Bekijk volle/desktop versie : O Moslima's Wees Niet Bang



17-09-2003, 15:36
O Moslima's wees niet bang

Assalaam aleykoem warahmatoelahi wabarakatoe

De stap naar de Hijab is voor een iedere moslima erg moeilijk om te nemen.
Doordat wij in een Westerse samenleving leven komen wij erg in de verleiding met de naaktheid van de westerse cultuur. Deze cultuur lijkt erg aantrekkelijk zonder dat er enige verplichtingen aan verbonden is. Maar dit wat wij allemaal om ons heen zien, is maar een beproeving en een valstrik om in de hel te belanden. Helaas, veel van ons trappen in deze beproeving en gaan wij mee met de Westerse cultuur. Wat veel van onze jonge moslims niet weten is dat de Islam een heel mooi ni'ma is, wat Allah ons geschonken heeft. De Islam is een beschermende godsdienst tegen het kwade. En niet te vergeten is dit het enige geloof dat ons naar het paradijs zal leiden.

Om terug te komen naar onze titel o moslima wees niet bang, wil ik onze moslima's erop wijzen dat de hijab een heel belangrijk onderdeel is voor moslim vrouwen. De hijab is een bescherming tegen het kwade en tegen de verleidelijke blikken, wanneer je de hijab draagt is dat omdat je jezelf een hoge achting geeft en je beschouwt jezelf als een diamant en je moet deze diamant beschermen. Daarom stel ik de moslima's de vraag wat is er belangrijk; De weg volgen van Allah die ons naar het paradijs zal brengen insha Allah of de weg naar de hel. Het is niet altijd even makkelijk om de hijab te dragen in deze samenleving. Je kunt het jezelf alleen maar makkelijk maken door Allah te herdenken in alles wat je doet. Want als je Hem herdenkt zal Hij jou ook herdenken en zeker niet vergeten. Hoe vaker je hem herdenkt door bijv. de koran te reciteren, extra gebeden te verrichten enz. hoe sterker je imaan wordt en hoe makkelijker je het voor jezelf maakt.
Hoe sterker je imaan is, hoe meer liefde je krijgt voor de Islam.
Dus, lieve zuster, laat je niet verleiden door de koefr want die zullen je alleen mee trekken naar de hel. Neem de andere weg, de weg van vrede en veiligheid.
Wees niet bang om je godsdienst te laten zien, het enige waar je bang voor hoeft te zijn is voor Allah, de grootste Barmhartige.
O moslima's draag de hijab en laten we elkaars handen vast houden en een eenheid vormen tegen de koefar en Allah tevreden over ons te laten zijn. Laten we de Soenna van onze dierbare profeet Mohammed, vrede zijn met hem, nastreven en een voorbeeld nemen aan zijn vrouwen. Alleen op die manier kunnen we ons behoeden voor de hel.

Ik hoop hier veel zuster mee te bereiken inscha Allah en hun de moed te geven om de hijab te gaan dragen, moge Allah met ons zijn, ons de ogen openen en ons naar de juiste weg


wa°asalaam aleykoum

17-09-2003, 15:44


Ik vind dat je gelijk hebt,
zelf draag ik al een hijab en weet uit
ervaring dat het in het begin moeilijk is.
Ik wens degene die de hijab willen gaan dragen
succes.
groetjes Saloua

17-09-2003, 18:25
Wa salaam âlaikoem wa rahmatoellahi wa barakatoehoe,Zuster Ma3a Salama Mooi Verhaal Thalla Abdel

17-09-2003, 18:28
prachtig verhaal shokran chaima ALLAH3WENEK

17-09-2003, 21:15


Bedankt broeders en zusters

wa°asalaam aleykoum

23-09-2003, 23:22
Een diamant is een waardevolle steen. Een ieder van ons zou wel zo een diamant willen bezitten. Hoe zou jij omgaan met een diamant als jij die zou hebben? Zou je het niet goed bewaren in een doos? Zou je het niet ver houden van de ogen van de mensen uit vrees dat zij jouw diamant willen stelen? Zou je jouw diamant niet koesteren en goed verzorgen? Vind jij jezelf niet kostbaarder dan als een diamant? Heb jij minder rechten dan een diamant?


Waarom wordt een diamant behoedt tegen het slechte van buitenaf. Is een schepsel van vlees en bloed niet meer waard? Ben jij, mijn beste moslimzuster niet meer waard om jouw schoonheid voor jezelf te houden? Ben jij niet meer waard om jezelf te beschermen? Beschouw jezelf als een diamant mijn moslimzuster, jouw waarde zal alleen maar stijgen, je trots en eer zullen niet benadeeld kunnen worden en respect naar jou toe zal buitengewoon zijn.


"O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden (Djilab) over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig." {Hoofdstuk Al Ahzab vers 59}

24-09-2003, 12:47
prachtig! goed verhaal!

kisses from hakima321 :verliefd:

24-09-2003, 14:41

HET IS EGT EEN GOED STUK WAT JE HEBT GESCHREVEEN...

26-09-2003, 17:23
Ik heb van alles geprobeerd maar het lukt me maar niet!!!!

26-09-2003, 22:00

Citaat:
Origineel gepost door Miss_Saraatje
Ik heb van alles geprobeerd maar het lukt me maar niet!!!!
hoe bedoel je het lukt je niet ?

26-09-2003, 22:12
Mooi verhaal man!
Mooi geschreve ook!

26-09-2003, 22:19
thx lieverd :blauwkus: