Bekijk volle/desktop versie : Klopt het dat de pil je dik maakt?



Pagina's : [1] 2

15-05-2007, 10:44
Goede morgen dames,
Ik heb gehoord dat je extra bijkomt door de pil... ik gebruik de pil niet maar wil het later wel doen insha allah als ik getrouwd ben volgend jaar.
Wie heeft ervaring met de pil en diegene; zijn jullie daardoor biijgekomen
groetjeeeeeeeees

15-05-2007, 10:45


Dat kán. Maar meestal niet, als jij gewoon blijft eten als altijd en daar ben je nooit dik van geworden wordt je heus niet ineens dik.
Je krijgt er wel meeR 'vorm' van, toen ik met de pil begon kreeg ik meer heupen. Maar geen vet.

15-05-2007, 10:48
maar is het ook zo dat het je eetlust vergroot?

15-05-2007, 10:49
dat verschilt per vrouw wat de bijwerkingen zijn

15-05-2007, 16:54



Citaat door ZINA IFRANE '83:
maar is het ook zo dat het je eetlust vergroot?



Ja, bij sommige vrouwen wel. Door de hormoonsveranderingen.

15-05-2007, 17:16
ik gebruik de pil nu een paar maanden en je wordt er niet zo dik van als mensen beweren, en het is trouwens ook per vrouw verschillen

15-05-2007, 17:21
Dit soort pilletjes doen dat wel ja!


15-05-2007, 17:21
Eigenlijk zou er gewoon een 'De grote Pil-topic" moeten komen.

15-05-2007, 17:22
Maar om een serieus antwoord te geven op je vraag..

Een fabeltje, we schuiven het altijd graag ergens op af.
Gewoon voorzichtig zijn met wat je eet!

15-05-2007, 17:22

Citaat door Goegie:
Dit soort pilletjes doen dat wel ja!






Dat is gewoon hemel op aarde die koek. Kan zo achter elkaar een heel pak opeten ( 4 stuks maar )

15-05-2007, 17:23

Citaat door AnJari:



Dat is gewoon hemel op aarde die koek. Kan zo achter elkaar een heel pak opeten ( 4 stuks maar )




Héérlijk!! Met een grote mok koffie..

15-05-2007, 17:24

Citaat door Goegie:
Dit soort pilletjes doen dat wel ja!


Ja en dan de pil de schuld geven...

15-05-2007, 17:29


Er zijn volgens KUL-hoogleraar Verloskunde Willy Poppe geen echte aanwijzingen dat de pil bij vrouwen tot gewichtstoename leidt. In de UZ Gezondheidsbrief wijst Poppe erop dat in enkele studies bij vrouwen die de pil namen weliswaar een lichte gewichtstoename werd vastgesteld, maar dat andere onderzoeksresultaten dan weer wezen op een verlies aan gewicht.
De overtuiging bij veel vrouwen dat de pil hen een paar kilogram extra lichaamsgewicht oplevert, is volgens Poppe wellicht het gevolg van een verkeerde inschatting. "Het is zo dat de meeste vrouwen, los van het feit of ze de pil nemen of niet, wat in gewicht winnen met de jaren. Vrouwen die de pil nemen, zijn waarschijnlijk meer geneigd dat aan het anticonceptiemiddel toe te schrijven", aldus de hoogleraar. Poppe wijst er op dat de mogelijke invloed van de pil op het gewicht nog niet zorgvuldig onderzocht werd, maar dat positieve en negatieve onderzoeksresultaten mekaar in evenwicht lijken te houden. Dit wijst er volgens hem op dat, indien er al een invloed is van de pil op het gewicht, dit waarschijnlijk klein is. Er werd ook geen verband vastgesteld tussen de dosering van de pillen of aard van de contraceptie en het lichaamsgewicht.

15-05-2007, 17:33

Citaat door Goegie:


Héérlijk!! Met een grote mok koffie..



Hahaha ja en dan eerst die koffie opdrinken om dan die koek als laatste te eten.

15-05-2007, 17:36

Citaat door ZINA IFRANE '83:
Goede morgen dames,
Ik heb gehoord dat je extra bijkomt door de pil... ik gebruik de pil niet maar wil het later wel doen insha allah als ik getrouwd ben volgend jaar.
Wie heeft ervaring met de pil en diegene; zijn jullie daardoor biijgekomen
groetjeeeeeeeees



Het kan een bijwerking zijn... maar het is niet zo dat je 10 kilo bij komt hoor

Ben zelf 5 kilo aangekomen door de pil... at/bewoog, niet meer of minder als normaal...

Pagina's : [1] 2