstig van ben doet het zelfde, het is namelijk een wannabe westerse land... ik hou eerlijk gezegd niet zo van wannabe's, dan liever in een echte westerse land wonen, waar ik helaas ook geboren ben.

Niemand houd je tegen te verhuizen, maar hé..daar moet je natuurlijk ook bekwaam toe zijn.
Je lot zelf in handen nemen is niet veel moslims gegeven.
Zeuren des te meer.

23-05-2007, 08:54

Citaat door rijmaran:
Tuurlijk niet, de 3000 doden in de WTC towers waren allen schuldig, net als de doden in Londen en Madrid..enz...enz.
Ik walg van elke moslim die durft te stellen dat aanslagen op onschuldigen verantwoord zijn om het geloof te verdedigen.
Gewoon omdat ze hun geloof er niet mee verdedigen, maar het de dieperik inwerken!!

En een zelfmood of bomaanslag heeft niets met verdediging te maken.
En waar zitten die agressors volgens jou?


Ja dat waren aanslagen op onschuldigen, maar niet alle aanslagen zijn op onschuldigen. In het onderzoek is de vraag toch niet gesteld: Vind je het rechtvaardig dat er aanslagen op onschuldigen worden gepleegd om het geloof te beschermen.

Zo vind ik soldaten niet onschuldig en aanslagen op hun gerechtvaardigd mochten ze een belemmering vormen tot het praktiseren van de islam in islamitische landen.

23-05-2007, 08:59

Citaat door rijmaran:
Niemand houd je tegen te verhuizen, maar hé..daar moet je natuurlijk ook bekwaam toe zijn.
Je lot zelf in handen nemen is niet veel moslims gegeven.
Zeuren des te meer.


Ik ben ondernemer ff zomaar verhuizen is niet zo makkelijk. Maar weet je, hoe rot het westen ook is, de mensen in mijn omgeving zijn ok. Waarom zou ik dan moeten verhuizen?

Pagina's : [1] 2