Bekijk volle/desktop versie : Wenkbrauwen epileren..



Pagina's : [1] 2

11-05-2007, 23:36
Salam ou Alaikoum Wa Rahmatoe Allahie Wa Barakatoe,

Ik had een discussie met een paar meiden over het epileren van de wenkbrauwen.. Ik ga ervan uit dat het haram is.. Het veranderen van Allah's schepping.. Maar waar staat het? Heeft iemand een daliel?

Alvast bedankt..

Wa Alaikoum Salam Wa Rahmatoe Allahie Wa Barakatoe.

11-05-2007, 23:48



Citaat door Um_Intisare:
Wa 'alaykum assalaam warahmatu Allahi wabarakatuhu

Je kunt deze daliel gebruiken als bewijs dat het niet toegestaan is.

Over het epileren van wenkbrauwen zegt de profeet sallallahu 'alayhi wa sallam in een hadith die overgeleverd is door Abdoullah radi Allahu 'anhu : "Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeëren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..." (Moesliem 3966).
Djazakallahoe gairan oegtie.. Moge Allah je rijkelijk belonen..

12-05-2007, 12:29
salaam aleikom wr wb,

ik heb laatst ergens gelezen dat je het haar tussen je wenkbrauwen wel mag epileren omdat dat tot overtollig gezichtshaar behoort, wallaho a3lam.

wassalaam aleikom wr wb

12-05-2007, 14:43

Citaat door moi85:
salaam aleikom wr wb,

ik heb laatst ergens gelezen dat je het haar tussen je wenkbrauwen wel mag epileren omdat dat tot overtollig gezichtshaar behoort, wallaho a3lam.

wassalaam aleikom wr wb


Salam ou Alaikoum Wa Rahmatoe Allahie Wa Barakatoe oegtie,

Ja, dat heb ik ook een keer eerder gehoord.. Weet je niet meer waar je dat hebt gelezen?

Wa Alaikoum Salam Wa Rahmatoe Allahie Wa Barakatoe.

12-05-2007, 14:48



Citaat door Douniaatje87:
Salam ou Alaikoum Wa Rahmatoe Allahie Wa Barakatoe oegtie,

Ja, dat heb ik ook een keer eerder gehoord.. Weet je niet meer waar je dat hebt gelezen?

Wa Alaikoum Salam Wa Rahmatoe Allahie Wa Barakatoe.


Wa Aleikom salaam lieve zuster,

Misschien heb je hier wat aan:


Het Comité werd gevraagd:

Wat is het islamitische oordeel over het plukken van het haar tussen de wenkbrauwen?

Ze antwoordden:

Het is toegestaan om het te plukken want het is geen onderdeel van de wenkbrauwen.
[Fataawa al-Lajnah al-Daa’imah, 5/197]

12-05-2007, 14:51

Citaat door Umm_Al_Irbaadh:
Wa Aleikom salaam lieve zuster,

Misschien heb je hier wat aan:


Het Comité werd gevraagd:

Wat is het islamitische oordeel over het plukken van het haar tussen de wenkbrauwen?

Ze antwoordden:

Het is toegestaan om het te plukken want het is geen onderdeel van de wenkbrauwen.
[Fataawa al-Lajnah al-Daa’imah, 5/197]


Salam ou Alaikoum Wa Rahmatoe Allahie Wa Barakatoe,

Ja zeker.. Djazakallahoe gairan lieve oegtie.. Moge Allah je belonen..

Wa Alaikoum Salam Wa Rahmatoe Allahie Wa Barakatoe.

12-05-2007, 15:17

Citaat door Umm_Al_Irbaadh:
Wa Aleikom salaam lieve zuster,

Misschien heb je hier wat aan:


Het Comité werd gevraagd:

Wat is het islamitische oordeel over het plukken van het haar tussen de wenkbrauwen?

Ze antwoordden:

Het is toegestaan om het te plukken want het is geen onderdeel van de wenkbrauwen.
[Fataawa al-Lajnah al-Daa’imah, 5/197]


djazaaki allaho ghairan oegtie

wassalaam aleikom wr wb

14-05-2007, 21:18
salaam sorry ben een beetje laat maar ik heb een vraagje mag je de haartjes boven je lippen weghalen? incha alah krijg ik snel antwoord

14-05-2007, 22:20

Citaat door ladyzzz:
salaam sorry ben een beetje laat maar ik heb een vraagje mag je de haartjes boven je lippen weghalen? incha alah krijg ik snel antwoord



salaam aleikom,

volgens mij mag het wel. ook dat behoort tot overtollig gezichtshaar. ik heb het een tijdje geleden gelezen in het boek de ideale moslimvrouw. ik heb dat boek aan een zuster uitgeleend dus ik kan de daliel er even niet uit halen. maar ik heb het echt gelezen en er stond daliel bij, wallaho a3lam.

wassalaam aleikom wr wb

15-05-2007, 21:52

Citaat door moi85:
salaam aleikom,

volgens mij mag het wel. ook dat behoort tot overtollig gezichtshaar. ik heb het een tijdje geleden gelezen in het boek de ideale moslimvrouw. ik heb dat boek aan een zuster uitgeleend dus ik kan de daliel er even niet uit halen. maar ik heb het echt gelezen en er stond daliel bij, wallaho a3lam.

wassalaam aleikom wr wb

salaam soekran voor je antwoord ik denk ook dat dat wel mag weghalen.

15-05-2007, 22:10
La shokran 3ala waazjib oegt,

wassalaam aleikom wr wb

15-05-2007, 22:16

Citaat door Um_Intisare:
Wa 'alaykum assalaam warahmatu Allahi wabarakatuhu

Je kunt deze daliel gebruiken als bewijs dat het niet toegestaan is.

Over het epileren van wenkbrauwen zegt de profeet sallallahu 'alayhi wa sallam in een hadith die overgeleverd is door Abdoullah radi Allahu 'anhu : "Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeëren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..." (Moesliem 3966).





en ik maar elke week bij mij en mn nichten wenkbrauwen epileren

15-05-2007, 22:21



Citaat door riffia_najoua:


en ik maar elke week bij mij en mn nichten wenkbrauwen epileren

ah wat erg maar ja als je het niet wist kon je er ook niks aan doen

15-05-2007, 22:32
nu weet je het wel en vanaf nu mag je het dus niet meer doen he? Moge Allah je vergeven, allahoma ameen.

wassalaam aleikom wr wb

15-05-2007, 22:59

Citaat door moi85:
nu weet je het wel en vanaf nu mag je het dus niet meer doen he? Moge Allah je vergeven, allahoma ameen.

wassalaam aleikom wr wb




inshaá allah


Pagina's : [1] 2