Bekijk volle/desktop versie : Marokko wordt getipt om de volgende Spanje te worden



Pagina's : [1] 2 3

10-05-2007, 16:03
Marokko dat wordt getipt om de volgende Spanje te worden|

Het Afrikaans land heeft groot potentieel als massatoerismemarkt, aldus de industrieleiders Dubai: Marokko kwam uit als favoriet van de industrieleiders op de Arabische Conferentie van dit jaar van Investeringen (AHIC) men werd ze gevraagd welke land, Marokko of Tunesië, het potentieel heeft om de volgende Spanje in termen van toerismeontwikkeling en opbrengst te worden. "Marokko heeft het potentieel om toekomstig Spanje gezien zijn nabijheid aan Spanje, verscheidenheid van de toerisme aanbiedingen en het georganiseerde ontwikkelingsplan voor toerisme in het land ," bovengenoemde Hassan Ahdab, Vice-president en Regionale Directeur van Verrichtingen, Hotels Afrika & Indische Oceaan, Starwood & Toevlucht Worldwide Inc.

Het Noord- Afrikaanse land ontving zowat 6,5 miljoen toeristen in 2006, stijging van 700.000 op het vorige jaar. Deze cijfer blijven groeien aangezien de internationale toerismeinvesteerders toeristentoevlucht op grote schaal in Marokko blijven ontwikkelen. Onlangs, lanceerde het Huis van de Financiën van de Golf zijn Koninklijke Toevlucht GLB Malabata, de eerste fase van de 1,4 miljard van de Gateway project Marokko. Een unieke menging-gebruikstoerisme, commerciële en woonbestemming in de stad van Tanger, de $600 miljoen kosten. de $1,4 miljard Gateway aan het project van Marokko, het tweede element dat Koninklijke Boerderijen in Marrakech bevat. De GLB Malabata in de stad van Tanger, zal een totaal gebied van 127 hectaren behandelen. Het zal koffie, galerijen, exclusieve het winkelen gebieden, strandhuis, negen-gat golfcursus, ruiterclub kenmerken en het overeenkomstcentrum, Dubai heeft $12 miljard dollar geinvesteerd in ontwikkelingen in Marokko. De goedereninvestering van de Holding van Dubai, moet een reeks projecten in Marokko, met inbegrip van de Dubai Towers ontwikkelen - Casablanca en Marina DE Casablanca. De Dubai Towers in - Casablanca een gebied van 240,000m² behandelen en zal twee gebouwen omvatten - een hotel en een . Bovendien zal de ontwikkeling, geschat kosten van $600 miljoen, een het winkelen wandelgalerij, bureau ruimte, woonflats en vermaakfaciliteiten omvatten. Marina DE Casablanca, met een waarde van de V.S. $500 miljoen, zal bureaus, kleinhandel en vermaakfaciliteiten, marina hotels, woonflats, promenade en open landschapsruimten, over een samengesteld gebied van 190,000m² .

http://www.hospitalitynet.org/news/154000320/4031401.html

10-05-2007, 17:18


wie marokko goed kent weet dat de boven genoemde plaag zich al in marokko bevinden,een nog erger zelfs.
hellaaas is dit de nadeel van de weterse mode jagers,

10-05-2007, 17:26
Ik weet niet of we daar zo blij mee moeten zijn.

10-05-2007, 17:39
Als de Spaanse koning nou eens net zoveel geld gaat
uitgeven in Marokko, als de vroegere Marokkaanse
koning in Marbella heeft gespendeerd...

10-05-2007, 17:49


Marrakech is gewoonweg overdreven Massatoeristisch! ... niet normaal!

10-05-2007, 17:51

Citaat door MooiRood:
Als de Spaanse koning nou eens net zoveel geld gaat
uitgeven in Marokko, als de vroegere Marokkaanse
koning in Marbella heeft gespendeerd...


Ach , al die Hollywoodsterren in Marrakech maken dat wel goed

10-05-2007, 17:55

Citaat door rijmaran:
Daar zullen de Marokkanen dan wel mee een rol in spelen zeker!
Het verkopen van je eigen kind aan westerse sextoeristen is zo'n bezigheid.

