Bekijk volle/desktop versie : Geen trouwfeest maar wel een Super Huwelijksreis



Pagina's : [1] 2

11-05-2007, 07:41
Raad ik iedereen aan!
je kan beter gewoon een familiegelegenheid organiseren : Kost veel minder geld , en is ook veel gezelliger
en dan heb je nog geld over om naar de Malediven te gaan ofzo!
dus be smart! en geef je geld niet uit aan zo'n megafestijn!
doeidoei

11-05-2007, 08:03


Vind ik ook, was zowiezo niet van plan een huwelijksfeest te geven zoals op de dag van vandaag wordt gedaan.

12-05-2007, 18:06
als het aan mij ligt feest dus niet lekker huwelijksreis maar die mannetje van mij die wil een hele grote feest geven voor de famillie dus wat heb ik nu te zeggen

12-05-2007, 19:40
Als ik eerlijk moet zijn, ik vind de trouwfeesten van tegenwoordig echt super overdreven. Catering, decoratie, daka marakchia, gnawa noem maar op.. dit allemaal voor 1 avond. Catering waarvan het eten toch meestal op nix trekt, geef mij maar de goeie ouwe kost van mijn moeder! En als bruid merk je er helemaal niets van. En achteraf roddelen de mensen toch, want iedereen heeft altijd wel iets om over te reclameren. Mijn trouwfeest vond ik mooi en simpel, het was gezelllig, enkel naaste familie, niet teveel blabla. Meer dan genoeg, vraag me af wat een huwelijksfeest tegenwoordig allemaal kost...

12-05-2007, 20:21


Inderdaad , en denk je dat dat allemaal goed is ? al die fitnah
ik bedoel , wat gebeurt er dagelijks in een trouwfeest
de meiden dansen , de mannen komen piepeloeren..
meisjes worden er versierd door de broers van de bruidegom
al die muziek..
endan moet je eens weten hoe die mensen in Irak en Palestina leven , neen pff , dan heb ik liever een gezellig familiegelegenheidje , en een goede huwelijkreis , en een deel van het geld als sadaqa geven aan arme mensen , zodat Rabbi mijn huwelijk zal zegenen.
(zo was mijn trouw)

13-05-2007, 11:56
Je hebt helemaal gelijk meid
Ik heb mijn feest ook heel klein gedaan. En het boeit me echt niet wat mensen ervan zeggen, ik heb wel betere dingen om mijn geld aan uit te geven. Ik heb er mijn huis mee ingerricht, daar heb je jaaaaaaren plezier van. Want zoals jullie al zeggen, je kan het toch nooit goed doen, mensen hebben altijd wat te zeuren en te roddelen.

13-05-2007, 15:58
Woellahilla, wij hebben toen ook een toffe reis gehad naar Marokko, en hebben daarna een huis gekocht. Geld dat je tenminste investeert in je toekomst. Het kan me ook nie schelen wat mensen ervan vinden als je al die dingen niet doet. Zoals je zegt, jongens die komen piepeloeren, en op de dansvloer worden gesleurd. Gewoon belachelijk. Doe het dan gewoon gemengd hé zeg. Ik erger me er tegenwoordig echt zo aan. En de mensen vinden het gewoon normaal. Sorry, maar bij mij is er geen éné vent binnengekomen. En de sfeer was gewoon echt gezellig. Vrouwen die zich gewoon kunnen laten gaan, zonder dat er van die geile ventjes hun aan het bekijken zijn. Ik vind het gewoon absurd, en helemaal niet meer gezellig, trouwfeesten zijn echt verwesterds...

13-05-2007, 23:38

Citaat door minatoen23:
als het aan mij ligt feest dus niet lekker huwelijksreis maar die mannetje van mij die wil een hele grote feest geven voor de famillie dus wat heb ik nu te zeggen



The same with me. Ik wil het alleen klein en simpel houden dus dat de gasten komen eten, beetje dansen en plezier maken en dan naar huis gaan en hij zegt nee we gaan het toch in een zaal doen en blablabla...



