Bekijk volle/desktop versie : Hoi dames en heren, ik heb 3 vraagjes en ik hoop dat jullie me kunnen helpen!



Pagina's : [1] 2

21-05-2007, 16:39
Mijn eerste vraag is het volgende,
Stel je bid elke dag gewoon 5 keer per dag,je vast je leest koran je doet kennis op je geeft armen geld. Mohim je probeert er het beste van te maken maar daarnaast heb je bijv. een vriend met wie je wel afspreekt enzo. Word het goede dat je doet dan wel geaccepteerd?


Mijn tweede vraag is, soms dan hebben sommige mensen een discussie over een onderwerp in de islaam. En dan hoor ik altijd van NEE DAT IS HARAMM of jawel dat is halal, maar mag je dit wel zeggen?


En mijn derde vraag is als iemand wat verkeerds doet bijv. een minirokje draagt ze heeft een slechte naam. Mag jij diegene dan belachelijk maken en uitlachen.
(wat ik overigens heel veel op deze site zie)?


Ik vraag veel sorry, maar ik zou het erg lief vinden als iemand mij dit nou eens goed kan uitleggen.

Beslema

21-05-2007, 16:42


kzou zeggen ga jij je bezig houden met uiterlijke verzorging

21-05-2007, 17:28

Citaat door maroccankiss:
kzou zeggen ga jij je bezig houden met uiterlijke verzorging



wat is dit voor een reactie? wat is er mis mee als ze op die rubriek actief is?

Als antwoord op je vraag:
De eerste vraag, weet ik niet.

De tweede, je kan idd niet zomaar dat is haraam, dat is halaal roepen, je moet met een bewijs uit de quran of sunnah komen.

De derde, allahu a3lam.

21-05-2007, 18:17

Citaat door magrebia4ever:
wat is dit voor een reactie? wat is er mis mee als ze op die rubriek actief is?

Als antwoord op je vraag:
De eerste vraag, weet ik niet.

De tweede, je kan idd niet zomaar dat is haraam, dat is halaal roepen, je moet met een bewijs uit de quran of sunnah komen.

De derde, allahu a3lam.


ah joh laat haar maar.

Bedankt voor je antwoord

21-05-2007, 19:47


Je mag geen vriend hebben voor het huwelijk.

Ik zal wel ff voor je opzoeken op internet als je een momentje hebt?

21-05-2007, 19:49
daar heb ik het nie over..
ik weet dat het niet is toegestaan, maar in bedoel dt slechte in combinatie met het goede. word het goede dan wel geaccepteerd

21-05-2007, 20:02
Nou ik denk het niet.

Net of je zegt ik ga veel alcohol drinken en als ik dan ga bidden dan is het wel goed ofzo.

Maar hoe serieus is het dan met die vriend? Van plan om te trouwen?

21-05-2007, 20:06
benbenieuwd naar die antwoord van je eerste vraag..

21-05-2007, 20:11

Citaat door m0cro_loVe:
Nou ik denk het niet.

Net of je zegt ik ga veel alcohol drinken en als ik dan ga bidden dan is het wel goed ofzo.

Maar hoe serieus is het dan met die vriend? Van plan om te trouwen?


Nee dat bedoel ik niet, ben wel bewust dat een vriend haraam is maar word mijn salaat wel geaccepteerd? Ik denk niet van ach joh ik bid toch dus vriend is niet erg (nee ik ben wel bewust dat het slecht is)
mar ik bedoel je word toch beloont voor je goede daden en gestraft voor je slechte?
Het gaat er niet om of het serieus is of niet vriend is en blijft haram (kijk ik zeg nu wel het is haram maar wie zegt dat ik dat mag zeggen)

ik wil heel graag antwoord op mijn vragen

21-05-2007, 20:15

Citaat door laatmijmetrust:
Nee dat bedoel ik niet, ben wel bewust dat een vriend haraam is maar word mijn salaat wel geaccepteerd? Ik denk niet van ach joh ik bid toch dus vriend is niet erg (nee ik ben wel bewust dat het slecht is)
mar ik bedoel je word toch beloont voor je goede daden en gestraft voor je slechte?
Het gaat er niet om of het serieus is of niet vriend is en blijft haram (kijk ik zeg nu wel het is haram maar wie zegt dat ik dat mag zeggen)

ik wil heel graag antwoord op mijn vragen


Óóh Sorry dan heb ik het verkeerd begrepen!

Maar zoals jij als zegt, je wordt beloont voor je goede daden, en gestraft voor je slechte daden. Allah ou 3lam.

21-05-2007, 20:17
Je zou het beter aan een imam kunnen vragen ( sommige moskeen kan je mailen ) , want op m.nl heb je alleen wanabe sheikhs.

21-05-2007, 20:17
Ik hoop dat iemand is die hier antwoord voor jou kan vinden Incha'allah.

21-05-2007, 20:28


inschallah shokran dames

21-05-2007, 21:16
De ene daad sluit de andere daad nog niet uit... Dit heb ik eens gelezen maar soebhan`allah ik weet niet meer waar.. er stond ook in van als je bijvoorbeeld iets goeds doet en daarnaast iets fout dat het niet betekent dat dat goeie dan nier meer telt.. als ik weer weet waar ik het heb gelezen dan laat ik het je weten..

maar ik weet wel zeker, de ene daad sluit de andere nog niet uit.

21-05-2007, 21:34
oke shokran
ik heb liever een betrouwbare bron als je dat hebt?

Pagina's : [1] 2