Bekijk volle/desktop versie : 2.745 vrouwen in België zijn seksueel verminkt



Pagina's : [1] 2

14-05-2007, 16:08
BRON

2.745 vrouwen in België zijn seksueel verminkt
Het aantal seksueel verminkte vrouwen wordt in België volgens de recentste cijfers geschat op 2.745.

Het aantal jonge meisjes tot 14 jaar dat risico loopt besneden te worden en dus verminkt te raken, bedraagt 534. Deze gegevens van onderzoekster Els Leye werden vrijdag in de Kamer bekendgemaakt op een actiedag tegen vrouwenverminking.

Wereldwijd zijn er zo’n 130 miljoen vrouwen seksueel verminkt, vooral in Afrika. Jaarlijks treft dit lot minstens 2 miljoen meisjes. Het gros van de seksueel verminkte vrouwen komt uit Ghana (343), vóór Congo (331) en Guinea (240). De cijfers zijn bijna zeker een onderschatting, omdat de asielzoekers en illegalen niét in de statistieken zitten.

In België gebeurt de verminking steeds vaker in keukens of achterkamertjes. Sommige allochtone ouders reizen met hun meisjes naar het herkomstland om ze daar te laten uitvoeren. Ze denken dat de meisjes anders niet aan een fatsoenlijke man geraken.

Seksuele verminking van meisjes is in België strafbaar met maximum 7 jaar als er geen enkel verder nadeel is, zelfs als de ouders de besnijdenis in het buitenland lieten uitvoeren. Die straf wordt 15 jaar als het meisje overlijdt, maar tot nu was er nog geen enkel proces en de politie heeft geen weet van officiële klachten.

Infibulatie
Bij seksuele verminking wordt een deel van de clitoris weggesneden, zodat de vrouw niet meer seksueel kan genieten. Bij infibulatie wordt zelfs de vagina daarna dichtgenaaid.

In Afrika wordt dit meestal gedaan door ‘besnijdsters’, die vaak met dezelfde schaar of scherf meerdere meisjes bewerken, zodat de aidsbesmetting toeneemt. Het risico op onvruchtbaarheid verviervoudigt bij infibulatie en ook het risico op doodgeboren baby’s stijgt enorm.

Staatssecretaris voor het Gezin Giséle Mandaila stelde vrijdag haar actieplan voor. Ze wil het aanzetten tot seksuele verminking bij vrouwen of het bejubelen daarvan strafbaar maken, net zoals aanzetten tot vreemdelingenhaat nu al strafbaar is.

Bovendien overweegt ze om tijdens het verplicht medisch schoolonderzoek van kinderen ook de geslachtsorganen te doen bekijken, zoals in Frankrijk al gebeurt. Ook gingen er stemmen op voor een absolute verplichting voor artsen om seksuele verminking te melden. Nu beroepen artsen zich nog al te vaak op het beroepsgeheim.

14-05-2007, 16:09


Das mooi kut.

14-05-2007, 16:14

Citaat door lemster:
Das mooi kut.

Ik denk dat een besneden vrouw niet kan lachen met dit zinnetje.
Maar hé..zolang het je eigen kut niet is kan je er eens leutig over doen.

14-05-2007, 16:17

Citaat door rijmaran:
Ik denk dat een besneden vrouw niet kan lachen met dit zinnetje.
Maar hé..zolang het je eigen kut niet is kan je er eens leutig over doen.


Wat zit je nu weer moeilijk te doen ouwe?

14-05-2007, 16:21



Citaat door lemster:
Wat zit je nu weer moeilijk te doen ouwe?


Moeilijk doen?

Ik ben het in deze wel eens met Rijmaran.

Besnijdenis (en vooral de meest extreme vorm) is geen onderwerp om grappen over te maken. Het is een gruwelijke mishandeling van de vrouw die vaak ernstige gevolgen heeft voor die vrouw haar gezondheid. Velen hebben er de rest van hun leven last van.