Niet overdrijven
die mensen zijn individu's , maar de gemiddelde Marokkaan is absoluut tegen die praktijken..
Maar ag , je hebt overal wel rare knetters !

11-05-2007, 10:06
nee ze is superieur

11-05-2007, 10:08

Citaat door MooiRood:
Als de Spaanse koning nou eens net zoveel geld gaat
uitgeven in Marokko, als de vroegere Marokkaanse
koning in Marbella heeft gespendeerd...



je bent in de war met de koning van saoedie arabie met zijn witte huis kopie de hele middenstand van marbella zucht van verlichting als ie komt.

11-05-2007, 10:09
deze topic slaat nergens op!

11-05-2007, 10:11

Citaat door Mies_N_Jemmes:
Ik weet niet of we daar zo blij mee moeten zijn.



6.5 miljoen toeristen haal daar die immigranten van af dan houdt je niet veel over Marokko is creatief met de boekhouding.

11-05-2007, 11:21
Ik hoop dat het toeristische attractie nummer 1 wordt..... Ze kunnen hier en daar nog wel wat westerse invloeden gebruiken

11-05-2007, 11:34



Citaat door taouil:
6.5 miljoen toeristen haal daar die immigranten van af dan houdt je niet veel over Marokko is creatief met de boekhouding.

neeneen
zonder de migranten
want die worden niet als toeristen bekeken...
ze hebben speciaal de hotelboekingen in Marrakech en Agadir opgeteld , en die zijn vooral door "europese" toeristen

11-05-2007, 11:53

Citaat:
Ik weet niet of we daar zo blij mee moeten zijn.
Inderdaad misschien is het voor de komende paar jaren wel gunstig . Er zal meer geinvesteerd worden in het land en het zal een economische groei kennen natuurlijk. Maar ook weten we dat massatoerisme nooit lang aanhoudt. Een belangrijke inkomstenbron zal wegvallen , samengaand met de afbraak van de kwaliteit van alles in Marokko. Kijk maar naar Spanje. Ongeveer iedereen in Nederland is zo'n beetje uitgekeken op Spanje en gaan elders hun vakantie doorbrengen. Voor Spanje is toerisme de belangrijkste bron van inkomsten geweest. Die valt nu plot weg.. En toeristen hebben het land behoorlijk afgetakeld achtergelaten!!

11-05-2007, 12:04
lijkt me alleen maar mooi. Economisch gezien dan. En volgens mij is daar niets mis mee. Het is toch niet zo dat toeristen bepalen hoe het land verder ontwikkeld. Er wonen nog altijd Marokkanen die naar de stembus kunnen. In Tunesie heb ik me als westerling buiten de hotels ook aan tepassen aan het leven daar. En als je geloof sterk genoeg is laat je je niet verleiden tot dingen die niet binnen je religie passen. Ik denk dat hier de mogelijkheid ligt voor Ned.Marokkaanse jongeren die met al hun opleidingen e.d. graag terug willen naar Marokko. Met toerisme kan je denk ik goed een zaak opbouwen en door je kennis van de europese gemeenschap kan je de wensen van toeristen goed uitvoeren. En! uitleggen waarom je kiest om bepaalde dingen niet te doen.
Met dat toerisme en dus de groei van welvaart komen er ook meer mogrlijkheden om andere zaken/bedrijven te beginnen.
Belangrijk is dat Marokko he in eigen hand houdt en niet uitbesteed aan Amerikanen of europeanen. Als er een wet komt die verplicht om tenminste 1 Marokkaan eigenaar te laten zijn van een hotel of andere voorziening, de inkomsten en deontwikkeling van het toerisme ten goede komt aan de Marokkaanse bevolking.

Gewoon toerisme is vele malen groter dan sextoerisme mensen. Gelukkig komen de meeste europeanen gewoon bij hun partner of iig in eigen land wel aan hun trekken en hoeven ze voor zulks niet op vakantie. Beetje kort door de bocht die reactie!

Pagina's : [1] 2 3