Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk natte eczeem



13-05-2007, 21:27
wie kent het, en wie heeft er ervaring mee.

mijn zoontje heeft het sinds twee dagen op zijn gezicht, en het verdubbelt met de dag kwa grootte. begon vrijdagavond als een klein puistje op zijn oor en kin, gisteren werd het een blaar die openbarste, en die constant nat was door pus, en vandaag was ie dubbel zo groot, ga morgen naar de huisarts ermee... wie heeft er ervaring mee?

13-05-2007, 21:34


Mijn dochter heeft sinds vanochtend ook van die puistjes eerst was het er 1 onder haar neus en nu twee onder haar neus en 1 onder haar ogen
Ik zit ook te denken wat het is hoop dat het morgen weer weg is. Ik zou niet weten wat het kan zijn misschien waterpokken?

13-05-2007, 21:39
ik dacht ook eerst aan waterpokken, was gister bij mijn ma en die zei dat het geen waterpokken zijn. mijn broer vertelde me dat het natte eczeem heette.. heb het opgezocht op het net en de kenmerken waren inderdaad hetzelfde als wat mijn zoontje heeft.

13-05-2007, 21:59
O oke meid ik hoop dat het snel over is dan je moet zeker medicijnen gebruiken voor hem.

Ik hoop dat het niet bij Helin is.

13-05-2007, 22:20


http://www.huidinfo.nl/kindereczeem.html

13-05-2007, 22:25
Ik denk dat het geen eczeem is,maar acne...

13-05-2007, 22:31
http://www.huidarts.com/cgi-bin/patinfo.pl?cgifunction=form&fid=1171880181

13-05-2007, 22:59
volgens mij kan het ook krentebaard zijn. want die verspreid zich in een rap tempo en is zeer besmettelijk.

het begint meestal rond de neus en mond. en het ziet er op den duur heel erg vies uit.

antibiotica en fuscidin(ofzoiets)zalf is het enige wat helpt.


ik heb nooit van natte exceem gehoord. ik effe googlen.

13-05-2007, 23:39
mijn zoontje heeft een paar maanden geleden ook zoiets gekregen. van de dokter hier in nederland kreeg ik er niks voor dus heb ik hem in bad gedaan met zeezout die ik bij de reformwinkel haalde.

binnen 2 dagen elke dag in bad was het zo goed als over

sterkte!

14-05-2007, 16:58

Citaat door roemaisa78:
volgens mij kan het ook krentebaard zijn. want die verspreid zich in een rap tempo en is zeer besmettelijk.

het begint meestal rond de neus en mond. en het ziet er op den duur heel erg vies uit.

antibiotica en fuscidin(ofzoiets)zalf is het enige wat helpt.


ik heb nooit van natte exceem gehoord. ik effe googlen.
dit is hetgene wat de dokter me vanmorgen vertelde, het is een huidontsteking volgens hem, en heb er inderdaad antibiotica en fucidin voor gehad. het zit er inderdaad heel vies uit. volgens hem zou ik binnen twee dagen resultaat zien en niet meer gaan etteren, het zou drogen en niet meer uitbreiden, dus het is afwachten. mocht het zich wel uitbreiden of op andere plekken verschijnen dan zou het volgens hem een ontsteking zijn in zijn bloed en moet ie direkt worden opgenomen ghair inshaallah

14-05-2007, 17:24

Citaat door oem_ayman:
dit is hetgene wat de dokter me vanmorgen vertelde, het is een huidontsteking volgens hem, en heb er inderdaad antibiotica en fucidin voor gehad. het zit er inderdaad heel vies uit. volgens hem zou ik binnen twee dagen resultaat zien en niet meer gaan etteren, het zou drogen en niet meer uitbreiden, dus het is afwachten. mocht het zich wel uitbreiden of op andere plekken verschijnen dan zou het volgens hem een ontsteking zijn in zijn bloed en moet ie direkt worden opgenomen ghair inshaallah
ow wat sneu voor hem. lahieshafie.

je moet heel erg uitkijken met andere kinderen. want het is zeer besmettelijk.

wat dat laatste betreft die arts van jouw overdrijft.

mijn zoontje heeft het gekregen van een meisje die het op haar gezicht had. maar mijn zoontje kreeg het niet op zijn gezicht maar op de binnenkant van zijn dijbeen.

en die groeide echt met een paar uur. het heeft bij mij meer dan twee weken geduurd. hij heeft daarom ook twee antibiotica kuren gehad. maar dat kwam omdat het bij weg was maar zijn broertje en zusjes hadden het ook daarna. toen waren hun beter kreeg hij het weer.

en je moet ook consequent smeren.

want je houd er lelijke litekens aan over als het te lang duurt.