Bekijk volle/desktop versie : Make-up tijdens de Ramadan



Pagina's : [1] 2

17-09-2003, 14:45
A Salam aleikoum

Ik weet al wat je gaat denken; weer een eindeloze discussie over wat wel en niet mag tijdens de Ramadan. En volgens de Islam mag je je zoiezo niet opmaken e.d Maar Toch wil ik het volgende ter discussie stellen. Je ziet vaker dat meiden zich tijdens de Ramadan toch opmaken. Meestal komen ze met de beargumentatie dat ze het voor dat de zon opkwam hebben opgedaan. Wat vinden jullie hiervan, make-up tijdens de Ramadan, kan dat of kan dat niet?

Stelling: Wanneer je je opmaakt voor zonsopgang, geld je Ramadan als volledig.

17-09-2003, 16:20


Je mag je buitenhuis niet opmaken tijdens ramadan, na ramandan, voor ramandan, voor zonsopgang, na zonsondergang enz.

wa alaikum salaam.

Vraag anders aan die gene die dat beweerd of ze bewijzen hebben!.

17-09-2003, 16:24
Ik sluit me helemaal bij Nimco aan, want make-up is toch al haram en tijdens de Ramadan helemaal. Voor de dames die het toch doen, nou ze worden zelf toch gestraft voor hun zondige zondes.



Wa Sallaam Alikoum

17-09-2003, 17:47
ik gebruik geen make up meer

17-09-2003, 19:58


ik vind het zware onzin om te zeggen dat je het hebt opgedaan
voor zonsopgang...

die plamuurlaag blijft de hele dag zitten hoor

17-09-2003, 22:46
Make-up is zoiezo haram buitenshuis inderdaad, ik vind het dan ook hypocriet als je het normaal gesproken wel opdoet en in de Ramadan niet, de overige elf maanden zijn geen snippermaanden hoor, die tellen net zo hard mee. Hiermee spoor ik natuurlijk ook weer niet aan om het wel in de Ramadan op te doen hoor, maar ik bedoel er gewoon mee, dat je het beter helemaal niet kunt doen, puur natuur, ik maaaaschaAllah veeeeeel mooooooier!

Moge Allah met jullie zijn.

Ma'assalama

17-09-2003, 22:57
Maar als je getrouwd bent mag je het toch wel opdoen voor je man???

17-09-2003, 22:58
En oja als marokaanse vrouwen bijelkaar op bezoek gaan, dan smeren ze hun gezicht ook vol met make-up. Dat mag denk ik toch ook niet??

17-09-2003, 23:13
Ja Nissrine, het is toegestaan voor een vrouw om zich binnenshuis voor haar man op te maken, sorry dat heb ik er niet bij vermeld.
Over of vrouwen onder elkaar opgemaakt mogen zijn, Allah ou a3lame, daar heb ik geen flauw benul van, maar inschaAllah ga ik het voor je uitzoeken!

Assalaam moualaikoum

17-09-2003, 23:29
Oke lieve zuster, moge Allah swt jou belonen.
Ik had eigelijk nog een vraagje, stel je voor dat je jezelf hebt opgemaakt voor je man thuis en plotseling moet je ineens boodschappen of iets anders buitenshuis gaan doen. Moet je dan je make-up weghalen???

xxxxIk weet het, ik vraag veel maar ben gewoon nieuwsgierigxxxxx


Aleikoum a Salaam

18-09-2003, 01:21

Citaat:
Origineel gepost door Nisrine01
Oke lieve zuster, moge Allah swt jou belonen.
Ik had eigelijk nog een vraagje, stel je voor dat je jezelf hebt opgemaakt voor je man thuis en plotseling moet je ineens boodschappen of iets anders buitenshuis gaan doen. Moet je dan je make-up weghalen???

xxxxIk weet het, ik vraag veel maar ben gewoon nieuwsgierigxxxxx


Aleikoum a Salaam
Tja tuurlijk moet je het weghalen,andere mannen mogen jou zina
niet zien

18-09-2003, 13:14
Okay, make-up is per definitie al haram. Maar stel je doet het uiterst alleen voor je partner op. Is het toegestaan om het voor zonsopgang op te doen? Geld je Ramadan dan nog uberhaupt nog voor de volle 100 %?

18-09-2003, 13:30


Salaam Allaikom Wa Rahmatoe Allah Wa Bareketoe


Om te zeggen dat Make-up haraam is, is niet juist.

Je mag je in de Islaam mooi maken als het voor je man is dan is het toegestaan, oko al ben je niet getrouwd dan mag je ook mee kom maaaar hou rekening ermee dat Alleem Je Mahraam het mag zien.

Ik las net hier en daar dat je tijdens ramadan geen make-up op mag wie heeft daar bewijs was.

18-09-2003, 14:11
Ja die mensen hier roepen te snel haram

18-09-2003, 15:19
Vandaar dit topic

Pagina's : [1] 2