Bekijk volle/desktop versie : mag je hoofdoek af doen voor een verloofde



Pagina's : [1] 2

13-05-2007, 10:43
weet iemand of je hoofdoek mag afdoen voor je verloofde
dankje wel alfast

14-05-2007, 15:03


selaam zuster wat ik wel weet is dat het nog niet toe gestaan is omdat je nog niet getrouwt bent je mag je zina niet laten zien als je begrijpt wat ik bedoel selaam:P ps dit is wel wat ik tot nu toe weet mogen allah je daar me everder helpen en de andere zuster natuurlijk

selaam zuster esma

15-05-2007, 12:01

Citaat door madiha18:
weet iemand of je hoofdoek mag afdoen voor je verloofde
dankje wel alfast

Ik denk wallaho a3lam, het mag wel. je verloofde mag je haar zien waar anderen bij zijn.

15-05-2007, 23:01
ik zou het niet weten

16-05-2007, 00:16


verloofd wilt nog niet zeggen dat die jou toebehoort, het is beter van niet

16-05-2007, 09:09

Citaat door esmoe:
selaam zuster wat ik wel weet is dat het nog niet toe gestaan is omdat je nog niet getrouwt bent je mag je zina niet laten zien als je begrijpt wat ik bedoel selaam:P ps dit is wel wat ik tot nu toe weet mogen allah je daar me everder helpen en de andere zuster natuurlijk

selaam zuster esma

juist

16-05-2007, 17:20
Natuurlijk mag het niet. Zolang jullie wettelijk niet zijn getrouwd (op papier dus) mag hij hem niet eens je hand reiken.

Salaam wa3alaikoem.

16-05-2007, 17:22

Citaat door abdou01:
Ik denk wallaho a3lam, het mag wel. je verloofde mag je haar zien waar anderen bij zijn.


Geen dingen zeggen als je uit onwetendheid praat.
Praat alleen over dingen waar je kennis over bezit

Gair Insha'Allah.

16-05-2007, 18:29

Citaat door teriefesht:
Geen dingen zeggen als je uit onwetendheid praat.
Praat alleen over dingen waar je kennis over bezit

Gair Insha'Allah.


waarom zou hij onwetend zijn en jij een wetend??
praat jij nu zelf over dingen waarvan jij kennis over hebt??

plaats dan een bewijs

trouwens als jij een bewijs plaats dat men niet mag de zina van een vrouw is geen bewijs in dit geval, maar jij moet een bewijs plaatsen waarin staat dat een serieuse huwelijkskandidaat niet het haar van zijn aanstaade vrouw mag zien

moch het zo zijn dat jij geen bewijs kunt plaatsen dan mag jij er van uitgaan dat jij een onwetend in dit gevalt bent en dat jij voortaan de daad bij je adviezen mag voegen

16-05-2007, 19:03

Citaat door madiha18:
weet iemand of je hoofdoek mag afdoen voor je verloofde
dankje wel alfast



natuurlijk mag je geen hoofdoek afdoen

16-05-2007, 19:04
as- Selaamu 'alaykum,

Zie volgende link: http://www.soennah.com/content/view/497/45/

wa Selaam

Oem Rumaysa

16-05-2007, 19:11
ahlan

Oem Rumaysa

16-05-2007, 19:40



Citaat door MohamedMaroc:
waarom zou hij onwetend zijn en jij een wetend??
praat jij nu zelf over dingen waarvan jij kennis over hebt??

plaats dan een bewijs

trouwens als jij een bewijs plaats dat men niet mag de zina van een vrouw is geen bewijs in dit geval, maar jij moet een bewijs plaatsen waarin staat dat een serieuse huwelijkskandidaat niet het haar van zijn aanstaade vrouw mag zien

moch het zo zijn dat jij geen bewijs kunt plaatsen dan mag jij er van uitgaan dat jij een onwetend in dit gevalt bent en dat jij voortaan de daad bij je adviezen mag voegen


Hij is onwetend als het gaat om dit onderwerp. Hij zet er toch duidelijk bij Allahoe a3lem, en er staat ook duidelijk bij 'ik denk dat het wel mag'
Hij praat dus wel degelijk uit onwetendheid

“O kinderen van Adam, waarlijk, Wij hebben voor jullie kleding nedergezonden om jullie intieme lichaamsdelen mee te bedekken. En het kleed van godsvrucht dat is het beste. Dat zijn een aantal van Allah’s Tekenen. Opdat zij zich laten vermanen.”

“En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun blikken neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun aantrekkelijkheden niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun Khimaar (sluiers) over hun boezems dragen.”

“O Profeet, zeg tot jouw echtgenoten en jouw dochters en de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden (Djilbaab) over zich heen laten hangen.”

“En blijft in jullie huizen en vertoont jullie aantrekkelijkheden niet zoals dat in de vroegere tijd van de onwetendheid werd gedaan.”

Ik hoop jou hierbij genoeg te hebben geïnformeerd. Zo niet, dan lees ik het Insha'Allah wel.

Gair Insha'Allah.

17-05-2007, 14:08
salam,

als je nog niet getrouwd bent met je verloofde dan mag je natuurlijk je hoofddoek niet eraf doen.
Maar als je wel bent getrouwd dan mag het wel.

Dat weet ik wel maar als ik jou was zal ik het aan de geleerde vragen.

17-05-2007, 17:20
ik heb gehoord dat je je hoofdoek mag afdoen bij een verloofde

Pagina's : [1] 2