Bekijk volle/desktop versie : Hertrouwen



20-05-2007, 15:37
Beste Zusters,

Is er iemand van jullie hertrouwd terwijl je tienerzonen hebt (leeftijd 17-18 jaar), en je 2de man heeft ook kinderen uit zijn vorige huwelijk.
Wat is de reactie van je zonen of dochters bijvoorbeeld geweest?
Hoe hebben jullie het aangepakt?

Graag alleen serieuze reacties

20-05-2007, 16:17



Citaat door benitouzine69:
Beste Zusters,

Is er iemand van jullie hertrouwd terwijl je tienerzonen hebt (leeftijd 17-18 jaar), en je 2de man heeft ook kinderen uit zijn vorige huwelijk.
Wat is de reactie van je zonen of dochters bijvoorbeeld geweest?
Hoe hebben jullie het aangepakt?

Graag alleen serieuze reacties



Ik ken wel dames die kleine kinderen hadden en zijn hertrouwd, en dat gaat elhamdullileh heel goed.

Wil jij ok hertrouwen en heb je twijfels of weet je niet of je kids het acepteren?

20-05-2007, 16:20
een tante van een vriendin van mij is hertrouwd en zij had een zoon van 17 en 14 en dat is goed gegaan

haar zonen en man kunnen het goed met elkaar vinden... zij noemen hem gewoon bij zijn voornaam

20-05-2007, 16:28

Citaat door benitouzine69:
Beste Zusters,

Is er iemand van jullie hertrouwd terwijl je tienerzonen hebt (leeftijd 17-18 jaar), en je 2de man heeft ook kinderen uit zijn vorige huwelijk.
Wat is de reactie van je zonen of dochters bijvoorbeeld geweest?
Hoe hebben jullie het aangepakt?

Graag alleen serieuze reacties


Ben ook hertrouwd meid,
Het is altijd geven en nemen heb een zoon uit mijn eerste huwelijk en mijn man heeft ook een zoon uit eerste huwelijk.
Voor naam is dat jullie beiden duidelijke afspraken maken over de kinderen wat wel kan en niet kan, bedoel ermee dat jullie aan de zelfde kant staan, anders gaat een kind bij degene waar hij toch zijn zin krijgt, wat je voor de ene doet doe je ook voor de andere, allemaal gelijk voor de wet,
In het begin zijn mijn man en ik met de kinderen rond de tafel gaan zitten en gezegd, dat iedere beslissing door ons beiden goed gekeurd zou moeten worden.
Bij alles wat ze moeten hebben of willen krijgen telt dat ook anders krijg je tweestrijd en 2 kampen.
In het begin hebben we heel veel problemen gehad met de zoon van hem, (had altijd zijn zin gekregen) heeft toch wel even geduurd eer hij doorhad dat dat niet meer zo was.
Ga er ook er altijd van uit dat je voor je stiefzoon, nooit de moeder zal kunnen vervangen, je kan enkel een goede vriendin zijn niet in de verkeerde betekenis wel in de orde van vertrouwenspersoon, probeer dat vertrouwen te kweken en nooit te beschamen.
Groetjes

20-05-2007, 20:42



Citaat door Romainna:
Ik ken wel dames die kleine kinderen hadden en zijn hertrouwd, en dat gaat elhamdullileh heel goed.

Wil jij ok hertrouwen en heb je twijfels of weet je niet of je kids het acepteren?


Ja ik wil idd trouwen, ik heb een heel lieve man ontmoet en we willen samen de rest van ons leven samen door brengen.
Zijn kinderen accepteren mij volledig. Mijn dochter accepteert hem ook, alleen mijn zoon van 17 gaat waarschijnlijk dwars liggen en nu wilde ik graag van gedachten wisselen met iemand die het ook heeft meegemaakt.

21-05-2007, 10:14
mijn schoonmoeder is hertrouwd toen mijn man al 20 was en nu heeft ze een zoon van 6 ....haar nieuwe man had ook al uit zijn eerste huwelijk 4 kinderen en het gaat nog steeds perfect ..........