Bekijk volle/desktop versie : ..~Geboortefeest in een zaal houden~..



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

20-05-2007, 13:30
Salaamoealaikoem,

Wie van de dames heeft zijn geboortefeest in een zaal gehouden? Zo ja kunnen jullie mij vertellen wat jullie allemaal voor dingen hebben gedaan? Bijvoorbeeld geboortetaart, decoratie, wat voor eten, muziek of anasheed, melk bij de ingang (zie je ook nog weleens), dansen, kleding voor de baby (doopkleding moet niet gekker worden maar goed ieder voorzich).

Anyway please zoveel mogelijk ideeen plaatsen, en er even ook bij vermelden wat je eraan kwijt was aan geld.

20-05-2007, 13:34


Ik vind het zonde, en geldverspilling je kunt beter een sedqa thuis geven.. of klein feestje thuis voor weinig geld
en het geld sparen voor je kind..
of er de hadj of umraah mee verrichten.........

20-05-2007, 13:35

Citaat door OemAbdoellah:
Ik vind het zonde, en geldverspilling je kunt beter een sedqa thuis geven.. of klein feestje thuis voor weinig geld
en het geld sparen voor je kind..
of er de hadj of umraah mee verrichten.........





Ik wist dat zo'n reactie zou komen, maar daar gaat deze topic niet over of het geldverspilling is JA of NEE.

Graag on topic blijven AUB!

20-05-2007, 13:37

Citaat door Tomb_Raider:


Ik wist dat zo'n reactie zou komen, maar daar gaat deze topic niet over of het geldverspilling is JA of NEE.

Graag on topic blijven AUB!

ja so what..
het is geldverspilling punt uit..
doe wat beters met da geld..
vooral zij die muziek draaien.. een babytje is net geboren.. insha Allah met de engelen om zich heen.. en dan musica

20-05-2007, 13:39



Citaat door OemAbdoellah:
ja so what..
het is geldverspilling punt uit..
doe wat beters met da geld..
vooral zij die muziek draaien.. een babytje is net geboren.. insha Allah met de engelen om zich heen.. en dan musica


Uhh... ik geloof dat jij het nog niet helemaal begrijpt
Ik zal het nog een keer proberen uit te leggen:

Dit topic is niet om te antwoorden of je het geldverspilling vind JA of NEE. Iedereen moet zelf weten wat hij of zij doet daar ga jij niet over

En voor de rest ga ik er niet op in.


20-05-2007, 13:41

Citaat door OemAbdoellah:
ja so what..
het is geldverspilling punt uit..
doe wat beters met da geld..
vooral zij die muziek draaien.. een babytje is net geboren.. insha Allah met de engelen om zich heen.. en dan musica



Geldverspilling punt uit??? dacht het effe niet.
Voor iemand die krap zit met zijn geld en na het feets in geldnood komt is het wel geldverspilling.
Maar als je er voor hebt gespaard en je geeft het feest en je hebt darana geen geldproblemen dan is het geen geldverspilling.

Iets beters doen met het geld? Wat is iets beters doen? Naar el hadj of oumra? Wie zegt dat ik daar al aan toe ben en dat wil...iedereen bepaald voor zichzelf wat jij/zij wilt.

20-05-2007, 13:42
Leuke topic.. ik denk dat ik het ook groot ga vieren als ik het zelf aankan.. bij samia was ik te ziek om alles nog te regelen en ik zat midden in een verhuizing..

20-05-2007, 13:43

Citaat door cateraar:
Geldverspilling punt uit??? dacht het effe niet.
Voor iemand die krap zit met zijn geld en na het feets in geldnood komt is het wel geldverspilling.
Maar als je er voor hebt gespaard en je geeft het feest en je hebt darana geen geldproblemen dan is het geen geldverspilling.

Iets beters doen met het geld? Wat is iets beters doen? Naar el hadj of oumra? Wie zegt dat ik daar al aan toe ben en dat wil...iedereen bepaald voor zichzelf wat jij/zij wilt.

Iedereen bepaald zeker voor zichzelf wat hij of zij wil..
On topic.. maar wat betreft de hadj of umraah..das een smoes.. dat iemand er niet klaar voor is..
waar moet je klaar voor zijn :S
je bent toch moslim..

20-05-2007, 13:43

Citaat door cateraar:
Geldverspilling punt uit??? dacht het effe niet.
Voor iemand die krap zit met zijn geld en na het feets in geldnood komt is het wel geldverspilling.
Maar als je er voor hebt gespaard en je geeft het feest en je hebt darana geen geldproblemen dan is het geen geldverspilling.

Iets beters doen met het geld? Wat is iets beters doen? Naar el hadj of oumra? Wie zegt dat ik daar al aan toe ben en dat wil...iedereen bepaald voor zichzelf wat jij/zij wilt.


