Bekijk volle/desktop versie : Help me out!



21-05-2007, 15:42
[Couscous probleem...
Ik wou couscous maken had die hele fijne couscouskorrels thuis, en heb het eerst in veel warm water laten weken en daarna pas in de couscous pan stomen 30 min....maar hij plakt erg en veel klein bolletjes hoe kan ik dit oplossen of hoe hoort het??

soekran.]

21-05-2007, 15:48


ik doe het zo doe een beetje olie en beetje water en zout en dan laat ik het zo 10 minuuten staan en dan in de (kedra pan)
en dan laat ik het stomen...................
en dan zet ik de couscous in een kes3a en dan doe ik beetje water en dan mengen met u handen en laat ik de couscous tot het koud is en dan weer in de couscous pan........
ik herhaal het drie keer zo en dan is me couscous klaar............
maar warm water heb ik nooit van gehoord..................

21-05-2007, 15:52
In warm water? Da kan toch nooit goed aflopen?

Je moet er beeeeeeetje per beeeeetje LAUW water bydoen & ook ja wat olie (olyfolie ofzo) en dan mengen met u handen (niet zo ruw anders gaat ie heel erg plakken.

Zo steeds tot je ziet dat ie nie meer zo droog is ( & wat groter is)

maar echt wel steeds voorzichtig menge want als je teveel water bydoet kryg je wat jy nu meegemaakt hebt

21-05-2007, 15:57

Citaat door 2_Heartbreak_3:
In warm water? Da kan toch nooit goed aflopen?

Je moet er beeeeeeetje per beeeeetje LAUW water bydoen & ook ja wat olie (olyfolie ofzo) en dan mengen met u handen (niet zo ruw anders gaat ie heel erg plakken.

Zo steeds tot je ziet dat ie nie meer zo droog is ( & wat groter is)

maar echt wel steeds voorzichtig menge want als je teveel water bydoet kryg je wat jy nu meegemaakt hebt

Krijg je le3zina.........................

21-05-2007, 16:06



Citaat door Qwerty:
ik doe het zo doe een beetje olie en beetje water en zout en dan laat ik het zo 10 minuuten staan en dan in de (kedra pan)
en dan laat ik het stomen...................
en dan zet ik de couscous in een kes3a en dan doe ik beetje water en dan mengen met u handen en laat ik de couscous tot het koud is en dan weer in de couscous pan........
ik herhaal het drie keer zo en dan is me couscous klaar............
maar warm water heb ik nooit van gehoord..................


Soekran meid, ja ik had van iemand gehoord met warm water?
Dus het ligt er niet aan dat de korrels fijn zijn dus van die fijne couscous?
Dus eerst op de droge couscous een beetje koud water en olie, hoeveel water beetje besprenkelen of kopjes water? En dan beetje laten staan, en 3 stomen?

Ja is voor mij de eerste keer dat ik couscous maak....

21-05-2007, 16:07

Citaat door 2_Heartbreak_3:
In warm water? Da kan toch nooit goed aflopen?

Je moet er beeeeeeetje per beeeeetje LAUW water bydoen & ook ja wat olie (olyfolie ofzo) en dan mengen met u handen (niet zo ruw anders gaat ie heel erg plakken.

Zo steeds tot je ziet dat ie nie meer zo droog is ( & wat groter is)

maar echt wel steeds voorzichtig menge want als je teveel water bydoet kryg je wat jy nu meegemaakt hebt


Soekran!

21-05-2007, 16:08

Citaat door Qwerty:
Krijg je le3zina.........................


Ik had zeker el3zina...dacht huh wat nou?? Nou had best veel couscous, dat kan ik nu weer weggooien en opnieuw beginnen zonde maar ja?

21-05-2007, 16:14
Een kwart van een kopje ofzo niet teveel

Met 3x stomen is tydje laten stomen eraf halen ; mengen (met houten lepel ; me u hande is beetje hot haha) dan weer opzette

stomen ; afhalen weer roeren (niet ruw) (als hy beetje te droog is kun je ook beetje boter bydoen)

en zo steeeeeds weer




21-05-2007, 16:39
ohja hoelang stomen? 3x 15 min of 3x 30 min???

21-05-2007, 16:51
Ongeveer 15 minutjes

21-05-2007, 16:54
Okee thanks!

21-05-2007, 16:57
No thnx veel succes nog!

21-05-2007, 17:05


So far so good, de cous cous is nu voor de tweede keer gaan stomen en niks plakt!

21-05-2007, 17:10
Mabrouuuuuuuuuk voila eerste stap in de couzina is een grote stap voor de mensheid (kunne we later misschien mee eten hihih grapje)

21-05-2007, 17:18

Citaat door 2_Heartbreak_3:
Mabrouuuuuuuuuk voila eerste stap in de couzina is een grote stap voor de mensheid (kunne we later misschien mee eten hihih grapje)



Hahaha zo eg is het ook weer, kan wel een hoop andere dingen koken alleen van couscous kwam het nooit wat van......

En marhbabiek, schuif straks aan!