Bekijk volle/desktop versie : - Lagerhuis going marokko.nl!



Pagina's : [1] 2

16-05-2007, 22:02





- Hallo! Ik ben een Die-hard fan van het lagerhuis, ik ben dol op discussies, enzoovoort, heb altijd mijn argumenten klaar staan zoals meerdere hier!

Nou heb ik gemerkt dat de meeste m.nl leden dat ook hebben, naja niet altijd even hoog geschoold maar ieder lid heeft tenminste zijn woordje klaarstaan.

Anyways, 't leek me leuk om een soort van lagerhuis hier te doen.
en dat er elke dag of elke week een nieuwe stelling verzonnen wordt.


Wie doet er mee????????????!!



































nieuwe stelling: De stelling of today is: Abortus? VOOR OF TEGEN!? BEARGUMENTEEER !


16-05-2007, 22:12


Ik doe mee


Ik ben er tegen, ze moeten jou aannemen met watvoor afkomst je hebt

Ze moeten maar een wet aanspannen, dat aannemers niet moeten oordelen als iemand allochtoon is

16-05-2007, 22:17
Ik doe mee, maar met een voorwaarde: verzin zelf eigen stellingen en niet wat al besproken is in het lagerhuis.

16-05-2007, 22:18
Anoniem solliciteren mag voor mij part best ingevoerd worden...ze moeten je aannemen aan de hand van je sollicitatie en niet aan de hand van je naam en afkomst...

17-05-2007, 16:47


Ik vind ook dat het ingevoerd moet worden, zo krijgt iedereen tenminste een gelijke kans, aangezien nederlans een so called democratisch land is.

dus jaa

17-05-2007, 17:22

Citaat door Manisch:
Ik doe mee, maar met een voorwaarde: verzin zelf eigen stellingen en niet wat al besproken is in het lagerhuis.



Ja daar heb je gelijk in:













Nieuwe stelling mensen :

Minder kinderbijslag aan rijkere gezinnen, voor of tegen? beargumenteeer


17-05-2007, 17:25
Ik ben dr hartstikke voor, rijkere gezinnen die zullen het toch maar zien als een van de vele extraatjes en het maar weer nutteloos besteden aan een of andere guccu tas of what so ever.

Minder bedeelde families die zullen het veel en veel beter besteden, die zullen er nuttige dingen mee kopen.

Het zou alleen maar weggegooid geld zijn, en je kan met het geld dat dus afgetrokken is van de kinderbijslag van de rijkere families nuttig kunnen besteden aan wijkcentrums etc etc.

17-05-2007, 17:30

Citaat door MarroCciaa__:
Ja daar heb je gelijk in:






Nieuwe stelling mensen :

Minder kinderbijslag aan rijkere gezinnen, voor of tegen? beargumenteeer[/SIZE]



[SIZE="2"]

ben ik niet mee eens, want die rijkere gezinnen moet sowiezo veel meer betalen dan de arme(of matige) gezinnen. En het lijkt er steeds meer op dat de arme het beter hebben, want ze hoeven heel veel dingen niet te betalen & bepaalde kosten worden vergoed, dus ik ben tegen.

17-05-2007, 18:02

Citaat door LoVee:


ben ik niet mee eens, want die rijkere gezinnen moet sowiezo veel meer betalen dan de arme(of matige) gezinnen. En het lijkt er steeds meer op dat de arme het beter hebben, want ze hoeven heel veel dingen niet te betalen & bepaalde kosten worden vergoed, dus ik ben tegen.



Het is niet dat de rijkere families kaal worden geplukt! er wordt naar hen maandelijkse budget gekeken en aan de hand daarvan wordt gehandelt, het is ook niet zo dat de rijkere families niet een paar hondertjes kunnen missen, ze krijgen heus wel kinderbijslag maar dan minder dan de armere,

en dat van dat armere meer hebben, dat is absolute bullshit! een arm gezin koestert elk extraatje en they take it for granted, wat boeit het de rijkere families, een hondertje per 3maanden meer of minder??

17-05-2007, 18:28
Ik doe ook mee

17-05-2007, 18:30
Kinder bijslag is toch voor kinderen bedoelt? Dat zij rijke ouders hebben wil niet zeggen dat ze alles krijgen wat hun hartje begeert. Gewoon geven aan elk kind. En misschien moeten ze verschillen maken in bijdrage. Dat het bedrag op basis van inkomsten beoordeeld moet worden..

17-05-2007, 18:31
Ik ben ook fan! maar bij bijna elke stelling heb ik wel zo mijn argumenten voor en tegen echt hinderlijk ik kan nooit kiezen

17-05-2007, 18:38



Citaat door Machiavelia:
Kinder bijslag is toch voor kinderen bedoelt? Dat zij rijke ouders hebben wil niet zeggen dat ze alles krijgen wat hun hartje begeert. Gewoon geven aan elk kind. En misschien moeten ze verschillen maken in bijdrage. Dat het bedrag op basis van inkomsten beoordeeld moet worden..



Kinderbijslag wordt sowieso nooit aan de kids themselve gegeven, het wordt gebruikt voor de onkosten van de kinderen: dus schoolspullen, zwemles etc etc.

Ik denk echt niet dat het ook maar iets uitmaakt voor de goedbedeelde families dat ze een hondertje minder krijgen, like I said before.

Jouw punt van ''niet alles hebben wat hen hartje begeert?'' als de ouders rijk zijn en hen kinderen geen zakcentje gunnen, dan denk ik dat ze de kinderen al helemaal geen kinderbijslag gunnen, maar dat is weer een ander onderw.


''Dat het bedrag op basis van inkomsten beoordeeld moet worden'' , dat is dus de stelling, dus je bent ervoor neem ik aan?

17-05-2007, 18:40

Citaat door Jameela1:
Ik ben ook fan! maar bij bijna elke stelling heb ik wel zo mijn argumenten voor en tegen echt hinderlijk ik kan nooit kiezen



Je kan allebei de kanten beargumenteren,

17-05-2007, 18:45

Citaat door MarroCciaa__:
Kinderbijslag wordt sowieso nooit aan de kids themselve gegeven, het wordt gebruikt voor de onkosten van de kinderen: dus schoolspullen, zwemles etc etc.

Ik denk echt niet dat het ook maar iets uitmaakt voor de goedbedeelde families dat ze een hondertje minder krijgen, like I said before.

Jouw punt van ''niet alles hebben wat hen hartje begeert?'' als de ouders rijk zijn en hen kinderen geen zakcentje gunnen, dan denk ik dat ze de kinderen al helemaal geen kinderbijslag gunnen, maar dat is weer een ander onderw.


''Dat het bedrag op basis van inkomsten beoordeeld moet worden'' , dat is dus de stelling, dus je bent ervoor neem ik aan?



Ja of ze het handje contantje krijgen is inderdaad nog maar de vraag.
Maar vaak merk je dat ouders die rijk zijn het geld dat ze extra hebben niet extra aan hun kinderen besteden.

Ik vind dat kinderbijslag aan elk kind gegeven moet worden, afhankelijk van het inkomen van de ouders. Hier in Nederland kun je niet rijk worden gezien het progressief belastingstelsel.

Pagina's : [1] 2