Daar maak je geen grappen over.

14-05-2007, 16:37

Citaat door Peej:
Moeilijk doen?

Ik ben het in deze wel eens met Rijmaran.

Besnijdenis (en vooral de meest extreme vorm) is geen onderwerp om grappen over te maken. Het is een gruwelijke mishandeling van de vrouw die vaak ernstige gevolgen heeft voor die vrouw haar gezondheid. Velen hebben er de rest van hun leven last van.

Daar maak je geen grappen over.



dit is echt niet iets waar ik mee kan lachen, hoor. als vrouw stel ik me echt voor van: stel dat was ik! mijn ouders zijn gelukkig nog heel normale moslims.

wat ik me eigenlijk afvraag... ik heb dit nog nooit in mijn vriendenkring(die voornamelijk uit marokkaanse moslima's en moslims bestaat) gehoord. gebeurd dit bij ons marokkanen ook nog, hier in België of NL?
of is dit meer een fenomeen dat zich voordoet bij zwarten(en dit bedoel ik echt niet rascistisch, hoor)?

14-05-2007, 16:45

Citaat door lemster:
Wat zit je nu weer moeilijk te doen ouwe?

Ik ben in de veronderstelling dat je kutje niet verminkt is en je dus nog volop kan genieten van je clitoris.
Men zou denken dat vrouwen die zelf niet verminkt zijn griezelen van die verminkingen..maar je hebt natuurlijk altijd van die weinig fijn besnaarde mensen die er grapjes over maken.
Walgelijke uitlatingen inzake dit soort mishandelingen is dus niet enkel voorbehouden aan een klein percentage mannelijke idioten dat hier rondzwerft..sommige vrouwtjes doen lekker mee.
Zoals ik zei, zolang het je eigen kut niet is...valt het best wel mee hé.

14-05-2007, 16:58

Citaat door merjemke:
dit is echt niet iets waar ik mee kan lachen, hoor. als vrouw stel ik me echt voor van: stel dat was ik! mijn ouders zijn gelukkig nog heel normale moslims.

wat ik me eigenlijk afvraag... ik heb dit nog nooit in mijn vriendenkring(die voornamelijk uit marokkaanse moslima's en moslims bestaat) gehoord. gebeurd dit bij ons marokkanen ook nog, hier in België of NL?
of is dit meer een fenomeen dat zich voordoet bij zwarten(en dit bedoel ik echt niet rascistisch, hoor)?


Meisjesbesnijdenis is een van oorsprong cultureel fenomeen wat met name voorkomt in Afrika. Het is al veel ouder dan de islam. Maar toen de islam verder groeide en zich ook over delen van Afrika uitstrekte heeft zij er nooit iets aan gedaan om dit walgelijke gebruik te bestijden.
Overigens heeft het christendom tijdens háár hersenspoelende imperialisme ook nooit iets gedaan tegen meisjesbesnijdenis.

Beide religies wilden zoveel mogelijk zieltjes winnen en waren er niet op uit om de volkeren die ze wilden bekeren tegen de haren in te strijken door ze hun tradities af te nemen.

De streken waar meisjesbesnijdenis nog in de meest hevige vorm bestaat liggen voornamelijk in gebieden waar de Islam de grootste godsdienst is. Veel mensen in de loop der eeuwen wijsgemaakt dat besnijdenis een eis van de islam is.
Hoewel dit volgens mij niet het geval is hebben de islamitische geestelijken er nooit iets aan gedaan om deze walgelijke gewoonte te verbieden en uit te bannen.
En dat vind ik behoorlijk verwijtbaar gedrag.

In de meeste van die landen is er ook geen wetgeving tegen Meisjesbesnijdenis. De regeringen laten deze walgelijke mishandelingen gewoon toe.



Citaat:
Waar en wie?