Ik snap ook niet waarom ze zo doet

Voor iedere moslim is zijn of haar streven om inshallah 1 keer in je leven naar Hadj of Oumra te gaan. Dat willen we allemaal inshallah.

Maar ze reageert meteen zo fel ik snap dat niet. Ik bedoel iedereen moet het toch zelf weten.

Ik ben naar een aantal geboortefeesten geweest en het is leuk om zo je feest te vieren het hoeft echt niet met negaffa etc wat je ook heel veel ziet. Maar gewoon leuk met decoratie en catering enz ENIG!

20-05-2007, 13:44

Citaat door boug85:
Leuke topic.. ik denk dat ik het ook groot ga vieren als ik het zelf aankan.. bij samia was ik te ziek om alles nog te regelen en ik zat midden in een verhuizing..



Had je bij je eerste een geboortefeest?

20-05-2007, 13:52

Citaat door Tomb_Raider:
Had je bij je eerste een geboortefeest?

Ja maar niet in een zaal..was wel 3 dagen feest.. omdat ze vlak voor oud en nieuw was geboren.

De volgende keer wil ik het wel in een zaal doen omdat ik wel had gemerkt dat ik teveel familie heb voor in mijn appartementje

20-05-2007, 13:54
soms kan je niet anders......
wij hebben een hele grote familie en vriendenkring, het is niet mogelijk om het klein te houden ookal zou je dat willen.

mijn zusje heeft gisteren sebe3h gegeven.ongeveer 80 vrouwen en iets meer mannen. een boel mensen zijn nog niet eens gekomen.

wij hadden op elke tafel een schaal met koekjes en een schaal met verschillende soorten cakes,krissats en rgaif
de zaal hebben we zelf versierd, we hebben op elke tafel witte laken met een blauwe loper en in het midden een mooie blauw kaars in een glazen houder.

bastilla [vis] heeft mmu gemaakt en vlees heeft de schoonmoeder van mijn zusje gemaakt.
verder hebben we selou in kleine bakjes gegeven, klaine doosjes met bonbons en snoep voor de kinderen meegeven. ook hebben we van die cadeautasjes meegegeven waar ze alles in mee konden nemen.
we hadden geen dadels en melk bij de ingang, maar wel dadels geserveerd. ohja en nog taart.


bijna alles zelf gedaan en toch hebben ze 2500 euro uitgegeven.

maar ik zit echt te twijfeken of ik het zo wel wil, want het kost zoveel moeite, geregel en stress ik ben nu helemaal gaar.

20-05-2007, 13:56


Wij hebben het gistern in een zaal gehouden.
160 mensen.
Muziek
Decaoratie (zelf gedaan)
Koekjes en broodjes en cake op schalen op tafel.
Visbastilla en Vlees als avondeten.

Was supergezellig!

20-05-2007, 14:07

Citaat door Tomb_Raider:
Ik snap ook niet waarom ze zo doet

Voor iedere moslim is zijn of haar streven om inshallah 1 keer in je leven naar Hadj of Oumra te gaan. Dat willen we allemaal inshallah.

Maar ze reageert meteen zo fel ik snap dat niet. Ik bedoel iedereen moet het toch zelf weten.

Ik ben naar een aantal geboortefeesten geweest en het is leuk om zo je feest te vieren het hoeft echt niet met negaffa etc wat je ook heel veel ziet. Maar gewoon leuk met decoratie en catering enz ENIG!



Jij ook hoor.

20-05-2007, 14:23

Citaat door sihamkleuter:
soms kan je niet anders......
wij hebben een hele grote familie en vriendenkring, het is niet mogelijk om het klein te houden ookal zou je dat willen.

mijn zusje heeft gisteren sebe3h gegeven.ongeveer 80 vrouwen en iets meer mannen. een boel mensen zijn nog niet eens gekomen.

wij hadden op elke tafel een schaal met koekjes en een schaal met verschillende soorten cakes,krissats en rgaif
de zaal hebben we zelf versierd, we hebben op elke tafel witte laken met een blauwe loper en in het midden een mooie blauw kaars in een glazen houder.

bastilla [vis] heeft mmu gemaakt en vlees heeft de schoonmoeder van mijn zusje gemaakt.
verder hebben we selou in kleine bakjes gegeven, klaine doosjes met bonbons en snoep voor de kinderen meegeven. ook hebben we van die cadeautasjes meegegeven waar ze alles in mee konden nemen\

.
we hadden geen dadels en melk bij de ingang, maar wel dadels geserveerd. ohja en nog taart.


bijna alles zelf gedaan en toch hebben ze 2500 euro uitgegeven.

maar ik zit echt te twijfeken of ik het zo wel wil, want het kost zoveel moeite, geregel en stress ik ben nu helemaal gaar.




Ohhh super

Ik kom zo wel even delen in de restanten en wil ook graag een cadeautasje mee

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6