Bekijk volle/desktop versie : Stewardess/Grondstewardess!

Pagina's : [1] 2 3

12-05-2007, 21:26
Zijn er hier eventuele Stewardessen of Grondstewardessen? Ik heb al informatie gehad over het beroep Luchtvaartdienstverlening.
Maar wat ik wil weten is: Is het stage lopen voor dit beroep zwaar? En waar heb je stage gelopen, op welke vliegtuigmaatschappij? Ben je grond of lucht-stewardess?

Ik ben erg benieuwd

12-05-2007, 22:59

Citaat door Sniwla:
Zijn er hier eventuele Stewardessen of Grondstewardessen? Ik heb al informatie gehad over het beroep Luchtvaartdienstverlening.
Maar wat ik wil weten is: Is het stage lopen voor dit beroep zwaar? En waar heb je stage gelopen, op welke vliegtuigmaatschappij? Ben je grond of lucht-stewardess?

Ik ben erg benieuwd

ja ik wil heel graag grondstewardess worden, dus ben ook heel erg benieuwd.

13-05-2007, 02:11
Iemand in mijn omgeving werkt freelance als grondstewardess. Verdiend super goed! Als jullie meer informatie willen hebben omtrent deze opleiding/baan, pm mij maar. Ik moet eerst even toestemming vragen of ik haar MSN aan jullie mag geven, maar dat zal volgens mij zeker geen problemen opleveren. Aangezien zij vaker iemand hier leden heeft geholpen die vragen hadden naar werk en studie in de luchtvaart.

13-05-2007, 22:02

Citaat door AzinAtlasyBoy:
Iemand in mijn omgeving werkt freelance als grondstewardess. Verdiend super goed! Als jullie meer informatie willen hebben omtrent deze opleiding/baan, pm mij maar. Ik moet eerst even toestemming vragen of ik haar MSN aan jullie mag geven, maar dat zal volgens mij zeker geen problemen opleveren. Aangezien zij vaker iemand hier leden heeft geholpen die vragen hadden naar werk en studie in de luchtvaart.

wauw, elhamdoulillah.

Heel erg bedankt!
Ik zal je snel gaan pmmen

13-05-2007, 22:36

Citaat door Sniwla:

Ik ben erg benieuwd

Nou je hoeft volgens mij geen stage te lopen. Wel wordt je intern 6 weken opgeleid, en verder moet jeminimaal mbo diploma hebben.
je moet minimaal in het bezit zijn van een havo diploma of mbo diploma op niveau 3 . Verder moet je ook Engels kunnen en is het zeker handig als je nog andere talen kan spreken.

De voornaamste taak bestaat uit het inchecken van passagiers en bagage aan de incheckbalies, helpen bij de selfservice incheck kiosken. Verder controleer je de reisdocumenten en verstrek ik inlichtingen aan passagiers.
Je ziet elke dag heel veel verschillende mensen, nationaliteiten en culturen. Het face to face contact met de passagiers is erg leuk. Elke dag werk je andere tijden en met andere collega�s. Het is erg gemakkelijk dat je een uniform draagt, zo moet je �s morgens nooit uren voor je kleerkast staan.
als je een half jaar in dienst bent, kan je tegen een fikse korting reizen indien er plaats beschikbaar is op het vliegtuig (IPB)

14-05-2007, 20:55
hmm okee bedankt!

15-05-2007, 12:40
Hebben jullie je al in geschreven bij een school?

Ik ga heb me namelijk al ingeschreven thank god!!!!

Commercieel reizen ga ik volgen op niveau 3

15-05-2007, 15:03

Citaat door zusjevanmounir:
Hebben jullie je al in geschreven bij een school?

Ik ga heb me namelijk al ingeschreven thank god!!!!

Commercieel reizen ga ik volgen op niveau 3

nee ik heb me nog niet ingeschreven. ben ik daar al te laat mee..?? .... ik heb gehoord dat je in Tilburg een school heb die speciaal les geven alleen voor stewardess/grondstewardess is dit zo..?

15-05-2007, 19:10

Citaat door stewardess747:
Ik vlieg al heel lang als stewardess, ik kan het iedereen aanraden. je zult veranderen gezien je over heel de wereld komt. je krijgt een interne opleidingen, mits je minimaal HAVO?MBO diploma hebt. Daarna ga je vliegen, eerste jaren voornamelijk veel Europa en iets minder ICA vluchten en na een paar jaar ga je op andere toestellen vliegen en vlieg je minder IT.

Succes meiden

Hoeveel verdiend je?

Ik hoor dat Stewardessen niet goed verdienen..

En bij welk maatschappij werk je?

15-05-2007, 20:43

Citaat door stewardess747:
Ik vlieg al heel lang als stewardess, ik kan het iedereen aanraden. je zult veranderen gezien je over heel de wereld komt. je krijgt een interne opleidingen, mits je minimaal HAVO?MBO diploma hebt. Daarna ga je vliegen, eerste jaren voornamelijk veel Europa en iets minder ICA vluchten en na een paar jaar ga je op andere toestellen vliegen en vlieg je minder IT.

Succes meiden

Mischien een heel stom vraagje maar toch..

Is het weleens voorgekomen dat je bv naar marokko vliegt en daar vervolgens 1 nacht moet overnachten? Hoe gaat dat in zijn werk dan krijg je een hotel of moet je zelf voor een kamertje zorgen?

16-05-2007, 10:04

Citaat door Sniwla:

Ik ben erg benieuwd

best leuk, alleen salaris is echt slecht, voor een dame mischien aantrekkelijk maar zeker niet voor een jonge heer, je moet het leuk vinden.
ik werkte bij Martinair en de collegialiteit was daar onder de maat.
Ben sinds kort wonend in Marseille en werkzaam voor Air France...
heb het heel erg naar mn zin!
Toedeloetjes

16-05-2007, 10:07

Citaat door Zinedine20:
best leuk, alleen salaris is echt slecht, voor een dame mischien aantrekkelijk maar zeker niet voor een jonge heer, je moet het leuk vinden.
ik werkte bij Martinair en de collegialiteit was daar onder de maat.
Ben sinds kort wonend in Marseille en werkzaam voor Air France...
heb het heel erg naar mn zin!
Toedeloetjes

verdiend het slecht...??? Volgens AzinAtlasyBoy hierboven heeft vermeld zou het volgens hem juist super goed verdienen..???

16-05-2007, 14:45

Interessant.

10-06-2007, 10:33
mijn zus is stewardess voor klm cityhopper
ik doe zo een stewardess sgool eigenlijk toerisme

10-06-2007, 10:33
ik heb stage gelopen voor 1 week bij schiphol gwoon schoonmaken en nu 5 maanden in hotel receptie

Pagina's : [1] 2 3