Bekijk volle/desktop versie : Buren ruzie



11-05-2007, 11:53
Een palestijnse man werkt in israel.

Op een vroege morgen vertrekt hij zoals iedere dag naar zijn werk.
Onderweg moet hij langs de grenspost passeren. Deze grenspost wordt standaard bezet door 2 joo dse militairen.

"halt" zei de militair, "waar ga je heen"?

"ik ga werken", zei de palestijn

"vandaag wordt er niet gewerkt", antwoordde de militair

" hoe bedoel je er wordt vandaag niet gewerkt", zei de palestijn verontwaardigd. "ik moet werken, mijn kinderen moeten eten".

"Ik heb je al gezegd vandaag wordt er niet gewerkt" zei de militair met verhefde stem

teleugesteld draaide de palestijn zich om en liep weg, niet weten dat de militairen een spelletje met hem speelden. Hij kon ze horen lachen op de achtergrond.

"Hey" riep de militair, "wil je echt graag werken".

De palestijn dacht alleen aan zijn kinderen en zei "niets lievers"

De militair zei tegen hem, "ik laat je passeren op 1 voorwaarde"

"En wat is die voorwaarde" antwoordde de palestijn

"Jij moet voor ons thee halen"

de palestijn stemde in en begon aan zijn mars terug om thee te halen.

" hey" riep de militair nogmaals
"je moet je schoenen hier laten"
" Anders weten we niet zeker of je nog terug komt"

De palestijn deed zijn schoen uit en vertrok. Een uur later kwam hij terug met een pot thee. Terwijl hij dichterbij de post kwam zag hij de militair urineren op zijn schoenen en lachen. Het was een vernedering, maar de palestijn hield zich groot.

"aandoen" zei de militair

De palestijn dacht nog steeds alleen aan zijn kinderen en liet zijn trots varen en deed de schoenen aan.

Hij liep weg van de post en zag de militairen genieten van hun thee en lachen naar de palestijn.

"Hey" riep de militair weer
"kom een hier"
De Palestijn liep terug en keek de militair aan
De militair vroeg aan hem "hoezo werd je niet boos toen je mij op je schoenen zag urineren"?
"Ik wilde alleen werken"zei de Palestijn
"Ik dacht dat je wel problemen zou maken als je het zag" zei de militair

De palestijn keek hem aan en zei

"HOE KUNNEN WIJ NOU OOIT VREDE SLUITEN ALS JIJ PIST OP MIJN SCHOENEN EN IK IN JOUW THEE?????


PEACE OUT

11-05-2007, 11:57


Auwtj.