Bekijk volle/desktop versie : MUllA DADULLAH is gedood!!!!



13-05-2007, 10:07
Eén van de hoogste commandanten van de Taliban in Afghanistan is omgekomen. Mullah Dadullah zou zijn gesneuveld in gevechten met militairen van de Navo en het Afghaanse regeringsleger in de zuidelijk provincie Helmand.

Bijzonderheden over de manier waarop de Talibanleider is omgekomen, zijn niet gegeven."Mullah Dadullah is gedood en zijn lichaam is in Kandahar", is het enige wat is bekendgemaakt.

De dood van Dadullah zou een flinke klap zijn voor de Taliban. Hij leidde de meeste Talibanaanvallen in het zuiden en hij zou achter ontvoeringen van buitenlanders hebben gezeten.




http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007/05/art000001C7951FC78C1A8F.html

13-05-2007, 12:23


rahimahoe Allah wa taqabbalahou mina ashohadaae...amien

http://www.muslm.net/vb/showthread.php?t=230398

13-05-2007, 12:48
Ra7eemuka Llah ya Asadul Islaam

ps: waarom hebben die apen zijn lichaam vrijgegeven aan die pers gieren

13-05-2007, 12:48
Moge allah zijn daden accepteren en hem daarvoor belonen met de hoogste beloning die daarop staat, Allahoma ameen.

wassalaam aleikom wr wb

13-05-2007, 12:52



Citaat door Islamiyyah:
Ra7eemuka Llah ya Asadul Islaam

ps: waarom hebben die apen zijn lichaam vrijgegeven aan die pers gieren


wat denk je zelf

13-05-2007, 13:33
Allaah zegt,


وَلاَ تَحْسَب& #1614;نَّ الَّذِي& #1606;َ قُتِلُو& #1575;ْ فِى سَبِيل&#161 6; اللَّه&#161 6; أَمْوَت& #1575;ً بَلْ أَحْيَا& #1569;ٌ عِندَ رَبِّهِ& #1605;ْ يُرْزَق& #1615;ونَ - فَرِحِي& #1606;َ بِمَآ ءَاتَـه& #1615;مُ اللَّه&#161 5; مِن فَضْلِه& #1616; وَيَسْت& #1614;بْشِرُ&# 1608;نَ بِالَّذ& #1616;ينَ لَمْ يَلْحَق& #1615;واْ بِهِم مِّنْ خَلْفِه& #1616;مْ أَلاَّ خَوْفٌ عَلَيْه& #1616;مْ وَلاَ هُمْ يَحْزَن& #1615;ونَ - يَسْتَب& #1618;شِرُون&# 1614; بِنِعْم& #1614;ةٍ مِّنَ اللَّه&#161 6; وَفَضْل& #1613; وَأَنّ&#161 4; اللَّه&#161 4; لاَ يُضِيع&#161 5; أَجْرَ الْمُؤْ& #1605;ِنِينَ

"En denk niet over degenen, die terwille van God zijn gedood, als doden. Nee, zij zijn levend en bij hun Heer worden hun gaven geschonken. Verheugd, over hetgeen God hun van Zijn overvloed heeft gegeven, zich verblijdend over degenen die achterbleven, en hen nog niet hebben ingehaald, dat er geen vrees over hen zal komen, noch dat zij zullen treuren. Zij verheugen zich over God's gunst en Zijn overvloed en dat God de beloning der gelovigen niet verloren doet gaan".
(Qur'an 3:169 tot 171).



Shahadah is de beste dood wat mensen zoals ons kunnen krijgen. Dit is waar zij voor vochten.

Er is overgeleverd dat op een dag Noeredien Zhinky zat te huilen en mensen vroegen aan hem: "Waarom huilt u?" Hij zei: "Ze hebben zovaak geprobeerd om mij te doden, maar het is ze niet gelukt". De mensen zeiden dat het juist beter was enz, maar hij zei: "Nee, dat betekent dat Allah niet van me houdt en Hij mij niet als martelaar wilt accepteren".

Allaahu Akbar!!!

Let op zijn schone Aqiedah en liefde voor Shahadah op de weg van Allaah!

Jabir zei: "De verminkte lichaam van mijn vader werd naar de Boodschapper van Allah gebracht en het werd voor hem geplaatst. Ik ging naar hem toe om zijn gezicht te bekijken, maar mijn metgezellen hielden me tegen. Toen werd het wenende stem van een vrouw gehoord, en er werd gezegd dat het of de dochter of de vrouw van Amr was. De Profeet zei toen: "Waarom huilt zij? De Engelen dekken hem nog steeds met hun vleugels!" (Sahih Bukhari, Deel 4, Boek 53, Hadith 71).

De wens van de Profeet was,

Overgeleverd door Abu Hurairah, dat de Profeet, heeft gezegd: "Als ik het niet moeilijk had gevonden voor mijn volgelingen zou ik bij geen enkele Sarya (leger) achterblijven. Zonder twijfel zou ik op Allah’s weg willen strijden om als martelaar te sterven en dan zou ik weer tot leven willen komen om te strijden en om weer als martelaar sterven". (Sahih Bukhari, Deel 4, Boek 52, Hadith 216).

Wanneer was de laatste keer dat je die Hadith in de moskee hoorde? Wanneer? Dit is de eer van de Shuhadah en dit was de wens van de Profeet. Allah verbiedt ons zelfs om te DENKEN dat ze dood zijn!

Said Ibn Jubair werd gevraagd over wie vrijgesteld is in de volgende vers, “En de bazuin zal worden geblazen en allen die in de hemelen en op aarde zijn, zullen vergaan, behalve degenen die God wilt (behouden)”. (Qur’an 39:68). En hij zei: “Dat gaat over de martelaren. Alles vergaat, terwijl zij (de martelaren) om de Troon van Allah zullen staan met hun zwaarden in hun handen (wegens de eer die zij ontvangen van Allah)”.

De bovenstaande overlevering is betrouwbaar volgens Ad Dhahabi en As Suyuti. Het is gebruikt in de Tafseer van At Tabari en door Imam Bukhari en Al Kabier. Dat toont aan hoeveel eer de Shuhadah hebben in de ogen van Allah.

Moge Allah zijn Shahadah accepteren en hem verenigen met de nabien, de sidiqien, de shuhadah en de salihien. Wa hasuna ulaika rafiqa! Amien!

13-05-2007, 13:35
rahaimualllah