Bekijk volle/desktop versie : Huwelijk in de moskee



Pagina's : [1] 2

13-05-2007, 11:39
Salaam alaikoem allemaal,


Ik zou graag mijn huwelijk willen vieren in een moskee enkel vraag ik me dan af hoe het in zijn gang gaat. Ben namelijk nooit naar een huwelijk in een moskee geweest(helaas maak je zulke dingen zelden mee tegenwoordig) Zou iemand die hier wat meer van weet in details kunnen uitleggen hoe het in zijn gang gaat. Dus waar moet er allemaal voor gezorgd worden? En hoe zit het met de bruid wat moet zij doen?


Djazakoem Allahugairan

13-05-2007, 11:49


Salaam ou alaikoum,

Ik ben heel toevallig gister naar een bruiloft in de moskee gegaan en het heeft mij ook geinspireerd.
Het was heel bijzonder en de sfeer was mashaAllah mooi.
De imam had een lezing gegeven over het huwelijk, er waren koran recitaties, een doua en een kwis. Natuurlijk gingen we ook samen bidden. de dames hadden een bandir en gingen anashid zingen. En voor de kinderen was er volop speelgelegenheid, dus die hadden zich uitstekend vermaakt.
En als bedankje kregen we een wodoe-emmer met een aantal islamitische boekjes.
De bruid zat in het begin, maar later mengde ze zich eigenlijk met de gasten, wat ik geweldig vond.

Ik heb nog nooit zo'n mooie bruiloft meegemaakt, echt mashaAllah

Owja en voor de kinderen was er friet!!!

Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb, inshaAllah zal je een mooie bruiloft hebben met veel zegeningen.

13-05-2007, 13:19

Citaat door Juf_Nora:
Salaam ou alaikoum,

Ik ben heel toevallig gister naar een bruiloft in de moskee gegaan en het heeft mij ook geinspireerd.
Het was heel bijzonder en de sfeer was mashaAllah mooi.
De imam had een lezing gegeven over het huwelijk, er waren koran recitaties, een doua en een kwis. Natuurlijk gingen we ook samen bidden. de dames hadden een bandir en gingen anashid zingen. En voor de kinderen was er volop speelgelegenheid, dus die hadden zich uitstekend vermaakt.
En als bedankje kregen we een wodoe-emmer met een aantal islamitische boekjes.
De bruid zat in het begin, maar later mengde ze zich eigenlijk met de gasten, wat ik geweldig vond.

Ik heb nog nooit zo'n mooie bruiloft meegemaakt, echt mashaAllah

Owja en voor de kinderen was er friet!!!

Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb, inshaAllah zal je een mooie bruiloft hebben met veel zegeningen.


BarakeLlahu fiek voor je antwoord!

Mag ik je vragen waar de bruid zat en wat ze aanhad. En hoe bedoel je speelgelegenheid voor de kinderen?En Rond welke tijdstip werd die gehouden en tot hoelaat?

(alvast bedankt)

13-05-2007, 13:54
In het begin zat de bruid op een sedari. En daarna zat ze gewoon met de rest op de grond zeg maar.
qua speelgelegenheid hadden ze een soort hoekje gemaakt met slingers. En daar stond een klein luchtkussen, een ballenbak en er lagen balonnen, de kinderen konden er helemaal hun gang gaan, er was dus wel lawaai maar niet storend.
Het was vanaf l3asr en na el3icha begonnen mensen naar huis te gaan.

13-05-2007, 14:52


Salaamu'Aleikom,

Heeft iemand insha'Allah bewijs dat je een walima mag vieren in de moskee? Barak Allaahu fiekum.

13-05-2007, 15:27


masha-Allah!!

zou dat ook graag willen, maar wat had het bruidje aan, gweeon een takchita? en ging het met het eten?

