Bekijk volle/desktop versie : Verhaal: Fatimah's (Radiallaho anha) Tasbih



19-05-2007, 12:50
Ali (Radiallaho anho) zei eens aan een van zijn leerlingen:

"Zal ik je het verhaal vertellen van Fatimah(Radiallaho anha), de dierbaarste en geliefdste dochter van de Heilige Profeet(Salallaho alaihi wasallam)?"



Toen de leerlingen bevestigend antwoordden, zei hij:



"Fatimah (Radiallaho anha) was gewoon het graan zelf te malen, waardoor ze likdoorns in haar handen kreeg. Ze haalde water in een lederen zak voor het huishouden, ten gevolge waarvan ze littekens op haar borst kreeg. Ze maakte haar huis zelf schoon, waardoor haar kleren vuil werden. Eens werden enkele oorlogsgevangenen naar Medina gebracht. Ik zei tot haar: "Ga naar de Heilige Profeet (Salallaho alaihi wasallam) en vraag hem voor een assistent die jou kan helpen in de huishouding." Ze ging naar hem, maar er waren veel mensen om hem heen. Daar zij zeer bescheiden was, had zij de moed niet de Heilige Profeet (Salallaho alaihi wasallam) in tegenwoordigheid van al die andere mensen het bewuste verzoek te doen. De volgende dag kwam de Heilige Profeet (Salallaho alaihi wasallam) thuis bij ons en zei: "Fatimah, wat deed je gisteren bij me?" Ze werd verlegen en bleef stil. Ik zei:"O,Profeet van Allah! Fatimah heeft eelt op haar beide handen en borst gekregen, als gevolg van het malen en het dragen van water. Ze is constant bezig het huis schoon te maken waardoor haar kleren vuil blijven. Ik vertelde haar over de krijgsgevangenen en adviseerde haar naar u te gaan en te verzoeken om een bediende." Het is verder overgeleverd dat Fatimah ook een verzoek deed: "Ali en ik hebben alleen maar één stuk beddengoed en dat is van de huid van een geit. Wij gebruiken het in de ochtend om de kameel te voederen." De Heilige Profeet (Salallaho alaihi wasallam) zei:"Fatimah! Wees geduldig. De Profeet Mozes (Alayhi s-Salaam) en zijn vrouw hadden alleen maar één beddengoed, die nog erbij de mantel van Mozes was. Vrees Allah, verwerf 'Taqwa' en blijf je plichten aan Allah vervullen en je huishoudelijke taken verrichten. Als je naar bed gaat, reciteer 'Subhanallah' 33 keren, 'Alhamdolillah' 33 keren en 'Allaho akbar' 34 keren. Je zal hier meer hulp uit putten dan uit een assistente." Fatimah (Radiallaho anha) zei: "Ik ben gelukkig met waar Allah en Zijn Profeet (Salallaho alaihi wasallam) tevreden mee zouden zijn."



Moraal:



Kijk, dit is het leven van de dochter van de Heilige Profeet (Salallaho alaihi wasallam). In gematigde rijke families van onze tijd, vinden de vrouwen het beneden hun waardigheid om huishoudelijk werk te verrichten. Zij hebben 'bijstand' nodig in elk en ieder ding, zelfs in hun badkamer! Wat een verschil.



In deze Hadith is de voorgeschreven Dhikr bestemd vóór het slapengaan. In een ander Hadith heeft de Heilige Profeet (Salallaho alaihi wasallam) Fatimah geadviseerd na elke Salaat te reciteren: 'Subhanallah' 33 keren, 'Alhamdolillah' 33 keren, 'Allaho akbar' 33 keren en'La ilaha illal laho wahdahu la sharikalahu lahul-mulku walahul hamdu wahuwa ala kulli shay in Qadir' één keer.

19-05-2007, 14:22


Subhan'Allah. Soms schaam ik me gewoon voor het feit dat ik zoveel heb. Het is eigenlijk een misdaad.

19-05-2007, 14:26

Citaat door Dr0mer:
Subhan'Allah. Soms schaam ik me gewoon voor het feit dat ik zoveel heb. Het is eigenlijk een misdaad.

niet overdrijven
je moet tevreden zijn oe safe en dankbaarheid tonen
ook al vergeten we dat soms

19-05-2007, 14:27
Djazzak allah broeder voor het plaatsen van deze leerzame stuk!
Moge allah swt je hiervoor belonen amien ya rabie elralamien.

Waraljkoem asalaam.

19-05-2007, 14:36



Citaat door KELAAFORNIA:
niet overdrijven
je moet tevreden zijn oe safe en dankbaarheid tonen
ook al vergeten we dat soms


Ik overdrijf echt niet. Ik heb echt ontzettend veel.

Ik ben Allah subhana wa taala zeer ontzettend dankbaar.

19-05-2007, 15:02

Citaat door metalsia_4ever:
Djazzak allah broeder voor het plaatsen van deze leerzame stuk!
Moge allah swt je hiervoor belonen amien ya rabie elralamien.

Waraljkoem asalaam.

wa iyaki

ameen

19-05-2007, 15:05

Citaat door Dr0mer:
Ik overdrijf echt niet. Ik heb echt ontzettend veel.

Ik ben Allah subhana wa taala zeer ontzettend dankbaar.

het is geen misdaad tog het i een test oe safe

diegene die heel weinig heeft denkt ook ik schaam me dat ik zo weinig heb
de grap is om dankbaar te zijn oe safe

als je kijkt naar de sahaba die hadden vaak heel weinig en tog waren ze heel dankbaar

maar begrijp wat je bedoelt

19-05-2007, 15:11

Citaat door KELAAFORNIA:
wa iyaki

ameen


Inschallah broeder als allah swt het wil, shoekran!

19-05-2007, 15:14

Citaat door KELAAFORNIA:
het is geen misdaad tog het i een test oe safe

diegene die heel weinig heeft denkt ook ik schaam me dat ik zo weinig heb
de grap is om dankbaar te zijn oe safe

als je kijkt naar de sahaba die hadden vaak heel weinig en tog waren ze heel dankbaar

maar begrijp wat je bedoelt


Ik begrijp ook wat jij bedoelt

19-05-2007, 15:19
Djazakallahu khayran

Fatimatoe zahraa ... rayhanatoe rasoelillah saw

19-05-2007, 15:21

Citaat door metalsia_4ever:
Inschallah broeder als allah swt het wil, shoekran!

insha allah

19-05-2007, 16:04

Citaat door Luqmaan:
Djazakallahu khayran

Fatimatoe zahraa ... rayhanatoe rasoelillah saw

wa iyaki