Citaat door Yamina:
Als ik eerlijk moet zijn, ik vind de trouwfeesten van tegenwoordig echt super overdreven. Catering, decoratie, daka marakchia, gnawa noem maar op.. dit allemaal voor 1 avond. Catering waarvan het eten toch meestal op nix trekt, geef mij maar de goeie ouwe kost van mijn moeder! En als bruid merk je er helemaal niets van. En achteraf roddelen de mensen toch, want iedereen heeft altijd wel iets om over te reclameren. Mijn trouwfeest vond ik mooi en simpel, het was gezelllig, enkel naaste familie, niet teveel blabla. Meer dan genoeg, vraag me af wat een huwelijksfeest tegenwoordig allemaal kost...



Wollahilah! Dat snap ik dus ook niet. Als je een super grote méga bruiloft organiseert met alles erop en eraan, dan nog is het niet genoeg voor de mensen. Als je bv. Rashid Kasmi uitnodigt, da's gewoon gratis concert voor hun waar ze hun buikje kunnen vullen. De volgende dag gaan ze toch roddelen over jou, je kleding,... En met die ziana erbij die je commandeert 'doe dit', 'poseer zo' heb je ook geen moment rust en kan je zelf niet amuseren op je eigen feest als je om de zoveel keren moet omkleden om die aantal jurken allemaal aan te doen.

Liever geld spenderen aan een luxueuze huwelijksreis en ervan genieten als kersverse bruidje met je man dan een groot feest geven aan ondankbare, profiterende mensen en erna schulden hebben van hier tot Tokyo.

14-05-2007, 08:16
Ja inderdaad , de meeste die zo'n grote trouwfeesten organizeren , ik zeg je , die hebben het financieël echt moeilijk hé !
oké , je trouwt maar 1 keer , maar je trouwt toch niet voor de trouwfeest? je trouwt zodat jij en je man samenhorigheid en harmonie kunnen vinden met elkaar , zodat god je huwelijk kan zegenen.
waarom dan zo'n superdeluxe trouwfeest.
Oké , als je een rijke man hebt , dan kan je dat misschien nog doen , maar wat is tegenwoordig rijk , de laatste tijd trouwen al die vrouwen met de zonen van drugsfamilies , als je dat rijk vind , neen dat noem ik haraamgeld.

Mijn trouwfeest was klein en echt gezellig joh , en geen rwina meegemaakt , het was echt gezellig

op je trouwfeest moet je je amuseren , en niet 6 uur op een bruidsstoel zitten , wat is daar nou leuk aan!

Ik was echt tevreden met mijn trouwfeest , en dat huwelijksreis op de Malediven was echt romantisch , we hadden zo'n soort van "hut op het water" voor ons getweetjes , echt gezellig.

En we hadden nog veel geld over hoor , om ons huis te renoveren , nieuwe meubeltjes , en zoals hier al eerder vermeld was , die meubeltjes gaat jaren mee , en je trouw , die zijn de meeste gasten na een paar dagen al vergeten

14-05-2007, 08:25
Zó moet het!

14-05-2007, 08:26
Inderdaad!

14-05-2007, 09:12
Helemaal mee eens!!

14-05-2007, 13:16


mijn verloving is over 1.5 maand inshaALLAH ik ga het heeeeeel klein houden

eten naar moskee brengen
nagafa huren
1 jurk ga ik dragen om fotos te maken als we de ringen gaan schuiven inshaALLAH
mijn ouders en zijn ouders safiiii la familie vrienden of kennisen




de bruidloft wil ik ook zooooo klein houden inshaALLAH

14-05-2007, 13:18
Inderdaad , dan bespaar je tenminste geld ! en kan je dat geld gebruiken voor een huwelijkreis of meubeltjes of iets dergelijks

14-05-2007, 16:31
Precieeeeeeeeees!! Ja ja, zo heb ik het ook gedaan! Mensen uitgenodigd thuis, lekker gegeten en de mannen in de moskee. De meiden en nichten enz. hebben uitbundig gedanst en ik heb me ook vermaakt!! Het was toppie en onze huwelijksreis was supppppppppppppppppper, lekker duur en heel romantisch!

Pagina's : [1] 2