Bekijk volle/desktop versie : mensen geven vaak..



Pagina's : [1] 2

18-09-2003, 15:46

Citaat door TxYxTxYxTxYxT:
vaak worden er op deze forum vragen gesteld. met name vragen in de vorm van: is dit halal? is dit haram? enz..


wat je dan merkt, is dat er genoeg mensen incomplete antwoorden geven. ze geven vaak antwoorden zonder daliel, zetten ze er ook nog bij: ik weet het niet zeker, maar ik denk het wel. of volgens mij dit en dat...


als je het antwoord op een vraag niet weet, zwijg dan. aan zwijgen heb je meer hasanat dan als je een antwoord geeft die nergens is opgebasseerd. of zeg gewoon dat je het niet weet, klaar.
.

18-09-2003, 17:01



Citaat:
Origineel gepost door TxYxTxYxTxYxT
vaak worden er op deze forum vragen gesteld. met name vragen in de vorm van: is dit halal? is dit haram? enz..


wat je dna merkt, is dat er genoeg mensen incompleet antwoorden geven. ze geven vaak antwoorden zonder daliel, zetten ze er ook nog bij: ik weet het niet zeker, maar ik denk het wel. of volgens mij dit en dat...


als je geen antwoord op een vraag niet weet, zwijg dan. aan zwijgen heb je meer hasanat dan als je een antwoord geeft die nergens is opgebasseerd. of zeg gewoon dat je het niet weet, klaar.

18-09-2003, 17:34
As-salaamoe alaikoem

Mooi advies, jazaakAllaho khairan!

Wa salaam

Abdelkarim

18-09-2003, 21:36

Citaat:
Origineel gepost door TxYxTxYxTxYxT
vaak worden er op deze forum vragen gesteld. met name vragen in de vorm van: is dit halal? is dit haram? enz..


wat je dna merkt, is dat er genoeg mensen incompleet antwoorden geven. ze geven vaak antwoorden zonder daliel, zetten ze er ook nog bij: ik weet het niet zeker, maar ik denk het wel. of volgens mij dit en dat...


als je het antwoord op een vraag niet weet, zwijg dan. aan zwijgen heb je meer hasanat dan als je een antwoord geeft die nergens is opgebasseerd. of zeg gewoon dat je het niet weet, klaar.
MashaAllah, zeker goed advies agie...

18-09-2003, 23:37



Citaat:
Origineel gepost door TxYxTxYxTxYxT
vaak worden er op deze forum vragen gesteld. met name vragen in de vorm van: is dit halal? is dit haram? enz..


wat je dna merkt, is dat er genoeg mensen incompleet antwoorden geven. ze geven vaak antwoorden zonder daliel, zetten ze er ook nog bij: ik weet het niet zeker, maar ik denk het wel. of volgens mij dit en dat...


als je het antwoord op een vraag niet weet, zwijg dan. aan zwijgen heb je meer hasanat dan als je een antwoord geeft die nergens is opgebasseerd. of zeg gewoon dat je het niet weet, klaar.
jaazakAllahoe ghairan agi.

19-09-2003, 14:50
as selamaleikom wr wb

heel mooi gezegd mijn broeder

as selamaleikom wa rahamatullahi wa barakatuh

23-09-2003, 21:38
ik zal je advies in de toekomst opvolgen isncha`Allah

24-09-2003, 13:53
damn right!!

30-09-2003, 20:30
Zoals ALLAH swt in Zijn boek zegt behoren we met vragen naar de geleerden te stappen. Maar wie heeft er tegenwoordig een telefoonnummer van een geleerde om die bij vragen op te kunnen bellen? SoebhanALLAH. Helaas behoor ik hier zelf ook toe.. Ik heb vele vragen, maar weinig antwoorden. Weet iemand of er telefoonnummers van betrouwbare geleerden bekend zijn? Of heeft iemand een ander idee om antwoord op de vele vragen die we hebben te kunnen krijgen?

30-09-2003, 20:41

Citaat:
Origineel gepost door TxYxTxYxTxYxT
vaak worden er op deze forum vragen gesteld. met name vragen in de vorm van: is dit halal? is dit haram? enz..


wat je dan merkt, is dat er genoeg mensen incomplete antwoorden geven. ze geven vaak antwoorden zonder daliel, zetten ze er ook nog bij: ik weet het niet zeker, maar ik denk het wel. of volgens mij dit en dat...


als je het antwoord op een vraag niet weet, zwijg dan. aan zwijgen heb je meer hasanat dan als je een antwoord geeft die nergens is opgebasseerd. of zeg gewoon dat je het niet weet, klaar.


je hebt helemaal gelijk broeder..... zwijgen is beter dan iets zeggen wat niet klopt en het op je geweten hebben


wa salam

30-09-2003, 22:42

Citaat:
Origineel gepost door OemChaima
Dzazaak ALLAHoe gairan
Waijeki, als je te vaak belt kan je telefoonrekening wel oplopen inshaAllah!

30-09-2003, 22:44

Citaat:
Origineel gepost door Ismael21
Waijeki, als je te vaak belt kan je telefoonrekening wel oplopen inshaAllah!
We moeten toch iets voor de ware kennis over hebben. Alhamdoelillah heb ik een hele lieve broer die ik alleen lief hoef aan te kijken om financiele steun te krijgen dus dat is geen probleem InshaALLAH

30-09-2003, 22:48



Citaat:
Origineel gepost door OemChaima
We moeten toch iets voor de ware kennis over hebben. Alhamdoelillah heb ik een hele lieve broer die ik alleen lief hoef aan te kijken om financiele steun te krijgen dus dat is geen probleem InshaALLAH
Okeej als jij inshaAllah gaat oefenen op het lieve kijken dan kunnen alle prikkers dus vragen bedenken zodat je ze allemaal kunt stellen inshaAllah! haha ....

30-09-2003, 22:51
Hij steunt alleen mij financieel, niet alle leden van marokko.nl
Ik heb een vraag die ik al heel vaak heb gesteld maar waar ik nooit een bevredigend antwoord op heb gehad dus ik weet wat me te doen staat morgen inshaALLAH.

03-10-2003, 00:42

Citaat:
Origineel gepost door TxYxTxYxTxYxT
vaak worden er op deze forum vragen gesteld. met name vragen in de vorm van: is dit halal? is dit haram? enz..


wat je dan merkt, is dat er genoeg mensen incomplete antwoorden geven. ze geven vaak antwoorden zonder daliel, zetten ze er ook nog bij: ik weet het niet zeker, maar ik denk het wel. of volgens mij dit en dat...


als je het antwoord op een vraag niet weet, zwijg dan. aan zwijgen heb je meer hasanat dan als je een antwoord geeft die nergens is opgebasseerd. of zeg gewoon dat je het niet weet, klaar.
De profeet (vzmh) zei: 'degene die de weg aangeeft naar goede daden, is als degene die ze doet.



Spreek het juiste of zwijg...............

Foute uitspraken zijn ten boze, door een verkeerde uitspraak te maken kan je zo mensen het op verkeerde spoor zetten en hen leiden tot dwaling.

Dus pas op met uitspraken die wij maken zonder dalil.


Wa aleikum salaam

Pagina's : [1] 2