Bekijk volle/desktop versie : Radeloze zuster



12-05-2007, 22:26
Salaam zusters/moeders,

Mijn kindje is nu 1,5 jaar. Mijn schoonfamilie geeft hem chips en snoep kan dit?Ik vind hem gewoon dik worden, hij weegt nu 17 kilo! Mijn man vindt dit normaal en zegt dat een een beetje vet gezond is.
Ik durf mijn schoonmoeder en man niet tegen te spreken omdat ik bang ben ze te beledigen. Ze zijn namelijk zelf ook niet de slankste.
Mijn dochtertje daarintegen krijgt helemaal geen chips of snoep. Zij mag alleen maar fruit eten. Als ze om snoep vraagt, wordt mijn man heel boos.

Ik weet niet wat ik er mee aan moet.

Een radeloze zuster.

12-05-2007, 22:34


Bij mij was het ook het geval ze gaven hun veel slechte dingen. Maar ik heb er geen seconde aangedacht om het niet te zeggen hoor.

Direkt bij de eerste keer heb ik het tegen hun gezegt.
Maar of het geholpen heeft dat is weer iets anders

12-05-2007, 22:38
dat is moelijk ik weet het

ik heb dat vooral als ik naar marokko ga bij mijn schoonfamilie die geven de kids de hele dag door allerlei lekker

Dit terwijl ze bij mij thuis 1 keer per dag een snoepmoment hebben.

Dit heb ik mijn schoonfamilie toen duidelijk gamaakt dat ze hun pas wat mogen geven als ze het aan mij laten zien desnoods bewaar ik het voor ze.

Met wel het resultaat dat de kids bij hun in het gezin hierdoor ook minder door gingen snoepen als wij daar zijn.

OP het begin hebben ze daar ook aanmoeten wennen ook het op tijd naar bed gaan als we bij hun zijn etc .

Maar jah ieder voed zijn kind op zoals hij het zelf wilt .

Het is wel belangrijk dat jij en je man op 1 lijn staan wat opvoeding betreft .

Want dan kun je pas na ja schoonfamilie duidelijk aangeven dat jullie beiden het er niet mee eens zijn. En dan sta je sterker .

12-05-2007, 22:49
je moet er zeker wat van zeggen.het is wel de gezondheid van je kind.laat hun je kinderen fruit geven maar geen snoep.ze krijgen er zwarte tanden van.absoluut niet goed.voor je het weet is hij te dik voor zijn leeftijd.

12-05-2007, 22:51


Salaam,

Dank je voor je reactie. Ik denk dat regels bij mij niet werken omdat mijn man en ik niet op een lijn staan. Mijn man snoept namelijk de hele dag door en kent geen limiet. Ik hoop inshallah dat hij op een dag in ziet dat het slecht is om een kind zoveel snoep te geven

12-05-2007, 23:02
Moeilijk!!
Probeer bij het cb een lijstje je krijgen met wat je kindje per dag ongeveer moet eten. Druk hem dat eens onder zijn neus (en je schoonfam ook). 17 kg voor anderhalf jaar is volgens mij wel aan de zware kant.

12-05-2007, 23:07

Citaat door bellydancefan:
Moeilijk!!
Probeer bij het cb een lijstje je krijgen met wat je kindje per dag ongeveer moet eten. Druk hem dat eens onder zijn neus (en je schoonfam ook). 17 kg voor anderhalf jaar is volgens mij wel aan de zware kant.


Ik ga mijn best doen het in ieder geval mijn man onder de neus te drukken. Het wordt inshallah tijd dat mijn man op diet gaat. Het grote probleem met mijn schoonfamilie is dat ze allemaal aan de zware kant zijn en het absoluut niet in willen zien dat dik zijn niet goed is omdat ze het welvarend vinden.

12-05-2007, 23:13
jou kind jij bent de baaas! het gaat om de gezondheid van je kind meid

12-05-2007, 23:16
Dat is eerlijk gezegd best veel. Mijn zoontje weegt nu met 2 jaar niet eens 17 kilo.

Mijn man snoept ook ongeloofelijk veel. Hij word niet dik, maar ik ben wel bang dat de kleine zijn manier overneemt en dan alsnog later dik word. Zat kindjes die eerst normaal gewicht hebben en dan dik worden.

Zeg desnoods tegen ze dat het niet van de dokter mag. Ze zeggen dat het foute kant met hem gaat. Neem je man een keer mee naar consultatiebureau en dan hoort hij het wel.
Ik bedoel....ik denk wel dat ze je al wat hebben gezegd of niet?

12-05-2007, 23:18

Citaat door ellae:
jou kind jij bent de baaas! het gaat om de gezondheid van je kind meid


Het is inderdaad mijn kind en als het zo door gaat denk ik erover om inshallah bij mijn man weg te gaan. Mijn schoonfamilie hangt me de strot uit met hun vetzucht en ze bemoeien zich teveel met mijn man. Het lijkt wel of mijn man een relatie met zijn moeder heeft en dat ik zijn zusje ben.
Dit is geen normale situatie, ik hoop dat Allah mij leidt en de juiste keuzes laat maken.