Bekijk volle/desktop versie : Beginnen Met Praktiseren :o



22-05-2007, 22:03

Selam aleikoem ,,


Heb deze topic geopend omdat ik graag wil weten waar je moet beginnen met het praktiseren,, dus jezelf meer verdiepen in de islam,, je goede intenties ook overbrengen in daden

Alleen weet ik niet waar te beginnen,, vindt het best moeilijk,, moet je eerst wat doen aan je imaan of eerst beginnen met het uiterlijk (kleding)


Wie kan me helpen Ma3selama


22-05-2007, 22:11


Salaamu'aleikom lieve zuster,

Het is héél moeilijk voor een beginneling te praktiseren...Waarom? Omdat moslims verdeeld zijn, Ze zijn gesplitst in groeperingen Zoals de profeet aleyhi salat wa salam zei 'Mijn ummah zal zich opsplitsen in 73 groeperingen' Ik kan je dus wel adviseren met Aqiedah te beginnen en met de Tawheed maar als je geen manhadj heb dan kun je wel 10 verschillende tawheeds lezen en 10 verschillende Aqieda's zeg maar...Zo raak je ook in de war. Vraag Allah in sjoedjoed jou te leiden naar de waarheid en je hart, ogen en oren te openen voor het juiste, blijf du3aa doen dan komt het goed inshaAllah.

Wa Allahu a3lam.

22-05-2007, 22:14

Citaat door Umm_Al_Irbaadh:
Salaamu'aleikom lieve zuster,

Het is héél moeilijk voor een beginneling te praktiseren...Waarom? Omdat moslims verdeeld zijn, Ze zijn gesplitst in groeperingen Zoals de profeet aleyhi salat wa salam zei 'Mijn ummah zal zich opsplitsen in 73 groeperingen' Ik kan je dus wel adviseren met Aqiedah[/SIZE] te beginnen en met de [SIZE="1"]Tawheed[/SIZE] maar als je geen manhadj heb dan kun je wel 10 verschillende [SIZE="1"]tawheeds [/SIZE]lezen en 10 verschillende Aqieda's zeg maar...Zo raak je ook in de war. Vraag Allah in sjoedjoed jou te leiden naar de waarheid en je hart, ogen en oren te openen voor het juiste, blijf du3aa doen dan komt het goed inshaAllah.

Wa Allahu a3lam.



[SIZE="1"]Sorry maar die woorden begrijp ik niet kan je het uitleggen voor me


22-05-2007, 22:17

Citaat door AlMujahida:

Sorry maar die woorden begrijp ik niet kan je het uitleggen voor me



Aqiedah, geloofsleer waar een moslim verplicht is in te geloven.
Tawheed, de eenheid van Allah.
Manhadj, Methodolgie...de weg zeg maar die je bewandeld.

22-05-2007, 22:19



Citaat door Umm_Al_Irbaadh:
Aqiedah, geloofsleer waar een moslim verplicht is in te geloven.
Tawheed, de eenheid van Allah.
Manhadj, Methodolgie...de weg zeg maar die je bewandeld.



bedankt voor de uitleg ,, nu weet ik waar ik moet beginnen aangezien ik die woorden niet begreep,, namelijk meer kennis opdoen


22-05-2007, 22:20
Maar hoe weet je welke kennis de juiste is?

22-05-2007, 22:29
Dat weet ik niet ken jij mischien goede sites die betrouwbaar zijn over de islam ,, ?