Bekijk volle/desktop versie : scheiding voordat je lichaamlijk contact hebt!



Pagina's : [1] 2

31-07-2002, 16:16
salaam

Ik ben een meisje van 20 jaar en ben al 2 jaar getrouwd met mijn neef tenminste op papier en nog geen bruiloft gehad.Maar ik wil niet met hem verder omdat ik weet dat hij alleen maar met mij trouwt om de papieren en dat heeft hij letterlijk tegen mij gezegd!Maar ik heb nog een probleem ik hou van iemand anders en ik weet dat mijn ouders hier moeilijk over gaan doen want ze zullen zeggen dat ik dus niet wil trouwen omdat ik verliefd ben op iemand anders!Mijn (man) wil niet scheiden want hij wil naar europa en ik weet nu niet wat ik moet doen zouden jullie mij advies kunnen geven???????/

Van een wanhopig meisje

31-07-2002, 16:45



Citaat:
Origineel gepost door yasminar
salaam

Ik ben een meisje van 20 jaar en ben al 2 jaar getrouwd met mijn neef tenminste op papier en nog geen bruiloft gehad.Maar ik wil niet met hem verder omdat ik weet dat hij alleen maar met mij trouwt om de papieren en dat heeft hij letterlijk tegen mij gezegd!Maar ik heb nog een probleem ik hou van iemand anders en ik weet dat mijn ouders hier moeilijk over gaan doen want ze zullen zeggen dat ik dus niet wil trouwen omdat ik verliefd ben op iemand anders!Mijn (man) wil niet scheiden want hij wil naar europa en ik weet nu niet wat ik moet doen zouden jullie mij advies kunnen geven???????/

Van een wanhopig meisje
Een bruiloft wil niets zeggen, een huwelijk wordt niet bezegeld door een feest. Als de papieren zijn getekend en jullie zijn voor de islam getrouwd, dan zijn jullie man en vrouw. Er zit dus niets anders op dan een formele scheiding. Ik heb gehoord dat het voor een vrouw die voor de Marokkaanse wet getrouwd is, heel moeilijk van haar man kan afkomen.

Maar als ik je advies zou moeten geven, dan zou ik als eerste met iemand binnen de familie praten die je kunt vertrouwen, meestal is dit de moeder.

31-07-2002, 16:58
mijn god.......wat heb jij een groot probleem....wallah ik zou niet weten wat ik tegen je moet zeggen , behalve dat ik het zwaar klxte voor je vind!....voordat je met je mams gaat praten..heb je een goede band met haar ?.....kan je overweg met je moeder....vraag deze vragen eerst bij je zelf af......voordat je met moederlief gaat praten!.....

01-08-2002, 14:33
salaam fatima,

ik wil je vragen of je mij kan vertellen hoe jij je eigen scheiding hebt geregeld ik ga er vanuit dat je dat in marokko hebt gedaan?? Maar ik wil daar niet naar toe gaan omdat ik bang ben dat ze weer voodoo bij me gaan doen want zo ben ik dus getrouwt.

Gr Yasminar

01-08-2002, 14:51


hoi
zolang er geen sexuele contact is geweest ben je voor de islam niet getrouwd.het is formeel wel zo maar er moet eerste een feest gegeven worden en een huwelijks nacht volgen dan pas ben je echt officieel getrouwd volgens de islam

01-08-2002, 14:54
een ding is zeker niets doen tegen je wil in.
Ik weet niet of dit ook voor jou geldt
maar ik hoor vaak dat ze niet meer willen
maar het de ouders niet durven te vertellen
mijn ouders hebben daar niets over te zeggen
en niet omdat ik een jongen ben maar als mijn
zus zoiets zou overkomen zou ze gewoon zeggen
ik zie het niet meer zitten doei
en weg is die gene

=ciao for now=

01-08-2002, 14:55
okok,

Zolang je heb getekend ben je vor de Marokkaanse wet getrouwd,
en marokkanen kenne heel veel poespas,
wat ik zou aanraden is om je vader bijv achter de scheidingspapieren
te laten gaan,als jij wil scheiden kan dat, ook al zit er heel veel
bureaucratie bij ons marokkanen!

Een ding, Je moet Clean komen met je ouders,
das belangrijkste!

01-08-2002, 15:18

Citaat:
Origineel gepost door Timoucha


Dat wil ik je ook nogmaals zeggen, vertel alles aan je ouders , vertel ze dat je het niet meer ziet zitten en gewoon de waarheid van wat hij tegen jou heeft gezegd en hoe jij je voelt bij het huwelijk........... je zult verrast staan......... je ouders hebben ook harten en begrijpen zulke dingen!
Wij marokkanen laten dat soort dingen niet merken,
maar ze zijn wel degelijk begrijpelijk!!

Understanding :boogie:

01-08-2002, 15:36
he fatima,

Ik waardeer het heel erg dat ik alles mag vragen.Het grote probleem dat ik heb is dat ik geen goeie relatie heb met mijn vader en mijn moeder weet ervan maar die kan hier niks over zeggen maar je weet dat er roddels gaan komen zo is het bij de marokkanen en daar is mijn moeder heel erg bang voor!en ik heb ook broers en die weten het nog niet maar ik weet dat als ik het hun vertel dat ze dan mijn 'man' echt goed duidelijk gaan maken dat hij fout bezig maar ik wil geen geweld want zo word hij alleen maar erger en hij is heel erg koppig en gemeen en ik geef al 2 jaar aan dat ik niet met hem wil trouwen maar ik werd altijd de mond gesnoerd omdat iedereen hem zo geweldig vind en nu is de ware ik omhoog gekomen!En je gaf aan dat ik het hem vriendelijk moet uitleggen maar met hem valt er niet te praten hij heeft gezworen op gods naam dat hij nooit zal tekenen!

beslamma

01-08-2002, 15:39
Ik zou zeggen,
teken dan zelf
toon initiatief
beetje ruggegraat hebben
ff doorbijten gewoon op je tandvlees
ook al is het niet leuk maar het is je eigentoekoemst
ik zou zeggen dorozetten zelfs al moet je alleen gaan!
het is jouw leven jouw toekoemst als jij niet wil vechten voor jezelf
wie wil dat dan wel!?

