Bekijk volle/desktop versie : Hoe maak ik asperges klaar?



12-05-2007, 18:38
Hoe maak ik asperges klaar??
Heeft iemand misschien een recept waarmee ik asperges kan combineren.
Ik heb ze vandaag voor het eerst gekocht.
Hellup!!!!!!!!!!!!!

12-05-2007, 18:52


Dit vraag ik me ook altijd af. Op mn werk eet ik altijd aspergesoep maar hoe ze het klaar maken geen idee.

12-05-2007, 21:53
Pellen met een dunschiller de kopjes niet aan komen, de poepjes snij je 2 cm af, snij in stukjes van 3 cm,
Dan kook je ze 10 min. in gezouten water,
schud ze half af, dus de helft van het water laat je er bij, voeg er een half bricje room bij, laat terug tot tegen kookpunt komen, en bind het met snelbindmiddel, voeg er goed wat peterselie bij en wat peper, en een geplet hard gekookt ei.

Je kan ook ze bakken in de pan met geklopte eitjes, dus eerst de stukjes afkoken, dan in de pan even laten bakken en daar geklopte eitjes op met veel peterselie.

13-05-2007, 16:39
wil je er een echt culinair-aspergegerecht van maken doe het dan zo:

schil de asperges (halve kilo per persoon) en laat ze een half uur zacht koken met wat zout.
Kook nieuwe aardappeltjes in de schil (eerst goed schoonborstelen!) met wat zout in ± 12/15 minuten.
Gril of stoom 1 mooie zalmmoot per persoon (bestrooi alleen met wat zeezout)
maak een botersaus door: een flink stuk roomboter te laten smelten een aantal gekookte eieren erdoorheen te snipperen en flink wat peterselie in te knippen.
giet de asperges af, leg ze op een mooi groot bord en giet de botersaus erover. Ook een beetje botersaus voor de aardappeltjes overhouden.

et voila, heeeerlijk puur en culinair