Bekijk volle/desktop versie : Diamanten ring voor mijn verloofde



16-05-2007, 22:42
Salaam,

zijn we gezellig met z'n tweeen wezen winkelen in Belgie voor trouwringen. Hebben we nog zo onze best gedaan--> hij heeft z'n ring laten maken in Platina omdat goud haram is. Komen we thuis, krijgen we te horen dat diamanten haram zijn voor mannen. Klopt dit?

Gr,
Cinderela

16-05-2007, 23:15



Citaat door Umairah:
duhhh



Wat bedoel je?

16-05-2007, 23:21
ja dat klopt
het is haram

16-05-2007, 23:27
wat k heb gehoord is dat Goud haram is vooor de mannen nooit ergenss gelezen dat diamanten ook haram is maar Trouwringen zijn zowieso Haram omdat je dan De Christenen imiteert en dat mag niet...Niet dat ik later ringen ga nemen maar als we togg over harame en halal gana praten

16-05-2007, 23:30



Citaat door loubnatjee:
ja dat klopt
het is haram


Waar is dat dan op gebaseerd? Heb je een dalil? Ik kan nergens vinden dat het haram is. Ik zie overal staan dat alleen zijde en goud haram is.

16-05-2007, 23:31

Citaat door ik ben t maar:
wat k heb gehoord is dat Goud haram is vooor de mannen nooit ergenss gelezen dat diamanten ook haram is maar Trouwringen zijn zowieso Haram omdat je dan De Christenen imiteert en dat mag niet...Niet dat ik later ringen ga nemen maar als we togg over harame en halal gana praten



Dat klopt helemaal.

17-05-2007, 00:35
ik weet het niet meid.. ik had ook enkel gelezen dat goud haram is voor de mannen.. mss kun je deze topic beter plaatsen bij Islam&ik..