13-05-2007, 16:30

Citaat door Juf_Nora:
In het begin zat de bruid op een sedari. En daarna zat ze gewoon met de rest op de grond zeg maar.
qua speelgelegenheid hadden ze een soort hoekje gemaakt met slingers. En daar stond een klein luchtkussen, een ballenbak en er lagen balonnen, de kinderen konden er helemaal hun gang gaan, er was dus wel lawaai maar niet storend.
Het was vanaf l3asr en na el3icha begonnen mensen naar huis te gaan.



Dank je

vraag heb je wel over het hoofd gezien zuster, wat ze namelijk aan had.
Sedari? Dus die moet je er dan zelf daar plaatsen?

14-05-2007, 20:20
Ze had een simpele takchita aan met salham.

De sadari was alleen de matras daarvan zeg maar. dus het was niet zo hoog

14-05-2007, 20:45
Masha,Allah
ik zou ook insha,Allah in de moskee een walima geven lijkt me egt mooi dan in een zaal je kent het wel alles op ze marokkaans en dat wil ik niet ik zou insha,Allah ook wel in de moskee walima geven..

ik heb vraag zuster
hoeveel jurken had ze aan en had ze wel hijaab
en make-up was dat er allemaal..
waren er alleen vrouwen aanwezig of ook mannen maar dan bij mannen kant ...
zijn wel ff belangrijke vragen???? gayr insha,Allah

Salaam aylekoum wa rahmatu Allah wa barakatoe

15-05-2007, 21:20

Citaat door Juf_Nora:
Ze had een simpele takchita aan met salham.

De sadari was alleen de matras daarvan zeg maar. dus het was niet zo hoog



JazakeLlah, dank je voor je antwoord

Nu heb ik een betere kijk en wat betreft make-up. Ik denk niet dat ze dat aan had, ik zou het nochthans niet doen en ik zou het ook houden bij 1thakshita(met hoofddoek). is volgens mij veel aangenamer en kun je genieten van de sfeer en de mensen...


15-05-2007, 21:34
Nog een vraag vergeten

Toen jullie binnenkwamen, zat de bruid er al of kwam ze achteraf binnen(en op welke manier dan)



20-05-2007, 10:11

Citaat door Juf_Nora:
Salaam ou alaikoum,

Ik ben heel toevallig gister naar een bruiloft in de moskee gegaan en het heeft mij ook geinspireerd.
Het was heel bijzonder en de sfeer was mashaAllah mooi.
De imam had een lezing gegeven over het huwelijk, er waren koran recitaties, een doua en een kwis. Natuurlijk gingen we ook samen bidden. de dames hadden een bandir en gingen anashid zingen. En voor de kinderen was er volop speelgelegenheid, dus die hadden zich uitstekend vermaakt.
En als bedankje kregen we een wodoe-emmer met een aantal islamitische boekjes.
De bruid zat in het begin, maar later mengde ze zich eigenlijk met de gasten, wat ik geweldig vond.

Ik heb nog nooit zo'n mooie bruiloft meegemaakt, echt mashaAllah

Owja en voor de kinderen was er friet!!!

Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb, inshaAllah zal je een mooie bruiloft hebben met veel zegeningen.




Deze bruiloft komt mij heel bekend voor, Was deze bruiloft niet in Nijmegen zuster ??

20-05-2007, 12:16


vergeet niet dat ongesteld vrouwen niet in de moskee mogen zitten

20-05-2007, 13:18

Citaat door MohamedMaroc:
vergeet niet dat ongesteld vrouwen niet in de moskee mogen zitten



Precies.. wat ik ook zag dat vrouwen geen eens wisten wanneer je de moskee binnenkomt moet bidden en salaat moet verichten . En dat vrouwen gingen bidden met nagellak wat ik ook best raar vond
Wanneer je in het moskee wilt gaan doen, moet je echt over alles rekening mee houden.

22-05-2007, 19:12

Citaat door MohamedMaroc:
vergeet niet dat ongesteld vrouwen niet in de moskee mogen zitten




Dat mag wel, met el eid, zei de imaam dat iedereen mag komen, ook de ongestelde. Dat zegtie ook als het geen el eid is.

Pagina's : [1] 2