Meisjesbesnijdenis treft een geschatte 100 tot 140 miljoen meisjes en vrouwen in de wereld. Het komt voor in 28 Afrikaanse landen en bij bevolkingsgroepen in een aantal landen in het Nabije Oosten en in Azië. In Somalië, Djibouti, Noord-Soedan en Mali worden bijna alle meisjes besneden en wordt veelal de meest ingrijpende vorm - infibulatie - toegepast. Tot in de jaren vijftig werd in delen van West-Europa en in de Verenigde Staten clitoridectomie als medische ingreep toegepast bij meisjes met hysterische klachten.
Besnijdenis vindt meestal plaats bij jonge meisjes, de exacte leeftijd verschilt per land. Bij Somalische meisjes ligt de leeftijd tussen de 6 en 10 jaar, in ieder geval vóór de eerste menstruatie. De ingreep vindt vaak plaats tijdens schoolvakanties, zodat de meisjes kunnen herstellen. Over het uitvoeren van meisjesbesnijdenis in Nederland bestaan geen harde gegevens. Het is een publiek geheim dat families meisjes naar het buitenland sturen om de ingreep daar te laten uitvoeren.

BRON: http://www.meisjesbesnijdenis.nl/waar.html

Klik hier ===> http://www.meisjesbesnijdenis.nl/afrika.html voor een landkaart.

14-05-2007, 17:45

Citaat door rijmaran:
Ik ben in de veronderstelling dat je kutje niet verminkt is en je dus nog volop kan genieten van je clitoris.
Men zou denken dat vrouwen die zelf niet verminkt zijn griezelen van die verminkingen..maar je hebt natuurlijk altijd van die weinig fijn besnaarde mensen die er grapjes over maken.
Walgelijke uitlatingen inzake dit soort mishandelingen is dus niet enkel voorbehouden aan een klein percentage mannelijke idioten dat hier rondzwerft..sommige vrouwtjes doen lekker mee.
Zoals ik zei, zolang het je eigen kut niet is...valt het best wel mee hé.



Over alles wordt gegrapt. Over honger in Afrika, over Dutroux, over terrorisme. Maar goed, als je er over wilt vallen. Ik hou je niet tegen. Gaat vooral verder met je gemoraliseer.

14-05-2007, 17:51

Citaat door lemster:
Over alles wordt gegrapt. Over honger in Afrika, over Dutroux, over terrorisme. Maar goed, als je er over wilt vallen. Ik hou je niet tegen. Gaat vooral verder met je gemoraliseer.

Dat jij een gebrek aan moraal hebt is niet mijn fout.
Toch leuk dat je zo graag lacht met de verminkingen aangebracht aan 130.000.000 meisjes..echt kut hoor.

14-05-2007, 17:57
Ik dacht dat superklit hirsiweetikveelhoezeechtheet alle besnijdenissen al had verbannen.

14-05-2007, 18:05

Citaat door rijmaran:
Dat jij een gebrek aan moraal hebt is niet mijn fout.
Toch leuk dat je zo graag lacht met de verminkingen aangebracht aan 130.000.000 meisjes..echt kut hoor.




Kijk. Wat je nu schrijft (over mij) vind ik ook humor maar ik gok zo dat je dat niet hetzelfde ziet.

14-05-2007, 18:11



Citaat door lemster:
Das mooi kut.


Nee, das lelijke kut
Iesj maar voor de helft werken

14-05-2007, 18:12

Citaat door dr_Klon:
Nee, das lelijke kut
Iesj maar voor de helft werken


Ik vind jou niet zo grappig. Mijn opmerking daarentegen was wel weer grappig. Een woordenspeling, weetje.

14-05-2007, 18:18

Citaat door lemster:
Ik vind jou niet zo grappig. Mijn opmerking daarentegen was wel weer grappig. Een woordenspeling, weetje.
Is ook niet grappig, anders had ik deze niet gebruikt.

Pagina's : [1] 2