Bekijk volle/desktop versie : roddelen is te vergelijken met het vlees eten van je broeder/zuster (filmpjes)



12-05-2007, 13:15
selaam wa3alikoum

Mijn onderwerp gaat over roddelen dagelijks hoor je om je heen mensen roddelen mischien doe jij het ook weleens onbewust.Onder er bij na te denken ga je mensen uitlachen over kledingstijl uiterlijk e.t.c maar wist je dan niet waar je in werkelijkheid mee bezig was lieve zuster/broeder !!

op de filmpjes hieronder kan je zien wat ik bedoel

http://www.youtube.com/watch?v=kCrHrnZjtUc

http://www.youtube.com/watch?v=rp2qKvmS6ww&mode=related&search=


chokrane dat jullie de moeite hebben genomen om een kijkje te nemen moge allh jullie daarvoor belonen

ma3asalama rachida

18-07-2007, 13:16


up geen een die heeft gereageerd

vind ik wel jammer

ghair inchallah moge allah ons versteken in onze dien amine ...

wasalam wa3laikoum oegt rachida

18-07-2007, 13:35
je hebt gelijk meid. ik heb ook een vraag hierover, hoe zit het als je bijv. met je moeder zit te praten over je zus of broer of vader is dit ook roddelen of wat? ik bedoel dat we praten over hun gedrag of problemen hoe zit dit?

23-07-2007, 19:27

Citaat door INIMINI:
je hebt gelijk meid. ik heb ook een vraag hierover, hoe zit het als je bijv. met je moeder zit te praten over je zus of broer of vader is dit ook roddelen of wat? ik bedoel dat we praten over hun gedrag of problemen hoe zit dit?




als je diegene wilt verbeteren in zijn gedrag zou je dat ook met hem/haar kunnen doen dus niet achter zijn of haar rug om je weet nooit of ze dat wel goed vinden


ghair inchallah

25-07-2007, 11:21


Roddelen is inderdaad een grote zonde en dat weet iedereen ook wel, maar toch maakt bijna iedereen zich er schuldig aan. Weet jij misschien hoe het zit als jij met iemand praat en die persoon roddelt constant over mensen en je zegt zelf niks, is dit net zo erg?

25-07-2007, 11:45

Citaat door marocmama:
Roddelen is inderdaad een grote zonde en dat weet iedereen ook wel, maar toch maakt bijna iedereen zich er schuldig aan. Weet jij misschien hoe het zit als jij met iemand praat en die persoon roddelt constant over mensen en je zegt zelf niks, is dit net zo erg?


zolang je niet meeroddeld is dat niet erg maar je kan diegene daarop aanspreken hem of haar uitleggen dat je niet over andere mensen wil praten dat dat een grote zonde is en dat niemand perfect is maar niemand kan daarover oordelen enkel allah s.w.t. moslims horen elkaar te steunen en nieuwe dingen over de islam te leren.


ghair inchallah

allah i3awan

25-07-2007, 13:37
Shokran voor dit te plaatsen

25-07-2007, 18:41

Citaat door LOve_StOned:
Shokran voor dit te plaatsen




la schokra 3ala wajib oegtie fi dien


ghair inchallah

wa3laikoum selam oegt rachida

26-07-2007, 18:43

Citaat door mocro_me:
chokrane voor het plaatsen


roddelen is egt moeilijk af te leren k weet dat het fout is maar jah de sheitaan verleid de mens om te gaan roddelen....k wil zo graag stoppen probeer het ook maar word vaak door de sheitaan verleid .....inchalah zal k het afleren...amien



selaam lieve zuster

ik ben blij om te horen dat je ermee wilt stoppen blijf volhouden allah zult je dervoor belonen

allah i3awan !!

ghair inchallah.

wa3laikoum selaam

oegt rachida

27-07-2007, 10:07
la chokra 3ala wajib oegt

04-08-2007, 11:57
upiie mensen

niemand geintereseerd

04-08-2007, 12:17
ik wel upupupupupp

04-08-2007, 12:19



Citaat door wahied:
ik wel upupupupupp



chokran broeder


wa3laikoum selaam

04-08-2007, 12:23

Citaat door rachida_nador:
chokran broeder


wa3laikoum selaam

geen dank
salaam 3alaikom