Bekijk volle/desktop versie : Van Hooidonk:adriaanse is de man



14-05-2007, 16:37
In navolging van interim-trainer Leo Beenhakker heeft ook de afzwaaiende Pierre van Hooijdonk gepleit voor Co Adriaanse als de nieuwe trainer van Feyenoord. De spits liet dit weten na afloop van het 1-1 gelijkspel tegen FC Gronigen, waardoor de Rotterdammers werden uitgeschakeld voor UEFA Cup-voetbal.

“Co Adriaanse zou de ideale man zijn voor deze ploeg. En als ik dat zeg spreek ik ook namens andere jongens in de groep,” aldus de routinier die gisteren zijn laatste wedstrijd speelde in het betaalde voetbal.

”Ze hebben iemand nodig die de discipline flink aanhaalt. Ik weet van jongens die eerder met hem hebben gewerkt dat je bij hem geen dag kan verslappen. Hij kan Feyenoord er weer bovenop helpen,” zegt de oud-international.

Volgens Tien zou er nog geen contact zijn opgenomen met Adriaanse door de clubleiding van Feyenoord, maar gezien de huidige situatie van de coach in Oekraïne lijkt een terugkeer naar Nederland niet ondenkbaar.

Adriaanse staat met zijn ploeg Metallurg Donetsk op een tegenvallende elfde plaats, en de communicatie tussen hem en zijn spelers zou met name door de taalbarrière niet optimaal verlopen.

Naast Adriaanse zingen ook de namen van de Noorse coach Trond Sollied (ex-Club Brugge, Olympiakos) en Mario Been (nu trainer NEC) nadrukkelijk rond in Rotterdam-Zuid.