PB!

03-08-2002, 18:29

Citaat:
Origineel gepost door Fouzia19
mijn god.......wat heb jij een groot probleem....wallah ik zou niet weten wat ik tegen je moet zeggen , behalve dat ik het zwaar klxte voor je vind!....voordat je met je mams gaat praten..heb je een goede band met haar ?.....kan je overweg met je moeder....vraag deze vragen eerst bij je zelf af......voordat je met moederlief gaat praten!.....
Ik wil even het volgende kwijt: Wat kan iemand die zulke moeilijke problemen heeft, met zulke woorden als: ik vind het zwaar kl.o.te voor je en goh wat heb jij een groot probleem en ik weet niet wat ik moet zeggen? Je maakt het alleem maar erger voor haar. Geef haar gewoon tips die ze kan gebruiken. Als je niets kan verzinnen, zeg je toch niets? Het gaat erom dat je het niet erger lmaakt dan het al is. Dat wilde ik even zeggen.

05-08-2002, 08:30
salaam fatima,

Ik heb dit weekend me schoonmoeder gebeld om haar te vertellen dat ik niet meer trouwen met haar zoon en ze nam het niet echt goedop!ze begon me dingen te verwijten en me moeder en haar familie zwart te maken en waarom dat weet ik niet want me moeder heeft zich er nooit mee bemoeid.Toen ik haar vroeg of ze met haar zoon wil praten om de scheiding te tekenen zwor ze op gods naam dat ik alles zelf moest regelen en dat haar zoon niks zal tekenen totdat ik naar marokko kom.Ik ben wel heel erg bang om daar naar toe te gaan want volgens mij wil ze iets gaan doen want ze bleef herhalen dat ik daar naar toe moest komen en het rare is ze zei dat ik met me moeder of broers moet komen geeneens me vader terwijl dat haar broer is!ze zei ook dat ik al het geld dat haar zoon heeft uitgegeven dat ik dat moest terug betalen en toen ben ik bijdehand geworden want ik heb het belangerijkste in mijn leven opgegeven en dat was mijn studie ik werk nu al 2 jaar !en haar zoon heeft niks gedaan in 2 jaar niet gewerkt en niet gestudeerd!Ik ben wel blij dat het grootste deel van de familie achter mij staat maar ze waren wel geschokt want ik ben een heel stil meisje en laat meestal alles over me heen komen en maar dit is de grootste stap die een islamitisch meisje kan maken!!!!!!!!!!!!!!

05-08-2002, 11:19



Citaat:
Origineel gepost door Najib26

Een bruiloft wil niets zeggen, een huwelijk wordt niet bezegeld door een feest. Als de papieren zijn getekend en jullie zijn voor de islam getrouwd, dan zijn jullie man en vrouw. Er zit dus niets anders op dan een formele scheiding. Ik heb gehoord dat het voor een vrouw die voor de Marokkaanse wet getrouwd is, heel moeilijk van haar man kan afkomen.

Maar als ik je advies zou moeten geven, dan zou ik als eerste met iemand binnen de familie praten die je kunt vertrouwen, meestal is dit de moeder.
Beste Najib26

jij zegt dat het voor een vrouw moeilijk is om van haar man af te komen als ze voor de marokaanse wet is getrouwd..

Ik was 18 toen ik voor de marokaanse wet ging trouwen met een jongen ik zal je een ding zeggen ik dacht dat ik dood ging wat ik heb meegemaakt in marokko en hier.

Nou een vrouw heeft totaal geen recht dat heb ik toch wel geleerd hoor.
En daar kan ik niet mee omgaan en nu nog steeds niet ik kan er zo kwaad over worden..

Soussia

05-08-2002, 12:00
Het probleem ligt ook een deel aan marokko.Het word tijd dat ze de wetten veranderen in verband met echtscheiding.De meeste mensen daar willen alleen geld en ze sturen je naar ginder en daar niet normaal.
De mentaliteit van de mannen moet dringend verandert worden.Ik hoor altijd dezelfde mijn ex man wilt niet scheiden.En dan praat ik zowel over de mannen van hier en van Marokko.
Waarom doen de meeste mannen zo moelijk.Is het gewoon om wraak te nemen of om het laatste woord te hebben???

05-08-2002, 19:54
Yasminar , je komt over als een slim meisje die weet wat ze wilt : Je leven NIET delen met bovenstaande persoon ...Wie gaat je dwingen ? Niemand Nothing Nada...

Je moet niet vergeten dat Marokkanen de grootste ratten op deze wereld zijn , dus daarheen gaan is niet bepaald een slimme zet ( Voodoo , Geweld en dan nog die Marokkaanse Middeleeuwse Bureaucratie )...

Ik vind het knap van je dat je voor jezelf op komt en je de poging doet om het probleem op te lossen ...Want deze gast is niet voor je bestemd...

Wees sterk en laat je gewoon niet gek maken ... Ik ga voor je Duimen...En speel open kaart met je broers , je broers gaan aan jou hand staan en geloof me dat dat alleen maar Positief is ( druk op je ouders en dergelijke )....

Marokkanen nigh , soms schaam ik me voor dit soort praktijken...Ouders die hun dochter verplichten om met iemand te trouwen puur om de naam hoog te houden...

Pagina's : [1] 2